şükela:  tümü | bugün
  • burada okudugunuz yaziyi normal kosullarda bir monitorden okuyorsunuzdur. monitorler sadece 2 boyutludurlar (bkz: 2d). bu boyutlar x ve y eksenleridir.
    unreal ve quake benzeri oyunlari, oynarken uc boyutlu bir dunya goruyoruz. tabiki goruntuler hala 2 boyutludur fakat derinlik hissi uyandirdigindan bu goruntulere 3d goruntu denmektedir. (3d images, 3d visualisation) derinlik hissi uyandirabilmek icin cesitli manipulasyonlara bas vurulmaktadir.

    her hangi bir objenin veya bir alanin gercek anlamda 3d olmasi icin z ekseninde olmasi gereklidir ve 6 yonde hareket edilebilinmelidir. (six degrees of freedom (6dof)) bu yuzden bilgisayardaki 3d goruntulere sanal 3d adida verilmektedir.

    bilgisayda 3d uygulamalar denince ilk akla gelen oyunlardir. fakat aslinda bir cok (onemli) alanlarda kullanildigi unutulmamalidir. ozellikle son yillarda gelisen teknoloji sayesinde mimari cizimler, tip uygulamalari, industriel uygulamalar gibi bir cok alanda kullanildigi ve giderek daha fazla kullanilacagi sanilmaktadir.
  • ilk olarak ferdynin ölümü filmiyle ortaya çıkan ve daha sonra emanuelle seriysiyle hayatımızda yer edinen ve yaygınlaşan görüntü kalitesi...ilk olarak kırmızı mavi kağıttan gözlükler takarak izlenirdi şimdi çıplak gözle de izlenebiliyor
  • jinc chi'nin haziran 2004'te cikan caz, blues, fusion albumu.
  • yeni bir teknoloji olduğundan adı hala tam oturmamasına rağmen, "3-d" şeklinde yazıldığı zaman, "2 tane dijital kamera kullanılarak yaratılan üç boyutlu film yapma yöntemi" anlamına gelen teknoloji. en büyük savunucularından biri james cameron'dur. cameron, en son çektiği iki film olan aliens of the deep ve ghosts of the abyss'te kullandığı film bazlı 2 tane imax kamera kullanarak yarattığı 3 boyutlu görüntüleri, çekecek olduğu battle angel filmine uyarlamak için 2 tane dijital kamera kullanacak ve dijital sinemalarda özel 3 boyutlu gözlükler takarak, bu filmi izleyebileceğiz.
  • ezoterizmde üçüncü boyut, bugünkü fizikteki üçüncü boyut anlamında değildir. başka bir dalgaboyunu ifade eder.
    (bkz: yaşam çiçeğinin unutulmuş sırrı)
  • bilgisayar ortamında çeşitli boyutlardaki poligonlar sayesinde tasarlanan sanal geometrik şekilin yaratılış aşaması...
    bu geometrik şekil bir form kazandıktan sonra, texture denen, bir nevi deri işlevi gören görüntü ile kaplanır.
    ne kadar çok poligon ve ne kadar çözünürlüğü iyi bir görüntü, o kadar gerçekçi bir 3d model demektir...
  • oluşturmakta kullanılan programa bağlı olarak çokgenler* veya dokular* ile yapılma gibi bir kısıtlaması olmayan görüntü türü.

    cisimler, ekseri kapalı* fonksiyonlar kullanılarak hacimsel veya yüzeysel olarak tanımlanabilir. cisimlerin renk, desen, parlaklık gibi özellikleri ise uzaydaki noktalar üzerinde tanımlı fonksiyonlarla ifade edilebilir. her iki tanımlamada da bahsedilen fonksiyonlar yalnızca üç eksenin (x, y, z) fonksiyonu olabileceği gibi, bunlara ek olarak zamanın ve/veya başka değişkenlerin de fonksiyonu olabilir.

    gerçekçi görüntü oluşturmakta oldukça başarılı ve zahmetsiz olmakla beraber, bu bahsedilen yöntemlerin dezavantajı, içerdiği doğrusal olmayan ve/veya kapalı denklemler dolayısıyla işlemsel açıdan büyük yük getirmeleri, dolayısıyla gerçek zamanlı* oluşturmaya elverişsiz olmalarıdır.

    buna karşılık olarak çokgenlerin kullanılması, görüntü oluşturma sürecini nispeten basit bir lineer cebir işlemi yapmakta ve bilgisayar üzerinde gerçek zamanlı olarak oluşturmaya elverişli kılmaktadır. günümüzde yaygın olarak kullanılan 3b hızlandırıcı ekran kartları, bu lineer cebir işlemlerini en etkin biçimde yapmak üzere tasarlanmışlardır.

    (bkz: ray tracing)
    (bkz: shader)
  • (bkz: 3d now)
  • asil ismi robert del naja olan ve muzisyenden once graffiti sanatcisi olan 1965 dogumlu muzisyen, mc, massive attack'in kool sahsiyeti. ayrica sahnedeki danslariyla da insani hayran biraktirir kendisine.
  • (bkz: robert del naja)
    agir bir aksan sahibi pek tatli kisi.