şükela:  tümü | bugün
  • 2018 dünya kupası g grubunda takımların son maçları.
  • itilaf devletlerinden ingiltere'nin rusya'da grup sonunculuğunu garantileyeceği maç.
  • hiç şüphesiz ispanya - portekiz maçından sonra grupların en zevkli maçı olacaktır.
  • karşılıklı gol var' a yatırım tavsiyesi olabilecek maç.
  • berabere bitmesi halinde iki takımın puan tablosunda her şeyi eşit olacağı için liderlik için fair play kuralına bakılacak olan maç. bu kurala göre sarı kart -1, iki sarı karttan kırmızı -3, direkt kırmızı kart ise -4 puan demek. bu maç öncesi ingiltere 2, belçika ise 3 sarı kart görmüş durumda.

    fair play puanında da eşitlik olursa kura çekilecek. yani bu maçta ingiltere belçika'dan bir sarı kart fazla görürse dünya kupaları tarihinde ilk kez grup birincisi kurayla belirlenecek, hatta dünya kupası finallerinde ilk kez kura çekilecek bile olabilir, onu bi araştırmak lazım. elemelerde kura çekildiği olmuş hatta biz de 1954'e kura sayesinde gitmiştik ama finallerde kura çekilmişliği var mı bilmiyorum.
  • nba'de tanking yapan iki takımın maçından hallice bir rekabet seviyesinin olması muhtemel maç. zira bu grubun 1.si son 16'da h grubunun ikincisi (senegal, japonya veya kolombiya) ile, olası çeyrek finalde de brezilya meksika kaçının galibi ile karşılaşıcakken grup 2.'si son 16'da h grubun birincisiyle, olası bir çeyrek finalde de isveç isviçre maçının galibiyle karşılaşacak. yani gruptan ikinci çıkanın yarı final yolu çok daha rahat olacak. tabii bunu göz önünde bulundurmamaları da ihtimal dahilinde ama iki tarafında ciddi rotasyon yapacağını düşünüyorum.
  • bu grubu ikinci tamamlayan takım bile, diğer grubun birincisini eleyecektir.
  • bu maç berabere biter ve ingiltere belçika'dan bir sarı kart fazla görürse grup birincisini belirlemek için kura çekiliyor.

    peki bu kura işi nasıl oluyor? kurayı kim çekiyor? nasıl çekiliyor? hakem yazı-tura mı atıyor mesela? yoksa kura çekimi ertesi gün fifa merkezinde falan mı oluyor? aklımda deli sorular. bilen varsa yeşillendirebilir mi arkadaşlar?

    inşallah öyle bir durum olur da biz de tarihi anlara şahitlik ederiz. çok merak ediyorum nasıl olduğunu...

    ayrıca neden iki takım penaltı atışları yapmıyor ki? böylesi daha adil olurdu sanki...

    edit: penaltı atılmama sebebi sanırım grubu eşit bitiren iki takımın farklı rakiplerle oynama ihtimali...mesela a-b ve c-d maçları var. a ile c eşit bitirirse penaltı atılamaz...evet mantıklı :)
  • ulan zevkli geçeceğini düşündüğümüz maçı eşleşme avantajları sikip attı. daha önce yazıldığı gibi birinci olan brezilya-meksika tarafına giderken ikinci olan isveç-isviçre tarafına gidiyor. eşleşme tam ters olsa yani birinci çıkan avantajlı olsa güzel maç izleme ihtimalimiz çok daha fazlaydı. yazık. belki yine güzel olur, bilemeyiz.(polyanna level 100)
  • maç berabere biterse, penaltı atılmalıydı. aynı durum, euro 2008'de çek cumhuriyeti ile oynadığımız maçtan önce vardı. nihat son golü atmasa penaltılara gidilecekti.