şükela:  tümü | bugün
  • devletimizin harika vergilendirme politikası sayesinde gerçekleşen über zevkli olay.

    abd'de vergiler dahil 27.500$, almanya'da yine vergiler ve ithalat maliyetleri dahil 38.000€ olan ford mustang; türkiye'de ithalat maliyetleri, ötv, kad ve ötv'nin kdv'si sayesinde tam 140.000$'a, yani 490.000 tl'ye satılıyor.

    daha acı olanı ise paylaştığım linkteki video yorumlarında hala "vergiler olmasa devlet nasıl geçinecek?" ya da "chp olsa ekmek kuyruğundaydınız halinize şükredin." diyerek bu olayı savunan oksijen canavarlarının olması.

    edit: bu araç için abd'de yüzde 6, almanya'da yüzde 19, türkiye'de ise yüzde 206 vergi alınması olayı. videonun 13. dakikasından itibaren izleyebilirsiniz.
  • deveye diken, adamı siken yaranır tosunum.
  • iyi gene karşılığında bir şey veriyorlar. hiç bir şey vermeden aldıkları zilyon tane vergi var..

    (bkz: telsiz kullanım aylık taksit)
  • (bkz: #70296353)

    --edit
    vatandaşın böcek kadar değeri olmamasıdır; vergi ödemesi dışında. ya! amk bazen analizi manalizi siktir edip dümdüz küfür edesim geliyor; bazen inan çıkıp bağırasım geliyor, bir toplum nasıl bu kadar tepeden tırnağa uyuşmuş olabilir! koskoca bir akıl hastanesine kapatılmış gibi hissediyorum, benim gibi düşünen, en azından bir şeyleri sorgulayan birini görünce boynuna sarılıp ağlayasım geliyor; inanamıyorum insan bu diyorum, insan gördüm diyorum...

    bak şimdi o kadar çok çelişki var ki... biz bir kere müslüman değiliz, iktidar bırak demokrasiyi şunu bunu müslüman değil. ulan allahına kadar kapitalizme sömürgüye bağlanmış bir halk var, senin kafir dediğin adamlar bile bunu yapmıyor. hangi din olursa olsun hiçbir dinde de bu kadar kapitallik sömürge de yok be amk. müslüman ülke diyorsun vatandaşları paradan geçimden başka bir şey düşünmüyor; allahını bile düşünecek kadar zamanı bulamıyor; haram helal kardeşlik sevgi hani var mı bunları düşünecek zamanı? tepeden tırnağa dört kol vergi, ulan hiçbir şeyde ücretsiz değil; devlet okulu diyorsun velilerden kırpa kırpa işletiyorsun. yol diyorsun sürücülerden kırpıyorsun, bütün tüketim ürünlerdeki vergiler canavar bir iştahla belirlenmiş.

    olm gerçekten çıksın bu sıralarda artık biri, böyle devlet mi olur lan? olm devlet yok ki ortada. her şeyi ama her şeyi halkın kendisi ayakta tutuyor, olm bu devlet dediğin o zaman özel güvenlik görevlisi gibi bir şey, değiştirelim o zaman başka bir görevli seçelim. camiye gidiyor vatandaş cami önünde bile para diyorlar; okula gidiyor para diyorlar, yola çıkıyor para diyorlar, faturaların yarısından fazlası vergi, tüketim ürünlerindeki dolaylı vergileri sorma bile. bir de utanmadan kızarmadan kızılay gibi yardım dernekleri var; ulan bari o kadar vergi götürüyorsunuz, bir kuruş bile istemeden en azından düşkün biri varsa ona da yardım toplamadan bakın; bu ne rezillik!

    ya sikerim amk bıktım yazmıyorum ben bir şey. analizin de amk, ha öyle anlatmışsın ha böyle. böyle devlet mi olur lan ne biçim devlet bu, verdiği ücretsiz tek bir şey bile, hani şu da al güzel kardeşim karşılığın o kadar yolduk seni ama bak sana da bir güzellik yaptık demeye getiren tek bir hizmeti yok. ne bilim amk, hani böyle özür diler bir nitelikte bir hizmet olsa; mesela en azından devletin okullarına çocuklar tek kuruş ödemeden gitseler, mesela internet belli dönemlerde ücretsiz olsun mesela, hani bir özür dileriz ayarında. yok amk; hayvan gibi vergi ödüyorsun; ulan hiç bir yerden de ücretsiz yararlanamıyorsun, yoldan gidiyorsun yola para ödüyorsun, çocuğunu okula yazdırıyorsun ufak tefek oradan da kırpılıyorsun, bu ne baba? gerçekten bu ne amk, artık biri siyasetçi çıksında masaya yumruğunu vursun, bıraksın siyaseti şunu bunu, ulan milletin önce ekonomik refah kazanması lazım belirli kültüre ondan sonra gelir.

    ya! bak sinirleniyorum... televizyonlarda mutlaka ama mutlaka her akşam bir askeri ideoloji milliyetçilik ideolojisi yok şöyle kahramandık, yok şöyle bitirdik. tamam bitti işte amk, bak bitmiş... işimize bakalım. toplumun kafasınıda yemin ederim sorgulamasın diye bir an boş bırakmıyorlar; varsa yoksa soyut konularla doldurup duruyorlar. tamam baba anladık; din değerli müslamanız tamam anladık bunları, bak isteyen gidiyor işte camiye kimse önünü kesmiyor; sen şu vergilerden bahset artık, nereye gidiyor bu paralar?

    ulan şu rapçi ceza bile, son albümünde ne güzel demiş; bence üstü kapalı lafı da çakmış:

    "hazır gözler boyanmışken götürdükçe götür malı, kandır herkesi kanmaz yaratan"

    valla biri götürüyor malı, bu ülkede bir ya da birkaç kişi var o malı götürüyor üfüre üfüre ama kim bilmiyorum ben de, sen biliyor musun; aklına bir isim geliyor mu? işte sorun o kişiyi bulmamız.

