şükela:  tümü | bugün
  • cyberpunk 2077'nin çıkışından itibaren yaşanan tatsız gelişmelere istinaden, cd projekt red kurucu ortağı marcin iwinski'nin bizzat kamera karşısına geçerek yaptığı son derece açık yürekli açıklamadır.

    videonun linki

    videodaki konuşmanın tam metni (tarafımdan türkçe'ye çevrilmiştir):

    "herkese merhaba,

    benim adım marcin iwinski ve cd projekt'in kurucu ortağıyım.

    25 yıl önce cd projekt'i başlattığımda, kuruluş prensiplerinden biri de oyuncularla dürüst ve doğrudan iletişim kurmaktı. cd projekt red; yani cd projekt'in oyun geliştirme bölümü doğduğunda, bu prensibe önemli bir şey daha ekledi: dünyadaki en iyi oyunları yapma tutkusu. bu bizim misyonumuz oldu ve bugüne kadar bize kılavuzluk eden bir şey haline geldi. bu içten ve dürüst iletişim mirasına dayanarak, bize güvendiniz ve oyunumuzu ön siparişle aldınız.

    pc'deki iyi değerlendirmelere karşın; cyberpunk 2077'nin konsol versiyonu, karşılamasını istediğimiz kalite standartlarını karşılamadı. ben ve tüm liderlik ekibi bundan dolayı derin bir üzüntü içerisindeyiz, ve bu video benim kamu önünde bu durumun sorumluluğunu üstlenişimdir. lütfen yaşananlar karşısında ekiplerimizin hiç birini suçlu bulmayın. her biri inanılmaz derecede yetenekli ve çalışkandır. son kararları veren kişiler ben ve yönetim kuruludur, ve oyunu yayınlamak bizim kararımızdı.

    bununla beraber, bana inanın, niyetimiz asla ve katiyen böyle bir şeyin yaşanması değildi. sizi temin ederim ki, güveninizi yeniden kazanmak için elimizden gelenin en iyisini yapacağız.

    şimdi, durumun içeriden nasıl göründüğünü sizlere anlatmak isterim. cyberpunk 2077, devasa bir kapsama sahip. sadece quest'ler ya da ilk bakışta görebileceğiniz şeylerden bahsetmiyorum; özelleştirilmiş obje yığınları, etkileşimli sistemler ve mekaniklerden bahsediyorum. oyun içerisinde her şey düz bir zeminde uzanmıyor, ki öyle olsaydı biz de her şeyi donanımsal açıdan daha az talepkar hale getirebilirdik. bunun yerine her şey tek bir büyük şehir içinde, nispeten daha az yükleme ekranı içeren bir ortamda sıkıştırılmış durumda. bu tek başına zorlayıcı bir iş; ve biz oyunun pc'de destansı görünmesini isteyip, sonrasında konsollara -özellikle de eski nesillere- uyarlamak suretiyle durumu kendimiz için daha da zor hale getirdik. bu bizim ana varsayımımızdı, ve ilk başta işler aşırı zor görünmüyordu. evet, donanım kısıtlamalarını biliyorduk, fakat nihayetinde zaman gösterdi ki bu görevi hafife almışız.

    size somut bir örnek vermek ve ana suçluyu göstermek için şunu söyleyeyim: eski nesil konsollar için oyun içi yayın sistemimizi sürekli geliştirmemiz gerekiyordu. bu yayın sistemi, sizin ekranda ne gördüğünüzü oyun motoruna "beslemek"ten, aynı zamanda oyun mekaniklerinden sorumlu. şehir tıklım tıkış doluyken ve konsolların disk bant genişliği ortadayken, bu iş bizi sürekli zorladı. her bir değişiklik ve geliştirme test edilmeliydi, ve sonunda ortaya çıktı ki, sizin oyunu oynarken tecrübe ettiğiniz sorunların büyük bir kısmı, bizim kendi testlerimizde görünmemiş. oyunun yayınlanma tarihine yaklaştıkça, her bir gün kayda değer düzeyde iyileşme görüyorduk ve sıfırıncı gün güncellemesine yetişebileceğimize gerçekten inanıyorduk.

    şimdi biraz da değerlendirme süreci hakkında konuşalım. aralık'ın ilk günlerinde oyunu pc değerlendirmeleri için sunmaya başladık. çıkış günü, yani 10 aralık'ta, pc tarafında müthiş bir başlangıç yaptık. her ne kadar mükemmel olmasa da, çok gurur duyduğumuz bir cyberpunk versiyonu oldu. aynı zamanda eski nesil konsollardaki kalite için en son ana kadar mücadele ediyorduk, ve sıfırıncı gün güncellemesi üzerinde çalıştığımız her bir ekstra gün, gözle görülür gelişme getirdi. bu yüzden 8 aralık'ta konsol değerlendirmeleri için de sunmaya başladık, ki bu planlanandan daha geç gerçekleşti.

    tüm bunlar; evde çalıştığımız sırada, covid kısıtlamalarından kaynaklanan zorluklar içinde yaşandı. normal koşullarda elimizin altında gördüğümüz pek çok dinamik, video çağrıları ve emaillerde kayboldu. ve biz buna da göğüs gerdik.

    şimdi sizlere gelecek için planlarımızdan bahsetmek ve cyberpunk 2077'nin pc ve konsollar için yol haritasını sunmak istiyorum. hali hazırda oyunu geliştiren 3 adet düzeltme paketi yayınladık, fakat bu sadece başlangıç. nihai hedefimiz, oyuncuların farklı platformlarda yaşadıkları bug'ları ve oyun çökmelerini gidermek. lütfen düzenli olarak irili ufaklı yamalar bekleyin.

    ilk güncelleme 10 gün içinde düşecek, bunu takiben daha kapsamlı bir güncelleme de ileriki haftalarda gelecek. biz tabii ki oyun üzerinde çalışmaya devam ederek, gelecekte bunun da ötesinde güncellemeler ve geliştirmeler getirmeye devam edeceğiz -- cyberpunk'ı uzun vadede desteklemekle ilgili büyük planlarımız değişmedi.

    zaman çizelgesi

    ücretsiz dlc'ler tarafında ise, ilk baştaki planımız bunları oyunun çıkışından hemen sonra sunmaktı; neredeyse the witcher 3'te yaptığımız gibi. (şimdiki durumda ise) önce en önemli düzeltmeler ve güncellemelere odaklanmaya karar verdik, dlc'leri daha sonra sunacağız. ilerleyen aylarda daha çok bilgi paylaşmamızı bekleyin. yeni nesil konsollarda geriye dönük uyumluluk ile oynayanlar: xbox series** ve playstation 5 için ücretsiz yeni nesil güncellemesini hala 2021'de gelecek şekilde bekleyebilirsiniz; yılın ikinci yarısını hedefliyoruz.

    videoyu sonlandırırken şunu söylemek isterim: bütün bu vaziyeti çok ciddiye aldığımıza ve durumu düzeltmek için canla başla çalıştığımıza sizi temin ederim. firmamıza kılavuzluk eden prensipler, halen yaptığımız işin özüdür. hala harika oyunlar yapmak istiyoruz ve hala siz oyuncularımızla açık bir iletişimimiz var. şu an, anlık odağımız sıkı çalışmak ve cyberpunk 2077'nin tadını hangi platformda olursa olsun çıkardığınızdan emin olmak. cyberpunk'ın da ötesinde, gelecek için pek çok planımız var ve bunları da hazır olduğumuzda paylaşacağız. bu videoyu izlemeye zaman ayırdığınız için teşekkür ederim."