şükela:  tümü | bugün soru sor
109 entry daha
  • vay be ne hikayeler vardır altında.
    kimdi nasıl metresi oldu. ailesini öldürecek kadar metresi olacak adamı nasıl sevdi.
    daragacına nasıl gitti. her ne kadar hak ettiğini bulsada, altında dipsiz bir aşk hikayesi olma ihtimali yüksek.
  • bu başlık ve yorumlar üzerine idam cezası üzerine tekrar tekrar düşündüm. daha önce bunu birçok defa yapmıştım ama kesin bir karara varamamıştım. şimdi ne mi oldu? yine bir karara varamadım ancak başka bir hükme ulaştım. bir insan şartlar ne olursa olsun idam kararı kesinlikle yanlış diyorsa o kişide avrupa’lı kafası vardır, ve yine herhangi bir şart altında idam kararı doğru olabilir diyen biri varsa o kişi de kesinlikle doğu insanı kafasına sahiptir. idam kararı hakkında değil ama bu konuda bir karara varabildim.
  • suçun karşılığı cezadır bu mahluk da cezasını bulmuş.
  • kadin yaptigini itiraf ediyorsa ve kesin ise donemin yasalari neyi buyuruyorsa o yapilmis.

    aklima takilan sey; o adam kim ve ona ne olmus?
  • bu tarz bir suç işleyen birisinin cezasının salt idam olmaması düşüncesindeyim.

    zira kadıncağız alt tarafı bir anne ve yavrusunu ‘zehirleyerek’ ki kim bilir ne zehri kullandı; can çekişe çekişe ölmelerine sebep olmuş.

    keşke öncesinde ne bileyim teker teker dişleri sökülseydi; sonra tırnakları çekilip parmakları teker teker kırılsaydı; daha sonda el ve ayak parmakları teker teker kesilseydi de kan kaybından yavaş yavaş itlaf edilseydi...

    edit hun: mobil düzeltmeler
  • (bkz: salem)
  • buyukbabam 1950'lerde once sultan ahmet meydanına idam seyretmeye giderdik ardından köfte yerdik. diye anlatırdı hatta çingene bir cellat varmış canik o da her idamdan sonra yovmiyesini alır köfteciye gelirdi derdi. bunları hep gülerek anlatırdı. bugünkü değer yargıları ile o dönemi yargılanmak cahilliktir. o zaman o doğruydu şimdi de bu doğru.
  • sabahattin ali yi infaz edenlerin idam ettiği kadın.
  • kadir inanır’ın “karılar koğuşu” filmi şu an içine düştüğümüz “asılmalı mı asılmamalı mı çelişkisiyle geçiyor.

    filmde perihan savaş’ın canlandırdığı hanım karakteri genç sevgilisiyle birlik olup kocasını zehirleyip öldürür. hapishanede çıkacak kararı beklemeye başlar.

    olaya karakterlerin yaşamından bağımsız bir şekilde baktığımızda idam edilmelerini haklı bulurken, hanım’ı tanıdıkça, asılmak istemediği için murat bey’e yazdırdığı dilekçelerle, korkusuyla, tedirginliğiyle, hanımefendiliği, sessiz, sakin tavrıyla yaşamayı hak ettiğini düşünmeye başlarız.

    mesele, suçu ne olursa olsun zanlıyı bir insan olarak görüp görememekte sanırım.

    --- spoiler ---

    filmin sonunda hanım bir gece yatağından apar topar çıkartılıp asılır.
    --- spoiler ---
  • her ne kadar bir kadın ve masum bir çocuğu öldürdüğü için idama layık görüldüğü söylense de; cinnet anında kendi çocuğu dahil, tüm aileyi yok eden pek çok erkek için aynı kini duymayan bir toplum göz önüne alındığında, meselenin kadının orospuluğundan kaynaklı kin güdülerek idamının istendiği anlaşılacaktır.
12 entry daha