tears of an angel
-
marty friedman ın future addictalbümünde yer alan şaheser niteliğinde ki şarkı.**
future addict albümde ki tek adam akıllı şarkı denilebilir .bunun en büyük sebebi enstrumantal olmasıdır sanırım.
(bkz: marty friedman /@jacksor) -
bazı filmler vardır başrol oyuncusunu filmin başında göremezsiniz ama bilirsiniz ki bunun sebebi vardır. önce filmin altyapısı hazırlanacak sonrasında kahramanımız da arz-ı endam edecektir. bu da böyle film gibi bir şarkı. başta piano falan girer. kulağa gayet hoş gelen melodiler sunar, sonrasında olacakları da az çok belli eder. marty'nin kendine has temiz tonu girer önce. sonra da damar tonunu dayar. dayamadan önce de bi dead note'la dikkat çekmeyi de unutmaz.
-
ilk dinleyişten itibaren insanda sürekli dinleme isteği oluşturan ryandan şarkısı.
cover my eyes
cover my ears
tell me these words are a lie
it cant be true
that i'm losing you
the sun cannot fall from the sky
can you hear heaven cry
tears of an angel
tears of aaaaaaaa...
tears of an angel
tears of an angel.
stop every clock
stars are in shock
the river will flow to the sea
i wont let you fly
i wont say goodbye
i wont let you slip away from me
can you hear heaven cry
tears of an angel
tears of aaaaaaaa...
tears of an angel
tears of an angel.
so hold on
be strong
everyday on we'll go
i'm here, dont you fear
little one dont let go
(ooooooooooohhhhhhhhh)
dont let go
(ooooooooooohhhhhhhhh)
dont let go
(ooooooooooohhhhhhhhh)
cover my eyes
cover my ears
tell me these words are a lie -
bir keman konçertosu gibi başlar. keman karmaşası gerilim hissi yaratmışken, intro'nun sonunda mike oldfield gitarıyla selamlar bizi. ardından bir geçiş ve elektronik müziğin dünyasında buluruz kendimizi. mike oldfield'ın gitarıyla, kadın vokalin düeti gibidir bu bölüm. isim vermeden kadın vokal diyorum, zira sesi ruhumuzu okşayan ablamız bir sanal vokaldir. yamaha'nın insana ohaa dedirten vocaloid programından bayan miriam'dır karşımızdaki. kendisini miriam stockley'in sanal klonu gibi düşünebiliriz. mike oldfield'ın dingin gitarı ve miriam'ın ipek sesiyle, ruhumuzu sonsuza uzanan çayırlarda çıplak koşturan bu bölümün sonunda, uslu çocuklardan oluştuğu besbelli olan bir koro, bir şeylerin değişeceğini hissettirir. nitekim, mike yapacağını yapar ve yumuşak bir geçişin ardından acaip sıkı bir gitar solo ile ortamı darmadağın eder. artık çayırlarda değil, motorumuzla asfaltta gibiyizdir. hiç bitmemesi istenen bu serseri solonun ardından yine çayırlarda, yine çıplak ve yine huzurluyuz finalde.
mike oldfield'i az çok bilenlerin zannedeceği gibi 20-30 dakikalık uzun bir şarkı değildir, 5 dakikalık konsantre mike oldfield şaheseridir bu parça. 2005 tarihli light and shade albümünden, benim en çok sevdiğim, dinlerken adeta hipnotize olduğum, ruhumun yukarılara doğru çıktığını hissettiğim bir parçadır.
http://www.youtube.com/watch?v=wjbazqhe48s -
ing.: bir meleğin gözyaşları. marty friedman yarattığı melodiye uygun bir isim bulmuş yine. bir başka örnek için: (bkz: realm of the senses) kıyıda köşede kalmış bir eser ve kesinlikle yerinde kalmalı. ki zaten kalacaktır da, doğanın kanunudur bu. özellikle 2:50'ye doğru giderken giren elektro gitarın tonu eserin en tepe noktasıdır. marty friedman'ın şarkı ilerlerken zaman zaman bu tepe noktaya yaklaştığı da olur.
-
marty friedman üstadın aşmış şarkısı. başlangıç kısmı doğunun mistik havasını verir. farklıdır, güzeldir.
ekşi sözlük kullanıcılarıyla mesajlaşmak ve yazdıkları entry'leri
takip etmek için giriş yapmalısın.
hesabın var mı? giriş yap