şükela:  tümü | bugün
  • günü kurtarma peşindeki devletlülerimizin hazırladığı yeni tasarı. 1 ocak 2017'de yürürlüğe girmesi beklenen ön görülen düzenlemede yüksek maaş alanların, prim kesintilerinde dikkate alınan tavan artırılacak. bunun sonucunda artık yüksek ücretli bir çalışanın primi hesaplanırken “prime esas kazanç tavanı” asgari ücretin 6.5 katı yerine 7.5 katı olacak.

    yani bu şu demek şu an en yüksek primden sgk'ya kayıtlı 400 bin kişinin aylık primi 486tl artacak. 2017 yılında asgari ücret artışına göre 600tl'ye kadar çıkabileceği söyleniyor. bu kesinti hem işverenden hem de çalışandan yapılacak. ben zaten maaşı dolar üzerinden alıyorumculara getirilmiş yeni kazığımız bu galiba. "siz hükümete oy vermeyip oy veren asgari ücretliye çomar der misiniz alın şunu bi tutun bakalım" demiş pek sevgili hükümetimiz. önce kamuya alımlar durdu, sonra ard arda gelen benzin zamları şimdi de prim artışı. bu olaydan 400.000 kişi etkilenecek. bu ne demek? yüksek primli çalışanlardan daha fazla prim kesilmesi demek. ekonomik olarak zorda kalan işverenlerin daha fazla çalışan çıkarması demek. sgk bu sayede yıllık 3 milyar tl ek prim hedefliyormuş. tabi bu tutar uzun vadede emekli maaşlarına da yansıyacak fakat 65 yaşına kim öle kim kala. biz bu günü kurtaralım da. zorunlu bes sonrası gelen tepkiler sonucu düşünmüş adamlar. "asgari ücretliye çöküp oyumu düşüreceğime neden muhalif orta sınıfa çökmeyeyim ki"diyor kendince. akp'ye oy veren düşünsün benim için hava hoş diyen 10k ve üstü kazanan arkadaşlara geçmiş olsun şimdiden.
  • 9750 tllik maasimla beni etkilemeyen durum.

    saka bir yana her anlamda dipsiz bok cukuruna ayagimizdan tasa bagli olarak surukleniyoruz.
    benim kafam almiyor, bu ulke nasil kurtulur?
  • daha da ilginci asgari ücretliye göz diken sgk'nın 5-6-7 haneli maaş alan adama tavan uyguluyor olmasıdır.

    ne alaka ulan.
  • net maaş alanları etkilemeyecektir.
  • asgari ücret artışından sonra tavan katsayısının artması ile beraber yüksek maaşlı, ülkenin en eğitimli kesmi ayda ortalama 600-700 tl daha az maaş alacak. daha fazla sgk primi ödeyen bu vatandaşlar emekli olunca daha fazla emekli maaşı almayacak, daha fazla prim verdi diye daha iyi bir sağlık hizmeti de almayacak.

    çomarland ülkesi vatandaşları tarafından "adam zaten çok maaş alıyomuş olm, daha fazla kessinler" şeklinde karşılanan bu gelişme ile çoğunluk çomarlar aşırı mutlu olacaktır. zira okumuş insana düşmanlık besleyen bu kadar sığırı bir arada bulamazsınız.
  • net maaş alanları bir sonraki zam döneminde etkileyecektir. brüt maaş alanlar zaten bitti.
  • şubat maaşımla aralık maaşım arasında 600 tl fark olan şahsıma daha ne kadar kesebilirler dedirtti.
  • 2017 yılında uygulanması planlanan düzenleme.
    haberi okuduysanız 'yüksek maaş alanların, prim kesintilerinde dikkate alınan tavan artırılacak' diyor. benim kafama takılan soru şu: yüksek maaş kaç para oluyor tam olarak? sadece belli bir aralık için mi geçerli olacak yoksa benim gibi fakirleri de kapsıyor mu?
    zaten işsizim şuanda. iş ararken bunu da hesaba katayım o zaman eğer ben de yüksek maaş alan kategorisine giriyorsam*
    (bkz: fakirliğin gözü kör olsun)
    edit: aşağıda bir yazar açıklamış sağ olsun. ben hiç 12 bin küsür brüt maaşı bir arada görmedim zaten. neyse iş aramaya devam.
  • akp nin son zamanlarda ekonomik koşulların kötüleşmesi sebebiyle homurdanmaya başlayan taban ına vermeye çalıştığı mesajlardan bir başkası. meali :

    " bakın zenginlerden daha fazla alıyorum. sizde sızlanmayın çok " şeklinde.
  • asgari ücret 1647 tl. çarp 7,5 ile etti mi 12353 tl. brüt maaşın bunun üzerinde ise ssk kesintin artık 10706 tl yerine 12353tl ye göre hesaplanacak. cepten çıkacak para ise habere göre 486tl daha fazla olacak.
    ama aynı çalışan emekli olduğunda asgari ücretlinin aldığının 7.5 katını alıp, alamayacağı ise soru işareti.

    bunun yanında hediye olarak, "prime esas kazanç tavanı" 7.5 kat artınca 2017 de uygulanacak "zorunlu bireysel emeklilik" tavanı da yükselecek. ve %3 lük kesinti 10706 tl yerine 12353 üzerinden hesaplanacak. bu da 320tl yerine 370 tl demek.

    yani toplamda cepten çıkacak para 856 tl.

    bunun yanında hediyesi, ilave olarak asgari ücretin ocak başında %5 artacağı düşünülürse 856 tl oldu mu 900 tl.

    bence çok güzel oldu.

    daha bitmedi. asgari ücret arttı ama, çoğu işyeri çalışan zammı ocak yerine mart ayında yapıyor. bir de buradan yaşanacak gelir kaybı var.

    özetle, ekonominin çok iyi olduğunun göstergeleri bunlar.