şükela:  tümü | bugün
  • çarpıcı sonuçları olan ankettir. 2. tura akşener mi ince mi kalsın sorusunun yanıtını barındırmaktadır.

    https://twitter.com/…status/994693988484558848?s=21

    mb seçimleri:
    cumhur ittifakı: 43,9
    millet ittifakı: 43,5
    hdp: 12,2
    diğer: 0,4

    cb seçimi 1. tur
    rte: 42,1
    ince: 24,1
    akşener: 17,1
    demirtaş: 12,6
    karamollaoğlu: 3,9
    perinçek: 0,2

    ikinci tur (ince kalırsa)
    rte: 41,8
    ince: 41,3
    diğer (kararsız + oy yok) : 16,9

    ikinci tur (akşener kalırsa)
    rte: 41,9
    akşener: 40,6
    diğer (kararsız + oy yok) : 17,8

    ilki için:

    (bkz: 2 mayıs 2018 remres seçim anketi)

    not: anket firması ile hiçbir bağım yoktur, twitterda görüp ilgimi çektiği için başlık açılmıştır.
  • muhalif halimle bile inanasimin gelmedigi bir anket. beyler dogru olabilir mi bu? nolur olsun cunku..
  • 2. tura rakip kim kalsın sorusunu yanıtlamayan ankettir. her iki seçimde de başa baş bıçak sırtı bir yarışın olacağını gösteren bir ankettir.
  • meral akşener'in ikinci tura kalmasının ne kadar da önemli olduğunu gösteren anket.
  • sunumu çok güzel hazırlamışlar, sevdim...

    ayrıca kafamdakine en yakın sonuçları veren bir anket olmuş. fransız ikinci turlarındaki gibi front national’in karşısında kim varsa hurra ona oy verme durumunun pek olmayacağını sanıyorum ve netekim burada da ikinci turda rtenin karşısında çoğunluk yok.

    ikinci turda kim varsa herkes şuna bi versin ya. öğrenin şunu. artık kullan şu kireç önleyiciyi ya...
  • ankette meral akşener'in değil muharrem ince'nin ikinci tura kalması daha önemli gözükmektedir. ayrıca akp meclis çoğunluğunu kaybediyor.

    çarpıcı bir yanı ise "bedelli askerlik çıkmalı mı?" anketinde açık ara farkla evet çıkması.

    edit: isp'nin uyarısına binaen tek başına iktidar yerine çoğunluk kelimesi gelmiştir.
  • aykut kocaman'a maçtan önce verseler kabul edeceği anket.
  • bütün araştırma şirketleri, bu işle ilgili akademik çalışmalar yapan insanlar bilir ki seçime yaklaştıkça insanların oy tercihleri gerçeğe daha yakın olur. şu anda anket sonucu açıklamak yönlendirmeye ve manipülasyona yol açar.
    gereksiz hamle. reklam malzemesi yapacak bunu mu buldunuz.
  • öncelikle fena heyecanlandıran ankettir.

    benim dikkatimi çeken ise şu oldu:

    akp-mhp-bbp genel olarak 45% alıyor diyelim.

    68% ekonominin kötüye gittiğini düşünüyor. yani cumhur ittifakına oy verenlerden 13%’lük kesim ekonominin kötü gittiğini düşünüyor.

    61% partilerin eşit şartlarda yarışmadığını düşünüyor. yani cumhur ittifakına oy verenlerden 6% seçim yarışında adaletsizlik olduğunu düşünüyor.

    yani, bu çomarların bir kısmı hem ekonominin kötüye gittiğini düşünüyor hem seçim yarışında akp lehine adaletsizlik olduğunu düşünüyor hem de hala bu ittifaka oy veriyorlar, inanılır gibi değil.

    (bkz: arkadaşlar bu bir virüs olabilir mi?)
  • yaptıkları iki araştırmanın tutarlı olduğunu göstermektedir.

    anket sonuçları ne kadar gerçekçi? bana fazla iyimser geldi.