şükela:  tümü | bugün
  • 3d studio max'in kısa yazılışı olur...
  • nedense revit'ten sonra anlamakta asiri zorlanmadigim program.

    revit'ten daha gelismistir ve konseptleri benzerdir. ancak 3ds max daha cok animasyon uzerine bir programdir. hani su insaat reklamlarindaki kisa kisa videolar vardir ya insanlar falan yurur sokaklarda binalarin arasinda normal gibi gorunur her sey ama daha dikkatli bakarsan cakma oldugu belli olur falan; iste o videolar ve fotograflar 3ds max'le yapiliyor.

    yapmasi oldukca ugras isteyen ciddi anlamda zor bir programdir ama dedigim gibi revit'i iyi ogrenen birisi icin bir nebze daha rahat anlasilabilir.
  • üniversitede 3. yıldan itibaren hocaların dilinden düşürmediği, öğrencilere adeta dayattığı ve her öğrenenin de 3d'ye meraklı olmayan ve o konuya eğilmeyen bir başkasına birden giydirmeye başlamasına neden olan lanet program.

    ben sketch up ve lumion ikilisiyle gayet güzel renderlar aldım, "şaşırdılar" görünce. her şeyin peşine körü körüne koşmayın arkadaşlar.

    3d max benim zihnimdeki hayali yıkan bir program. ben önceden belirlenmiş parametrelere göre şekillendiremiyorum kütle ve hacimleri. ama kalem kağıtla istediğiniz yerden istediğiniz perspektifi tak diye çizerim.
  • 3 boyutlu modelleme sektöründe liste başı olan programlardan birisidir. yıllardır kendi bünyesinde "*" render motorunu kullanan program, 2017 sürümünde mental ray'i icinde barındırmamaktadır.

    fakat plugin olarak nvidia'nın sitesinden mental ray temin edilebilir.

    sektör olarak daha çok inşaat ve sinema sektöründe vazgecilmez programlar arasında yer tutan autodesk firmasına ait olan 3ds max'in yine en büyük rakibi autodesk'e ait olan maya'dır.

    son sürümlerinde yontma yöntemi ile modellemeye olanak sağlayan bir eklentiyle gelmiştir. performans olarak yontma modellemede (bkz: zbrush) kadar esnek değildir.

    son olarak 2017 sürümünde (bkz: art render) render motoru içinde yüklü geliyor sevgili 3ds max kullanıcıları.

    edit; imla.
  • 3ds max programı günümüzde bir cok meslek grubu tarafından kullanılmaktadır ve 3d görselleştirmede inanılmaz üst seviyelerde işler çıkarılabilen bir programdır.gayet gerçekçi ve doku hissi yaşayabildiğiniz animasyonlar ve renderlar elde edebiliyorsunuz.
  • allahsız programın aylık aboneliği an itibariyle: 878,40tl
    yıllık aboneliği: 7002,80tl
    üç yıllık aboneliği: 21008,40tl

    (bkz: başka sözüm yok sayın hakim)
  • 2019 sürümünü yükledim, render motoru sorunu yaşıyorum.. v-ray 4.0 sürümünü çıkardı bununla beraber, kullanamıyorum. v-ray'in önceki sürümleri (3.60 gibi) bu sürüme uyumlu olur mu? haberi olan yada deneyen var mıdır
  • 2016 sürümünü 2020 ye güncellediğim ve büyük ölçek - küçük ölçek seçeneğiyle beni şaşırtan software.
  • 2018'den bu yana pekte güzel olmayan güncellemeler yayınladı. 2020 sürümünü boş çıkarttı ama 2020.1 sürümü ve yayınladığı yol haritası sebebiyle kullanıcılarını heyecanlandırdı. yeni chamfer özelliği blender için yapılan scriptler kadar olmasa da güzel. viewport performansı iyileştirildi. yeni bir hotkey editöre sahip. her ne kadar piyasada blender, houdini fırtınası esse de 3ds max, ölmemek için çok uğraşıyor. eğer autodesk daha akıllı işler yapmak istiyorsa 3ds max'e daha iyi özellikler eklemeli.
  • her grafik tasarımcısının bir gün, keşke bilsem dediği ama vakit bulamadığı için öğrenemediği, her mimari tasarımcısının keşke çok iyi bilsem dediği 3 boyutlu çizim programı.

    iyi bir şekilde öğrenmesi insan ömründen en az 4-5 yıl götüren. en zor tasarım programı.

    profesyonel olarak bildiğinizde yaptığınız en küçük iş 500-1000 lira arasından başlar. tabi gercekten profesyonel ve iyi biliyorsaniz bu sekilde baslar, aksi takdirde 50-100 liraya calisirsiniz yine.

    işe girmemeniz ise imkansıza yakındır bu programı iyi bildiğinizde.

    sırf bu programı öğrenebilmek için aylık 10 bin liralık teklifleri reddettim iki ekmeğe muhtaçken. çünkü hem çalışılıp hem öğrenemeyecek kadar üstünde titizlikle durulması gereken bir program. ama şimdi de iş beğenemiyorum böyle de bir dez avantajı var.

    aselsan da mı çalışsam, bir araba firmasının arabalarını mı modellesem, yoksa 3d reklamlar mı yapsam, insan modellemeleri mi oluştursam, stand çizip bina mı modellesem, yoksa nasa'ya uzaya çıkmış izlenimi vermek için, realistic 3d dünya modellemeleri mi çizsem diye binbir farklı hedef düşündürüyor. seçenek çok olunca da ne alanda çalışacağını bilemiyor insan.

    programın amacı: fotoğraftan farksız gerçekçi görüntüler sunmak.