şükela:  tümü | bugün
  • 4 işlem dışında matematiğin hiç bi sike yaramadığı gerçeğini anlatan durumdur.
    durun lan hemen recm etmeye başlamayın.
    dinleyin bi!

    hayatı şöyle bir göz önüne alın.
    hepimiz iyi kötü bu aşağıda yazacağım salakça matematik konularını gördük..
    iş veya özel hayatın % kaçında trigonimetri, logaritma, türev, integral, geometri vs.'yi kullandık?

    yahu steve jobs kafasında, herşeyi çözen ve dehşet işlemcili pc'ler çıkmış hala abaküsün yapım yılı ile aynı zamanda ortaya çıkan ve insanların beyinlerini gereksiz yere meşgul eden saçma konular öğretiliyor okullarda.

    tüm bu gereksiz ve öğrencilerin zorlandığı matematik konularının, özel ders veren matematik öğretmenlerinin milli eğitim bakanına yaptığı baskıyla hala müfredatta yer aldığına inanıyorum açıkçası.

    arkadaş biri de çıkıp kral çıplak desin yahu.
    banane aq elin avrupa ve amerikasında da bu konular öğretiliyorsa derslerde?
    lan faydası ne öğrenciye veya ülkeye?
    git düzenli banyo yapmasını öğret onun yerine..
    plajda koşup güneşlenen insanların suratlarına kum sıçratmamasını..
    asansöre veya yürüyen merdivene nasıl binilmesi gerektiğini vs..
    empati kurdurmayı bile öğretsen razıyım şu 10 küsür gereksiz senede..
    hayvan ve doğa sevgisi aşıla,
    ne bileyim mesela 'saygı' veya 'dinleme' isminde bir ders olsun matematik yerine okullarda..

    toplumun en büyük sorunlarına bakıyorsunuz, hepsi de okullarda öğretilmeyen, eğitimi verilmeyen şeyler.

    yani ben de gidip götümden 'sikimografya' diye bir ders uydursam ve konularını da yine aynı götümden sallasam ve bunu ders diye meb'e kaktırsam farkı ne matematikten?

    adama bakıyorsun matematik uzmanı düzeyinde bilgisi var ama üç kuruşa sadece 4 işlem bilenin işçisi olarak çalışıyor.

    tabii bu sadece matematiğe özgü değil, ilkokuldan lisansa kadar tüm dersler böyle neredeyse.

    buna kim dur diyecek, çocukların , gençlerin beyinleri ne zamana kadar gereksiz bilgilerle dolmaya devam edecek bilen yeşillendirsin.
  • ooo sözeller burdaymis. aynen kezo aynen
  • ilgili entrynin yazılması kadar gereksiz değildir.
  • "iş veya özel hayatın % kaçında trigonimetri, "

    buraya kadar okuyunca gereksizi anlıyoruz.

    (bkz: %)
  • sayısalcı değilsen anlamı yoktur. yıllarca matematiğe küfür ettim ve 6 yıldır sayısal bölümler okuyorum. bölüm olayı falan değil ayrıca, sana bir örnek vereyim: matematiksel düşünemeyen, fonksiyonları falan bilmeyen, yani sayısal zekası iyi olmayan adam program yazamaz mesela.

    ek: ösym mantığından bahsetmiyorum matematikte. ne gerizekalılar var en iyi yerlerde bilgisayar/yazılım mh. okuyup bi' bok olamayan. ama programlamada iyi olan adamın matematiğine hatta matematiğin gereksizliğinden bahsedilemez.
  • matematik öğretiminin amacı düşünmeyi öğretmek, sebep sonuç ilişkilerini kurabilen insanlar yetistirmektir. o yüzden türkiye matematik konusunda çok geridir ve beyinler az kullanılmıs,sıfırdan farksızdır.
  • gerçek bir sığırın serzenişi olabilir.
    oysa, o plajda üzerine kum sıçratmakta sıkıntı görmeyen aynın mantığı işte bu tam olarak "dört işlem dışında ne gerek var la matematiğe".

    bunu demiştim daha önce şu konuda:
    (bkz: peki bu bilgi gerçek hayatta ne işime yarayacak/@endoplazmikretikulum)
  • benim gibi (bkz: aerospace engineering) okuyup nasa jpl veya spacex'de çalışma hedefin varsa hergün kullandığın için çok saçma ve cahilce bir önerme. gerçi turbulence modeling, inlet/nozzle design, turbulent combustion gibi konularda kullandığımız matematik, ileri matematik olduğundan(bkz: advanced mathematics) oralarda da 4 işleme ihtiyacın olmuyor, öğrenmesen de olur! yaptığın herşey saatlerce akışkanlar dinamiği diferansiyel denklemlerinin derivasyonu, analizi ve modellemeleri. (i.e. reynolds averaged navier-stokes (bkz: rans), large eddy simulation (bkz: les)) kusura bakmayın uzattım ama çok saçma bir önerme olduğu için bizzat iç içe olduğum bir konudan örnekleme yapmak istedim.

    kapanış: "the book of nature is written in the language of mathematics." -galileo