şükela:  tümü | bugün
42 entry daha
  • adamlar baska elementlerle yeni nesil pil uretmisler, bizim eksi'de yazar olunca kendini akilli sayan gerizekalilarimiz "hozlo sorj botoryo omronu tukotuyor bu koro" diye laf yetistirmeye calisiyor amk.
  • türkiye’de o kapasitede elektrik taşıyan altyapı var mı? isterse 8 saniyede dolduracak teknoloji olsun. türkiye’de o hızla şarj edebilecek altyapının gelmesi 80 seneyi bulur.

    tesla kullanıcıları bile aracın hızlı şarj potansiyelini tam olarak kullanamıyor bu ülkede.

    tesla aldığımıza pişman olduk.
  • petrol piyasasını sömüren abd'nin bu teknolojiyi geliştiren arkadaşı ya da firmayı silkelemesi ile tarihe gömülecek projedir.
  • bu teknoloji çıksın. türkiye de yaygınlaşan. gelecek vergiler sayesinde aylık 2 bin tl ev elektrik faturalarına hazır olun. benzinden alamadıkları vergiyi parayı fazlası ile her türlü elektrik. harcamamizdan çıkarır bunlar. telefon şarjı için aylık 100 200 harcar oluruz. ahan da buraya yazdım.
  • kolum kadar kablolarla enerji aktarımı yapması gerekecektir. bunun için telefonunuzda beklemeyin.
  • öncelikle önümüzdeki 10 yılda gelişmiş dünyada, 20-30 yılda da geri kalanında gerçekleşecek elektrikli araçlara geçiş için önemli bir aşamadır. fark ettiyseniz uluslararası petrol şirketleri (shell, bp vs) giderek benzin istasyonlarını daha bir kafe tarzı, tuvaleti güzel, oturup çay may içilecek yerler haline getirecek değişiklikler yapıyorlar. bunun nedeni arabaların şarj olmasının zaman alması. yani ileride istasyona gidip 3 dakkada doldurdum hop hadi yallah yapılamayacak(tı), oturup bi kahve içmeniz vs gerekecek(ti). çok hızlı şarj edince patlama riski var, yavaş şarj edince de arabaların yüksek kapasiteli pilleri için oturup saatlerce beklemeniz lazım.
    tesla buna çözüm olarak şarj için beklemek istemeyenlere hızlıca otomatik bataryayı 5 dakkada çıkarıp yenisiyle değiştirme/kiralama seçeneği sundu (sınırlı alanda) ama yine de sonra yeni bataryanın ömrü, eski bataryanın ömrü vs. ekonomik olarak feasible olması için sonra bataryayı getirip geri teslim etmek gerekiyor. ona çözüm olduğu için bu aslında bayağı önemli bir gelişme.
    hızlı şarjın bir diğer ayağı da elektrik şebekesinin altyapısı. 50ahlık pilin 6 dakikada dolması demek yaklaşık 500 amperlik bir akım demek. ayrıca anonsta bataryanın 32kwh olduğu da toshiba duyurusunda belirtilmiş. karşılaştırma için tesla bataryaları 50-75kwh, türkiyede bir ailenin aylık ortalama elektrik tüketimi 250kwh. yani 32kwhlik pili 6 dakikada doldurmak demek yaklaşık 8 dolumda (48 dakika) ortalama bir ailenin bir ayda harcadığı elektriğin harcanması demek. bir de bu altyapının şehirlerarası yollar gibi dağ başında vs. olması lazım ki bu daha da büyük bir sorun. bugünün elektrik şebekeleri aniden 500 amper akım vermeye, çok kısa sürede bu kadar fazla güç aktarımına uygun değiller ve tüm şebekenin elden geçirilip adapte edilmesi gerekiyor.
    belki de şehiriçinde hızlı şarj, şehirlerarasında normal şarj gibi bir yöntem denenebilir ama sektör nasıl gelişecek onu da bekleyip göreceğiz.
  • gençler sektörle ilgim yok da şimdi biz bu arabalardan 100 bin tane aldık diyelim ülkeye bunları şarja sokunca türkiye'nin şartelleri atmaz mı? ben bunu karşılayacak bi sistem olduğunu düşünmüyorum.yamuluyorsam yeşillendirin lütfen.dediğim gibi konuya yabancıyım.

    edit:arkadaşın biri bu sorunu gündeme getirmiş zaten gözümden kaçmış.ama bi kere kahve ağzından duymuş oldunuz.iyi geceler.!
  • akaryakıt şirketlerinin toşibaaanın merkezini patlatmasıyla devam edebilecek sürültür.
  • muhtesem abi muhtesem.
  • bu tip innovasyonlar genelde konya veya kayseri'den çıkardı. bu sefer japonlar hızlı davranmış.
14 entry daha