şükela:  tümü | bugün
  • biri çelik, diğeri karbon...
  • sıradan haftasonu bisiklet gezintisi yapanlar için çok da önemi yoktur ama bahse konu bisiklet yol-yarış bisikleti olacaksa,

    -kadro türü (alüminyum, karbon vs.)
    -jant kalitesi
    -sele kalitesi
    -aero yapıda olması
    -grup set türü gibi performansı doğrudan etkileyecek daha birçok özellik sebebiyle fiyat farkı oluşur.

    öyle ki, birçok kullanıcı için çok küçük sayılacak ağırlık azaltma işlemi için binlerce lira harcanabiliyor.
  • 200 tl lik saat ile 3000 tl lik saat arasında ki saçma fark neyse, bu da öyle. almış olanlar savunur, almamış olanlar itin götüne sokar.

    bana göre ihtiyaca ve paraya göre kim ne bok yiyorsa yesin.

    ben 700 tl lik bir bisiklet alıcam. istesem 10 binliğide alırım ama saçma bir alışveriş olur.

    o aradaki fark ile mahallemde ki sokak hayvanlarını 2 sene beslerim. belki daha fazla. benim için mantık budur.
  • 10.000 tl ye ust seviye pek bisiklet kalmadi ama ikinci el bulursan iyi hidrolik fren, patlamaz lastik, hafif kadro, yokusta pedala guc basarken dahi yag gibi degisen vites almis olursun. 1.500 tl ile sadece bisiklet alirsin. ikisi ile de ulasim saglamak, guzelce eglenip gezmek mumkundur.
  • bisikleti haftasonu spor/aktivite amaçlı kullanıyorsanız aradaki farkı vermeye değmeyebilir.
    ancak bir bisikletteki en önemli parça kadro(gövde) daki mühendisliktir.
    tam profesyonel olmasına gerek yok, iyi bir kadroya sahip bir bisiklete binince zaten anlarsınız farkı.her pedalda bisiklet öne doğru kafa atar gibi olur. neden biliyor musunuz? kadronun görevi enerjiyi maksimum verimlilikte yola yansıtmaktır.
    o yüzden yerine/kullanım amacına göre bir bisiklet/enstrüman 10.000 tl de olur 100.000 euro da.
  • suanki kurla 25000 tl'lik bisiklet diyorum. swh kaldiki benim kullandigim ucuz bile sayilir. (9-10k eur'luk bisikletler varken)

    yol bisikletlerinin fiyatlarini pek bilmesem de, alanim icin (enduro/downhill) soyleyim, simdi kardes, lastikten tut shock'lara kadar farkediyor.
    10 eur olan lastik ile 50 eur olan lastik arasinda daglar kadar fark var. hayir daglardan (enduro) inerken on tekerin kaymasiyla taklalar atip tecrube ettim ordan soyluyorum.

    frenlerin onemini soylememe gerek yok, birak v tipi papuclu frenleri, mekanik disk frenler bile seni oldurur. olmezsen eger surundurur. 50 euro'ya da fren var, 300 euro'ya da. biz sahsen hidrolik 4 pistonlu frenler kullaniriz, hidrolik icin de bildiğin rally arabalrainda kullanilan likidleri * tercih ediyoruz.

    jantlar da ayni sekilde. basit bir bump yada dropda yamulan jantin olsun istemezsin emin ol.

    suspansiyonlar, kadro, dropper post, vites takimlari. daha birsuru sey var fiyati oynatan.

    burada ust segment bisiklet alirsin dedikleri parayi biz sadece fork'a veriyoruz mesela. (orta seviye bir fork )

    velhasil kelam kullanmana bagli olarak donanim alirsin. yol bisikletleri icinde boyledir, downhill bisikletleri icinde. 200 eur'luk bisikletle ne maraton kosabilirsin, ne de asagi yuvarlanabilirsin.

    haci murat ile hummer karsilastirmasi yapmak gibi bisey bu.
  • vites takımı bile başlı başına farkı ortaya koyar. ayrıca bunu jant, tekerlek, fren, süspansiyon gibi bir çok farklı özelliği de var. tabi marka değeri de bir etken.
  • eşek değil ata binersin fark o olur.
    1500 liraya zaten dağ bisikleti alınır sadece. şehir bisikleti de başlangıç seviyesi donanım olur. ağır bisikletler olur.
    millet 200gr bisikleti hafifletmek için 1 bisiklet parası veriyor. carbon gidon, sele falan filan.d
    hergün işe gelip gitmeye, haftasonu uzun turlara çıkmaya 1500 liralık kesinlikle tavsiye etmem. 10.000tl de olmasın tamam da, 4.000-8.000tl arası alınmalı. telefona 10.000tl veriyorsunuz mk.
    benim 98 yılından kalma bisikletim hala sapasağlam duruyor. bisiklete verilen para göte girmez, 10 yıl sonra da binilebilecek alete neden 1500tl veresin ki. 10 yıl boyunca keyif alarak kaliteli bisiklete binmek varken.
    aradaki farklar kabaca kaliteli kadro, sağlam lastik, daha performanslı parçalar. özellikle vites aktarıcılar.
    edit=şehirde dağ bisikletine binmeyin mk. gerizekalı gözüyle bakıyorum onlara, insan hiç mi araştırmaz. hybrid, şehir ve yol ideal.
  • fiyat farklılığıyla ilgili anlamsız karşılaştırma başlıklarından biri.

    her ürünün farklı fiyatlarla çeşitli seçenekleri mevcuttur. kullanım alanına, bütçene ve tercihine göre pahalısını ya da ucuzunu alırsın.

    mesela 500 liralık kulaklık aldın. biri diyor ki "abi ne gerek var benimki 50 lira gayet iyi."
    ses kalitesinde dağlar kadar fark var. 50 liralıktan dinlediğimin müzik olduğunu düşünmüyorum. 5.000 liraya da var. onu dinleyen adam da benim kulaklığım için aynısını söyleyecektir.
    bu tamamen bireysel bir tercih.

    ancak mesela 100 liralık bir kulaklıkla 200 liralık bir kulaklık arasında 5x kalite farkı varsa, 2.000 liralık kulaklıkla 4.000 liralık kulaklık arasında 2x, 1,5x fark falan vardır.
    kulaklık örneğinden verdim ancak genelde fiyat-performans karşılaştırmalarında oranlar aşağı yukarı böyle oynar.

    yani ürün pahalandıkça, üstüne çok para da koysanız alacağınız ürün kalitesinde daha az fark olur. işte o ideal orana da f/p ürünü denir.

    konuya gelecek olursa. 1,5k'ya da olur 10k'ya da olur. aralarında sürünce anlayabileceğiniz bi ton fark vardır. kullanım amacına göre tercih edersin.
  • ağırlık, kalite, işçilik, aerodinamik, vites grubu, malzeme her şeyi kapsayan bir versustur.

hesabın var mı? giriş yap