• ön edit: paylaşım facebook hesabından kaldırılmış. şu an sadece ekran görüntüsü ile alttaki kaynaklar mevcut.

    futbol arena
    haber7
    cumhuriyet
    youtube dimtv

    josef sural'ın ölümünün ardından alanya müftülüğü facebook hesabı aracılığıyla yapılan "gayrimüslimlere dua etmek,rahmet okumak, istiğfar etmek caiz midir?" paylaşımı.

    islam dini mantığına uygun olabilir ama benim vicdanıma ters geliyor.
    özellikle geride ağlayan çocukları ve eşini görünce insanı insandan neden ayırıyoruz?

    https://eksiup.com/b87380e0e995

    "gayrimüslimlere rahmet okumak ve istiğfar etmek, onların yaşarken inkâr ettikleri yüce allah’tan onlar adına af dilemek anlamına gelir. islam inancına göre herkes yüce allah’a ve dinine inanmakla mükellef olduğu için kişinin kendi ameli esas kabul edilmiştir. bir kimse hayattayken iman etmeyip küfür üzere öldükten sonra başkalarının onun için yapacağı dualar geçersiz olur ve ona herhangi bir faydası dokunmaz.
    nitekim birçok âyet-i kerimede inkâr üzere ölen kâfirlerin onlara af dilense bile affedilmeyecekleri belirtilmiş (nisâ, 4/18, 48; tevbe, 9/80) ve onlara istiğfar edilmesi yasaklanmıştır. diğer taraftan “resûlullah (s.a.s.), amcası ebû tâlib ölüm döşeğinde iken ona ‘la ilahe illallah’ kelimesini telkin etmiş, iman etmemesi üzerine, ‘allah’a yemin ederim ki, senin için af ve mağfiret dilemek bana yasaklanmadığı müddetçe, senin için muhakkak allah’tan mağfiret dileyeceğim.” (buhârî, cenaiz, 79) buyurmuştur. bu olay üzerine “cehennem ehli oldukları açıkça kendilerine belli olduktan sonra, —yakınları da olsalar— allah’a ortak koşanlar için af dilemek, ne peygambere ne de müminlere yaraşır.” (tevbe, 9/113) âyeti inmiştir.
    başka bir rivayette ise hz. peygamberin (s.a.s.), münafıkların başı sayılan abdullah b. übey b. selûl’ün cenaze namazını kıldığı, akabinde ona rahmet dileyeceğini ifade ettikten sonra “asla onlardan ölen birinin namazını kılma ve kabrinin başında durma. çünkü onlar allah’ı ve resûlünü inkâr ettiler ve fasık olarak öldüler.” (tevbe, 9/84) mealindeki âyetin nazil olduğu belirtilmektedir (buhari cenaiz, 83).
    ilgili âyetlerden hareketle müslüman bir kimsenin, gayrimüslim olarak ölen bir kimseye istiğfar etmemesi ve rahmet dilememesi gerektiği, böyle bir cenazeyle karşılaştığında da nazik cümlelerle taziye dileğinde bulunması ve kalanlara sabrı tavsiye edip teselli vermesinin uygun olacağı anlaşılmaktadır.

    din işleri yüksek kurulu"
  • "islam inancına göre herkes yüce allah’a ve dinine inanmakla mükellef olduğu için " den sonrasını okumadığım yazı.

    hoca ya sen yanılıyorsan? ya hak dini budizm, yahudilik veya hristiyanlıksa?

    edit: çok mesaj geldiği için buraya yazıyorum. burada konu gayri müslim bir kişinin arkasından hayır dua okunması. hoca doğrudan -tabi ki kendi inancına göre- diğerlerini kafir ilan edip kurtuluyor. burada bir tuhaflık yok. zaten hristiyan da yahudi, müslüman, budist vs kafir ilan ediyor bu hepsinde böyle. bunun sonucunda ortaya dinlerin birleştirici değil ayrıştırıcı olduğu sonucu çıkıyor. bu da ışidin ve diğer radikal grupların fikirleriyle örtüşüyor.
  • tamam da burada "gayrimüslim" olarak kastedildiği şey arabistan'ın o zamanki dini olan putperestlik. şimdi sen tanrı tarafından gönderilen bir başka dinden birisine rahmet dilememe gibi bir şey söz konusu değil yukarıda yazılanlara göre. ayrıca ayet indirildiği ihtimali üzerinde durursak o devirde müslüman inancına sahip olan insanlar hristiyanlar ya da yahudilerden çok putperest inancına sahip olanlarla savaşmışlardır ki,bir çok ayet de putperestliğe göre şekil almıştır.

    umarım burada kastedildiği durum yukarıda yazdığım gibidir yoksa "islam barış dini" görüşü tekrardan tartışmaya açık hale sokulur.

    edit : "nitekim birçok âyet-i kerimede inkâr üzere ölen kâfirlerin onlara af dilense bile affedilmeyecekleri belirtilmiş" bahsettiğim şey bu cümleydi. buradaki kâfirler ve yukarıda belirtilen gayrimüslim kelimesi hristiyan,yahudi inancından çok putperestlik dinini hedef alınmış bir cümle. umarım doğrusu da budur.
  • bu açıklama ile müftü kısaca şunu söylemiştir "dinler, insanları ayrıştırıp kutuplaştırmaktan başka bir işe yaramaz, farklı bir dinden yakın dostunuz vefat ettiği zaman cenaze törenine katılıp ona son kez veda edemezsiniz"

    edit: gelen mesajlar üzerine şunu açıklama gereği duydum; diyanetin yok yere "dostunuza dua etmeyin, günah" tarzı açıklama yapması göz göre göre ayrılık ve kutuplaşma yaratıyor. dinlerin olayı bu mu gerçekten? insanları birleştirmek yerine insanları ayırmak mı? diyanet bunu söylüyor çünkü.
  • kesin gerçek islam bu değildir.

    istediğiniz kadar eğin bükün gerçek islam budur. gidin en barışçıl olduğu kabul edilen mesnevilikteki beyitleri dörtlükleri inceleyin rastgele açtığınız sayfalarda bile kafirlere edilen hakaretleri, şiddet fantezilerini okuyun.

    islam tam olarak budur. diğer ibranî dinler gibi şiddet içeriklidir. günümüz insan hakları standardının çok altnda standartlara sahiptir.

    islam’dan çıktığım için ne kadar doğru bir karar verdiğimi bana hatırlattınız.
  • biri muhtemelen sormuş, onlar da açıklamış. kötü bir şey de yazmamış. bazen her boka bok gibi yorum yapıyorsunuz.
  • senin inancın, senin inandıkların seni bağlar. herkes herkes için istediği duayı eder, sana ne ?
  • tanim: halt yemektir.

    dinen neyin ne sekilde oldugunun pek cok insan farkinda. ancak belli ki muteveffa sevilen bir insanmis. yersiz bir aciklama ile insanlarin kalbi duygularina golge dusurmek en hafif tabirle halt yemektir.
  • gerçek islam bu. siz ne sandınız ki? gayet islam’a uygun yapılmış açıklamadır.
  • soruyu soranın müslüman, cevap verenin müslüman, cevable ilgilenen kişilerin müslüman olduğu soru.

    adam başında da söylemiş "islam inancına göre" diye. islam inancında olmayanlar neden gelip de "hoca ya sen yanılıyorsan, ya hak din budizimse" diyor anlamış değilim. zira hocanın verdiği cevap sadece müslümanları ilgilendiriyor. komik adamlarsınız vesselam.
173 entry daha
hesabın var mı? giriş yap