şükela:  tümü | bugün
  • biliyorum başlık sakat oldu ama dünden beri içim çok yanıyor ve başlığı da hale yola koyamadım.

    e devlette alt-üst soy akrabaların isimlerini öğrenebilme imkanı doğunca yıllardır istediğim şeyi sonunda elde edebilecektim.ailem yozgatlı olamazdı.illa ki bir yerlerden göçmüş olmalılardı.ama pdfyi indirip ebelere dedelere bakarken acı gerçeği farkettim..inanılmaz bir şekilde hem anam hem babam tarafı
    (bilumum atalarımın hepsi) yozgatlı üstelik aynı dağ köyünden..
    anneme nasıl böyle bir şey olabilir ya diye sordum.5.kuşaktan dede bile o köyde,annemin,babaaennemin doğduğu yaşamış köyde doğmuş ve 80 yaşında ölmüş.200 yıl önce yozgat diye bir yer var mıydı lan onu bile bilmiyorum ama bizim kıçı kırık köy ordaymış maalesef..

    elbette insanlar köyde yaşayabilir.hani şöyle içinden dere geçen,güzel şirin evleri bağ bahçe içinde olan köylerde..ama bizim köyü görseniz, 2ay içinde yaşasanız intihar edersiniz.dağlık bir alan 30 hane ,köydekilerin hepsi birbirine düşman,birisi ilçeye indiğinde garezinden evinin camlarını indirir diğer hanzolar,üstelik hepsi bir şekilde akraba bunların,yobazlık,cehalet diz boyu..evlere su geldiğinde ben 15 yaşındaydım..yani benden önce yaşayan 5 kuşağın evinde su yoktu.öyle medeniyetsiz, o kadar boktan bir köy yani..ayy düşündükçe sinirlerim bozuluyor..
    bu kadar vizyonsuz ataların içinden valla ben iyi çıkmışım.gittim istanbulda falan üniversite okudum.muhtemelen sülalede istanbulda en uzun kalan benim.o da 4yıl ..

    ailem üzüntümü komik ve gereksiz buluyor.haklılar tabi.işin şakası bir yana düşününce acayip saçma geliyor.kaderime tüküreyim diyerek kapatayım mevzuyu.
    yaşadığım hayal kırıklığına binaen bu başlık ve entry hatıra kalsın.

    editto:aşağıda bikbik birisi gurur duy falan gibi şeyler yazmış.sana ne lan zübük...yozgatta doğup büyümeden bana " yozgatlım edebiyatı" yapıyo..bir şekilde ömrünün en az 20 yılını yozgatta geçirmek zorunda kalsa da görse ne bok olduğunu..sıçarım senin yozgat/yozgatlı sevdana..
  • türklerin türk olmaktan memnun olmaması gibi garip bir durum var sanırım.
  • soyunun hititlere dayandığını gösterir.
  • ya soyundan utanmayın, eziklenme, üstünlük de taslamayın bence
  • bir karikatürdeki duygu halinin düzyazıyla tasviri.
  • katıldığım bir eylem.
  • yozgatlılar nasıl bir şekilde koyduysa içinizde kalmış denilebilir.

    kafalar süper, yozgatlı yozdur gibi!

    konyadan adam çıkmaz, iç anadolu bir halta yaramaz.

    yozgatlı olduğundan dolayı gurur duy lan! vatan ve millet sevgisi en çok oralarda yaşanır. edebini topla ve adam ol.

    not: yozgatlı veya iç anadolu köylerinden birine mensup değilim. kocaman bir şehirde doğdum ve büyüdüm. ama türklüğüme ve atatürkçülüğüme laf ettirmedim. bu da size girsin.

    edit: aşağıda bir zat-ı muhterem yazmış. nereden biliyorsun diye.
    internet kullanımı çok basit, yozgat ili ve iç anadolu bölgesinde kaç terör saldırısı olmuş.
    kaçak elektirik kullanımında kaçıncı sıradalar, ihracat ve ithalat payları nelerdir.
    doğum sıralamasında neredeler?

    bulamazsınız veya bulmak istemezsiniz diye link paylaşayım.
    eliniz klavyeye gitmesin maazallah enerji harcarsınız.

    [https://www.nufusu.com/il/yozgat-nufusu https://www.nufusu.com/il/yozgat-nufusu]

    yozgat terör kötü haber veriyorum olmamış

    kaçak elektrik oranı. yozgat

    bu işlere girecekseniz önce bilgi edineceksiniz yoksa göz göz olup ağlarsınız. yahut bir şekilde adhominem yapar konuyu başka mecralara çekersiniz. hep yaptığınız için söylüyorum kimse kusura baksın. bu kusur oluyorsa benim kusuruma bakılsın.

    edit 2: düşündüm de niye ben savunmak zorunda kalıyorum?
    aniden ve inanmayacaksınız ansızın bir ışık (bkz: huzme)si belirdi ve aydınlandım.
    adamlar sabah akşam çalışıyor ve gereksizlerin vergilerini, elektriklerini, buğdayını karşılıyor ve doğal olarak çok yoruluyorlar.
    o zaman yaklaşık dört yüz bin kişinin bir sesi olmalı.
  • 200 yıllık çorumlu çıkmamla benzerine ben de müzdaribim, çorum dışından biriyle ilk evlenen benmişim, en azından atalarım başka köydeki insanlarla evlenmiş bari.
  • (bkz: 200 yıldır sivaslı olmak) olarak katıldığım eylem.