1938'de adana'da idam edilen kadının fotoğrafı
-
çocuk öldüren bir kadının idamıdır.
öyle fazla duyar kasmaya gerek yok.
not: idam konusu tartışılır ama olaylar dönemine göre değerlendirilmelidir. -
işlediği suç doğruysa çok da yürek burkmayan fotodur.
edit: imla. -
neden duyar kasıldığını anlamadığım fotoğraftır. kadın çocuk öldürmüş. ülkemin yasaları(ki o zaman atatürk ve arkadaşlarının hazırladığı yasalar) gereği hüküm verilmiş ve bu hüküm uygulanmıştır. bir gram da içim acımamıştır. öldürmeyi kendine hak bilenin cezası benim kafamda her zaman ölümdür. bir insanın hele hele bir çocuğun yaşama hakkını elinden alıp yaşatılıyorsan asıl orada sıkıntı vardır. yediği bir lokma ekmek aldığı her nefes haramdır böylelerine.
-
idam edilen kadının adı ayşe gelget:
6 mayıs 1938 tarih ve 3900 sayılı resmi gazete'de yayımlanan idamına ilişkin 1047 nolu karar:
"karaisalı kazasının karsantı nahiyesine bağlı mansurlu köyünden kasım ali hasan'ın karısı dudu ile oğlu ali'yi zehirlemek suretile taammüdle öldürmekten suçlu kasım ali'nin yanında hizmetçi adı altında metresi bulunan ali kızı 1319 doğumlu ayşe gelget hakkında seyhan ağır ceza mahkemesince hükmolunan ölüm cezasının değiştirilmesini ve hafifi estirilmesini müstelzim bir sebeb görülemediğinden teşkilâtı esasiye kanunu'nun 26 ncı maddesi mucibince bu cezanın infazına karar verilmiştir (cild : 20 - sayıfa : 2 ve cild : 24 - sayıfa : 112 ve cihl : 2.1 - sayıfa : 2).
'2 mayıs 1938"
https://www.tbmm.gov.tr/…018/karartbmmc01801047.pdf -
(bkz: karsantılı ayşe)
-
bir anneyi ve çocuklarını öldürmüş halen duyar kasanlar var. alooo hak korunakcasa masumun, günahsızın hakkı korunur. cani, hırsız, arsız için duyar kasılmaz.
o dönem için bir cezanın infaz görüntüleridir. -
eski hukukumuzda kısasa dair idam suçlarının alenî sergilenmesinin sebebi, belki maktulün yakınlarının bu manzarayı görüp de rikkate gelebileceğinin düşünülmesidir. yani katile belki acırlar, buna razı olmazlar da, kısas uygulanmasından vazgeçerler diye. eğer vazgeçerlerse devlet katili kendi kamu hakkından ötürü ta'zîr cezasına (hapis, kürek vesaire) çarptırır, katil de maktulün yakınlarına kan parası (diyet) öderdi. şahsî kanaatim de bunun son derece makul ve adil olduğudur. şu dünyada kimseye para cezası kadar bir şey koymuyor, adam para ödeyeceğine, 10 yıl içeride yatmaya razı oluyor. bu yüzden dinlerde de genellikle malî ve bedenî cezalar cârîdir. çünkü statü farkı olmaksızın, herkese aynı elemi verir. ayrıca şimdilerde uygulanan hapis cezası, suçun şahsîliği ilkesine aykırıdır. bir insanı içeri atıyorsunuz, 10 sene, 20 sene, artık her ne ise, bu suçun cezasını yakınları da o müddet boyunca çekiyor. hakikatte hiçbir cezamızın adil olmadığı gerçeğiyle ne zaman yüzleşeceğiz modern insanlık olarak bilemiyorum. eskiler çok daha adildi.
yani kimse ruh hastası olduğu için veya "ibret-i âlem" için bunları sergilemiyordu. devlete karşı işlenmiş suçlarda böyle olabilir ama kısastaki maksad bu değildir. tabiî 1938'teki durumu da bilemiyorum pek. -
hiç bir suçun cezası idam olmamalıdır diyen andavalları üzen fotoğraftır.
bazı suçların cezası idamdır. bunun dini milleti yoktur. ibreti alem için sokak ortasında infaz tartışılır. ancak idam gereklidir.
kadın çocuk katili lan duyarınıza sıçalar. -
türk ceza kanunlarının yurt sınırları içerisinde vilayet ayırt edilmeksizin uygulandığı akla getirilirse adana'da olup olmamasından ziyade idam cezasının tartışılması gereken olay
-
duyar kasanlara soruyorum.
bu kadın sizin annenizi ve kardeşlerinizi katletseydi yine aynı tepkiyi mi verecektiniz ?
ekşi sözlük kullanıcılarıyla mesajlaşmak ve yazdıkları entry'leri
takip etmek için giriş yapmalısın.
hesabın var mı? giriş yap