    --edit diyorlar ki bu ulkede araba ucuz olsa daha fazla trafik olmaz mi. tam tersi trafik azalir; arabanin bir bok olmadigini modern zamanin ati oldugunu anlarizda bir vasif olmaktan cikartiriz. buradaki vergi konusu ise aslinda sembolik; marketteki peynirde bile ayni agirlakta vergi var.. hadi bu onlem olsun, digerleride mi onlem amk?
  • bizi bırak, ford bile isyan eder lan bu duruma: adamlar benden bile 10 kat fazla kazanıyor diye.
  • doların gerçek değerinin 17,8 tl olduğunu gösterir.
  • (bkz: #69232042)
  • dün akşam anadolu yakasında 2. köprüden çıkınca yanlışlıkla 3. köprünün ankara yönü bağlantı yoluna girdim. 2 veya 3 km sonra gişede 38 tl yazısını gördüm. sonra başka bir bağlantı yoluna girdim yine birkaç km için 35 tl civarı ücret verdim. arabayla değil de taksi ile gelsem karşıya muhtemelen daha az para verirdim.

    hayır yani öyle bir vergilendirme sistemi var ki bir ayda 30 gün çalışıyorsak 20 günlük geliri devlete 10 günlük geliri bize kalıyor.

    maaş vergilendiriliyor zaten üstüne bu maaş ile aldığın her şey vergi.

    bankaya para biriktirmek için vadeli hesap açtın zaten gelir vergisi verdin bir de üstüne faiz gelirlerinden stopaj ödüyorsun %15-20. paran birikti araba alacaksın bir miktar kredi çat yine vergi. arabayı almak için para hazır çat ötv artı ötv nin kdv si. ortalama %50 ile %200 arası yine vergi. yetmedi, mtv sigorta ot bok. yeter mı? hayır. bir depo benzin kendine 3 depo devlete. yeter mi? astronomik yol köprü ücretleri.

    hayır bu kadar vergi alıp yap işlet devret mantığı ile yol köprü yap. onun da parasını vatandaş ödesin. masrafı çıksa bile ihaleyi alan şirketi zengin etmek için aynı ücretlendirme devam etsin. sonra köprü yaptık yol yaptık. lan onu ben yapıyorum zaten parasını hepimiz taksit taksit ödüyoruz zaten sana noluyor?

    unuttuğum zilyon tane vergi var eminim.

    ama bu devlet vatandaşı köle gibi kullanıp hepimizi vergi ile sömürüyor. malesef.
  • türkiye'de çok para kazanan insanlar vergi vermiyor. az kazananlar ise daha eline geçmeden maaşlarından vergi peşinen kesiliyor.

    patronlar çalışanları asgari ücretten gösteriyor. ev alıyor vergiden kaçıyor. karısına araba alıyor. şirket üzerine gösteriyor. evine deterjan alıyor. faturayı kdv'den düşüyor.

    kuyumcular fakir. doktorlar fakir. müteahhitler zor geçiniyor. hep zarar ediyorlar vergi vermiyorlar.

    vergi çıkıyor. sgk çıkıyor. ödemiyor. birikiyor. 2 yılda bir ya affediliyor. ya tekrar yapılandırılıyor. ama yapılandırmayı da ödemiyorlar.

    şirket kuruyor. para kazanır kazanmaz parayı kendi hesabına geçirip yiyor; ev, araba alıyor. sonra şirketin içi boşalıyor. şirket batıyor. vergi vermiyor.

    adamın altında son model mercedes, karısında jeep, çocuklarında mini cooper ama vergi ödemiyor.

    vergi daireleri köhne. alacak takibi yöntemleri demode. kanunlar demode. çakalların, uyanıkların yanına hep kâr kalıyor. vergi ödemiyorlar.

    devlet de tüketimden, dolaylı vergilerden vergi almaya çalışıyor. aldığı vergileri de verimli kullanamıyor. daha çok vergiye ihtiyaç duyuyor. kdv vs. yetmiyor, ötv vs. icat ediyor.

    sen günde 2 paket sigara, ithal alkollü içecek, ithal markalı telefon, ford mustang alıyorsan doğru düzgün vergi ödemiyorsan devlet senden bir şekilde alıyor o vergiyi. kazancın üzerinden doğrudan vermediğin vergiyi.

    çözüm zor ama çok basit. vergi kanunları sıfırdan yazılmalı. vergi affı, yapılandırma 20 yıl yasaklanmalı. vergi oranları azaltılmalı. az gelirlilerden değil, çok gelirlilerden vergi alınmalı. vergi kaçıran tespit edilirse mevcut iş kolunda bir daha çalışması yasaklanmalı.