şükela:  tümü | bugün soru sor
  • "avrupa modasını takip etme meyli ıı. mahmut devrinden itibaren
    önce erkekleri, daha sonra da kadınları sarmıştır. işgal altındaki istanbul’a bir taraftan beyaz rusların bir taraftan da işgal kuvvetlerine mensup askerlere iştirak eden avrupalı kadınların girişi, istanbul’daki kadın kıyafetlerinin değişimine sebep olmuştur.
    çarşafın osmanlı sosyal hayatına girişi ve ıı. abdülhamit tarafından yasaklanması ise oldukça ilginçtir. iç kıyafette avrupa modasını yakından izleyen kadınlar, 1892’de kabarık kollu elbiselerin üzerine ferace giyemeyince çarşaf giymeyi daha uygun bulmuşlardır. bağdatlı kadınların giydiği arap çarşafını, avrupa usulüne göre değiştirip şapkalara takılan tüle benzettikleri peçeleri yüzlerine örterek yepyeni bir sokak kıyafeti icat etmişlerdir.
    öte yandan ıı. abdülhamit bir cuma namazı çıkışında çarşaflı kadınları matem elbisesi giymiş hıristiyan kadınlarına benzeterek müslüman olup olmadıklarından tereddüde düşmüştür. o sıralarda bazı erkeklerin hırsızlık vesaire gibi türlü maksatlarla çarşafa girdikleri de işitildiğinden gerek dindarlık gerek maslahat açısından kadınların çarşaf giymesini yasaklamıştır."
    kaynak: çarşaf risalesi hakkında makale
  • ilginç bir tarihsel gerçek. osmanlı torunlarının hoşuna gitmeyebilir. cennet mekan abdulhamithan diye baya bi severlerdi. arap seviciliği yapanları o da sevmezmiş meğer.
    ''ıı. abdülhamit bir cuma namazı çıkışında çarşaflı kadınları matem elbisesi giymiş hıristiyan kadınlarına benzeterek müslüman olup olmadıklarından tereddüde düşmüştür.'' kısmı en çok ilgimi çeken kısım oldu.
  • murat bardakçı'nın bu konuda yaptığı program, buyrun