şükela:  tümü | bugün
  • doların 4.65 tl'den rekor yaptığı gün açılmış bir başlık adı.

    eğer başlıkta belirtilen gün geldiğinde bu fiyatı ucuz bir fiyat olarak görürsek, iktisat fakültesinden hocam murat birdal'ın dediği gibi bahçelere patates ekmeye başlamalıyız.
  • fed'in açıklayacağı faiz kararından sonra ne olacağı merak edilen kur.
  • fed beklenen faiz artırımını gerçekleştirdi. yarın doların uçuşuna tanık olacağız. cümbüşü buradan izleyebilirsiniz.
  • enişteye 4.84'den aldırmıştım. adamların yuvası yıkılmaz inşallah diye düşünürken içime su serpmiştir. yarın 4.75'i göreceğine inanıyorum. not: ytd
  • çok kısa sürede 4.70 destek 4,90 direnç olacak. yarın da bu rallinin başlangıcıdır.

    not: yatırım tavsiyesidir
  • yatırım tavsiyesi olmayan kurdur. dolar alırken aşırı strese giren ve alıp satmak için acemice işlem yapıcam diye 7 24 telefonu elden bırakmayanlar girmesin bu işlere. zaten battık. hayatı kaliteli ve huzurlu stressiz yasayalım elden geldiğince. reel hayatta gördüklerime binayen yazıldı bu.
    bu halka bu işleri meydanlarda iddaa üzerinden anlatmak lazım da yapan yok.

    *bak 2010'da (bkz: ismail emen) bey yüzüme doların değeri 4 -5 lira, türk parası birşey almıyor ki evladım demişti. var sen hesap et. cebinde 2 tomar cash dolarla gezerdi rahmetli.

    *3 kuruş dolarla 5 kuruş para kazanmak için zaman harcamayın. varsa al kenarı at. yatırım yapıyorsun diye kimse seni hainlikle suçlayamaz.

    *birde yüksekten dolar alıp düşünce eli ayağı titreyen adamlar var sakin yahu aç bak son 5 yıla. önünde 40 tane veri var, anlamlandır şunları artık.

    *ülkem adına üzülüyorum ne olcak kaç mermin kaldı ey faiz gün gelcek %40'ı vereceksin. ne demek bu paramız öyle değersiz ki, bana 100 veriyorsun bir süre sonra sana 140 veriyorum ve hatta hala kurtarmıyor. bugünleri de görürüz bu gidişle.

    sevgiler,
  • fed sıkılaştırmaya yeni başladıysa daha şimdiden bu piyasada ülkemiz veya diğer ülkeler nasıl dayanacak? türk lirası dolar karşısında bu yılın başından bu yana %16 değer kaybetti. ki değer kaybeden lira türkiye için zaten yeterince ekonomik probleme neden oldu. şu anda enflasyon %12.15’te. hal böyleyken daha kötü senaryolara hazırlıklı olunmalı.

    yani dostlar daha şarkının “led bir' vele diştiri / vela di seau diftiri / led bir' vele diştiri / vela di seau diftiri” kısmındayız, ritme uygun dalgalanmalar söz konusu. şarkının daha “ya el yelil / lili li lilil” kısmına geçmedik.

    (bkz: ya el yelil)
    (bkz: mezdeke)
  • fed'in faiz artırmaları zaten piyasa tarafından tahmin edilir ve önceden fiyatlanır.
    (krizden sonraki ilk faiz artırımlarından sonra usd/tl düşmüştü bile - aşırı fiyatlandı diye-) o yüzden yarın bugünkü kadar büyük bir şok olacağını zannetmem.

    -karar sırasında 4.67'de olan kur karardan sonra aniden 4.63'lere gevşedi zaten.-

    fed'in fiyat artırması bekleniyordu, hatta 2018'in tamamında toplam 4 artırım beklenmekte. (yani bundan sonraki her fomctoplantısında artar gibi gözüküyor.) kalanlar da zamanı gelince önceden fiyatlanacaktır.

    avrupa merkez bankası (bkz: ecb) da işin içine katılınca halimiz (ve bizim gibi gelişmekte olan ülkelerin hali) ne olacak göreceğiz.

    2000'lerin başındaki statüko gereği gelişmekte olan ülkelere akıtan musluk 2008 kriziyle birlikte daha coşmuştu. ancak o günler sona eriyor ve musluğu kısmaya başladılar.

    o zamanlar sadece bizde değil, her yerde "biz yaptık" vardı, şimdi "dış güçler" var. aslında kimsenin bir halt yaptığı yok, babalar ne isterse öyle gidiyor ekonomiler. halka ne diyeceğiniz size kalmış.

    bu olacaklardan etkilenmemek için ne yapmak gerekir?
    çok vizyoner ve liyakat ile iş başına geçecek insanlarla yönetim kadrosu kurulur, ülkede huzuru sağlarsınız vs. o iş bizden geçti. artık izleyici konumundayız. izleyelim görelim.

    edit: yazım

    edit 14.06.2018 13*- beklendigi gibi su an yine 4.63’lere cekildi. yani dunku karardan soneaki dusuk seviyesine.
    dolar bundan sonra artmaz degil, artabilir; ancak onun nedeni artik fed’in faiz artirimi olmaz.
  • fed faiz arttırım sonucunda dolar tüm gelişen ülke para birimlerine karşı değer kazanacaktır ve bundan türk lirasıda nasibini alacaktır. daha seçimlere 10 gün var ve dolar bu şekilde artmaya devam ederse, seçime 5.00 seviyesinde girilir ve bu bana göre mevcut hükümetin sonu olur.