şükela:  tümü | bugün
  • aşağıya bırakacağım linkten broşüre ulaşıp görebileceğiniz fiyatlar.

    link (sağa doğru kaydırın)

    şu sayfada diğer broşürlere de bakabilirsiniz

    bu da aldi fiyatları

    aldi

    evet avrupa perişan halde, bizi kıskanıyorlar, en ucuz türkiye...

    ve dikkatimi en çok çeken şey, son sayfadaki beko çamaşır makinesi. görsel
    219euro 3500 tl yapıyor. ama aynı makine türkiyede 6bin tl civarı.

    görsel küçük beko fırın 60 euro 900tl yapıyor. ama aynı fırın burada 1500 tl.

    lan kendi yaptığımız ihraç ettiğimiz makine yurt dışında nasıl yarı fiyatına oluyor beynim yandı.

    edit: moralinizi bozuyorum diye bana kızacağınıza bu linki akpli dayılarınıza gönderin onların morali bozulsun.

    edit2: ve yazmayı unuttuğum diğer mesele şu. bu gıdalar ciddi manada daha kaliteli. yani bizim türkiyeden aldığımız algida dondurma süt tozu ile yapılıyor. hatta ismi dondurma değil sütlü buz olarak geçiyor ama avrupadaki algida gerçek süt ve gerçek şeker ile yapılıyor. çikolatalar da aynı şekilde türkiye pazarına palm yağını ve glikoz şurubunu basan markalar avrupada pancar şekeri ve normal yağ kullanıyor. hemen hemen her üründe, türk pazarı için üretilen global markalar glikoz şurubu, palm yağı, süt tozu falan zararlı ucuz şeyleri kullanırken avrupada bu pis maddeleri raflara sokmuyorlar.

    yediğimiz kazık öyle böyle değil. çok pis kazık yiyoruz millet uyuyor. en yüksek fiyata en kalitesiz ürünleri kullanıyoruz.
    vergiler, dolar kuru, kalitesiz malzemeler hepsi bize giriyor.

    edit3: bir şey daha keşfettim. tatil fiyatları oha yani adamlar 350 euroya gelip 8gün alanyada kalabiliyor. görsel biz hemen dibimizdeki şu şehire gitmek istesek arabamız olsa bile zaten en az 2, 3bin tl benzin gidecek. antalyaya otobüsle gidip, otelde kalmak yerine sokakta kalsak, hergün simit falan yesek dönüşte de otostop çekip gelsek, ancak 350 birim paraya hallederiz alanya tatilini ama adamlar aynı paraya uçakla 3bin kilometre öteden gelip üstüne her şey dahil otelde 8gün kalabiliyor. bize deniz tatilini boşverin bayramda köye gidelim desek minimum 4bin tl falan gider. adamlar o paraya afrikada safariye veya uzak doğuya yada kanadaya falan gidebiliyor.
  • benim anlamadıgım bu ürünler tl cevirdigin de bile bizde daha pahalı oluyor.
    geçen katarda yag fiyatları bizim burdan daha ucuzdu.

    ne biçim ülkede dünyaya gelmişiz her şeyde anormal şekilde vergiler alınıyor ama ne hikmetse hiç faydasını göremiyoruz.
    böyle şansa sokam
  • türk lirası ile bu marketten alışveriş yapsam, türkiyeden aldığımdan daha ucuza gelir.

    resmen paralel evrende mahsur kaldık.
  • açmayın moraliniz bozulur dediğim fiyatlar. başlığı açan yazarın, lan kendi yaptığımız ihraç ettiğimiz makine yurt dışında nasıl yarı fiyatına oluyor beynim yandı, retorik sorusuna ise akp ve vergi ile cevap verebiliriz.
  • uçaktaki bagaj ağırlığı 30 kg ile sınırlı olmasa, gidiş-geliş uçak biletini bedavaya getirirsiniz.
  • bazı mallar euro'yu türk lirasına çevirir ve bakın türkiye aslında ucuz derdi.
    şimdi ne bok yiyeceksiniz,zanzibar market fiyatları daha yüksek aslında biz iyi yaşıyoruz mu diyeceksiniz?
  • biz bunun böyle olduğunu biliyoruz zaten, esas sorun tayyibin lafına inanan embesil akepelilere bu broşürü mukavvaya bastırıp makattan duhul etsen de anlamayacak olmaları...
  • biz çocukken marketten aylık alışveriş yapardık. 2 araba 100 küsür lira tutardı ve 1 metre fişe bakarak şok geçirirdik. işte o fiyatlar bu fiyatlar.
  • fiyatları görünce, ülkemizin ne halde olduğunu bir kere daha anlamış oldum. emeği geçen herkesin allah belasını versin diyorum.
  • artık öyle hale geldi ki birim hesabını geç, dövizi tlye çevirince bile avrupa'da birçok şey ucuz kalıyor. alım gücüne bakınca ise aramızda uçurum var. sadece beko beyaz eşyalara baktığımda, akp'nin aldığı aşırı vergilere rağmen ne kadar kötü bir yönetim gösterdiğini ispatlayan broşür görüyorum. sorun ne kadar vergi alındığı değil, o vergilerin nasıl kullanıldığıdır. al sana kıskanan almanya. gidin şimdi gerizekalıyı kandırın.
hesabın var mı? giriş yap