şükela:  tümü | bugün
  • son yılların en anlamsız, en beklentisiz ve en önemsiz yılı olmaya aday tören.

    önce recording academy başkanı deborah dugan'ın görevine son verildiği haberi geldi. dugan 46 sayfalık bir suçlamayla birçok taciz iddiası ortaya attı. sosyal medyada çoğu kişi taciz skandallarına odaklanacağına abuk subuk kısma odaklanıp "grammy hile yapmasaydı aşığı olduğum ve taptığım şarkıcı sekseninci grammy ödülünü kazanacaktı" diye dolaşmaya başladı. tüm tecavüz iddialarının üzerini daha da örttüler. üstelik hiç kimse 46 sayfalık iddianamenin bir sayfasını bile okumadığı için şarkıcıların fan hesaplarının uyduma iddiaları aldı başını gitti. dugan'ın iddialarını ciddiye alıp taciz için recording academy'ye hesap soracaklarına "tapmakla meşgul olduğum şarkıcıya ödülünü verin!1!!11!!!1" demeye başladılar ki bu durumu daha kötü hale getirdi. zira grammy'nin meşruluğunu bir kez daha onayladılar (tabii ki farkında değiller).

    ardından kobe bryant haberi geldi. ne bu akşamki spor müsabakalarının ve super bowl öncesi etkinliklerin bir anlamı kaldı ne de grammy'nin. üstelik grammy ödülleri, staples center'da yani lakers'ın sahasında düzenleniyor. insanlar saygılarını sunmak için akın akın staples center'a giderken içeride eğlence olmasına ne derler, bilmem.

    dahası, gecede sergilenecek olan performanslar gerçekten rezalet. büyük isimler katılmayı reddetti, bazıları taciz iddialarından sonra performansını bile geri çekti. geriye bu yıl adından sıkça söz ettiren genç isimler ve pek bilinmeyen şarkıcılar kaldı. ancak rezalet bununla bitmiyor. bu gece 10 (on!) şarkıcı bir araya gelip grammy ödülleri'nin prodüktörü ken ehrlich'e tribute sunacaklar. bu adam yıllardır grammy'deki yozlaşma iddialarının bir numaralı ismi. bizzat deborah dugan'ın iddiasına göre sırf bir şarkının grammy sahnesinde sergilenmesi için hakkı olan adaylığı çıkarıp o şarkıyı aday eden biri. her şey bir yana, bu adam ölmedi. başına bir şey gelmedi. felaket falan yaşamadı. kendisinin prodüktörlüğünü üstlendiği ödül töreninde kendisine saygı gösterisi ayarlıyor. şaka falan herhalde. başka hangi törende iş başında göre yapan prodüktöre saygı gösterisi yapılmıştır? var mı böyle bir şey? hadi yönetmen, kurucu falan olur anlarım. prodüktöre saygı sunumu nedir? birisi bunu açıklayabilir mi?

    prince için bir tribute var. adam öleli dört yıl olmuş.

    bolca düet ve performans içeren törende yaklaşık 90 daldan dokuzunu bile esas törende açıklamayacaklar.

    bu geceki tören pek bir şey vadetmiyor.
  • komite müdahalesi ne kadar artarsa o kadar kötü bir hâl alan ödül töreni.

    adaylıklar için düzenlenen törende yeni grammy başkanı deborah dugan, yaptığı konuşmada grammy'nin önemini anlatırken "şarkıcıların birbirlerini aday edip seçmesini" örnek verdi. recording academy'nin yaklaşık 21 bin üyesi var ve bunların 13 bini oy kullanıyor. ancak akademinin en üst komitesi blue-ribbon genel dallarda bütün bu üyelerin oylarını görmezden geliyor, başkan da ortaya çıkıp şarkıcıların birbirini seçmesinden falan söz ediyor. (bkz: insan hayret ediyor)

    geçen yıl olduğu gibi bu yıl da üyelerin seçimlerine aldırmayan komite, genel dalları kendi şekillendirmiş. son yıllarda gösterdiği "politik doğruculuk" çizgisi bu yıl da kendisini gösteriyor. yılın popüler isimleri, tür çeşitliliği, siyahiler, kadınlar vs medyadan en az eleştiri alacağı şekilde uzun süre kafa patlatıp genel dalları belirlemişler. alt komiteler de kendi tür kategorileri üzerinde oynamalar yapmış.

    tüm bu dalların içinde, başkan deborah dugan'ın iddia ettiği o oyların hangi yöne gittiğini en iyi pop dalları gösterir çünkü pop dallarının kendi komitesi yok ve blue-ribbon da -bildiğimiz kadarıyla- müdahale edemiyor. her üyenin 15 dalda oy kullanma hakkı var ve pop dalları en rağbet gören dallar.

    yılın en büyük ve güçlü ismi sekiz adaylık çeken lizzo'dan iki adaylık az almasına rağmen billie eilish. lizzo'nun eilish'ten adaylık sayısının fazla olmasının tek nedeni eilish sadece pop dallarında yarışırken lizzo hem pop hem r&b dallarını işgal ediyor olması. buna karşılık eilish aday olabileceği her dala aday oldu, hatta ötesine geçti. kendisi ve kardeşinin çok önemli iki adaylığı var: best engineering album non-classical ve kardeşi finneas için yılın prodüktörü dalları. bunlar en basit ifadeyle eilish'in recording academy içnide inanılmaz destek gördüğünü gösterir. 17 yaşında bir şarkıcının albümünün best engineering album gibi teknik bir kategoriye aday olması hiç kolay değil ki bu dala aday olan albümler eğer yılın albümüne de aday olmuşsa avantajlıdır. daft punk ve bruno mars, yılın albümünü kazandıkları yıllarda bu dalı da kazandılar. tabii ki kesin bir kural değil ama artık eilish'in üyeler tarafından oldukça sevildiğini biliyoruz. bu teknik dallara aday olan bir albümün yılın albümünü kazanması değil, kaybetmesi sürpriz olur. eilish şu an aday olduğu altı dalda da favori isim. özellikle pop dallarını rahatlıkla süpürebilir. kendisi tarihte dört büyük genel dala (yılın albümü, yılın kaydı, yılın şarkısı, en iyi yeni şarkıcı) aynı yılda aday olan en genç şarkıcı oldu. olur da yılın albümünü kazanırsa bu dalı kazanmış en genç şarkıcı olarak tarihe geçecek.

    ardından gelen isim sekiz dalda adaylık çıkaran lizzo. normalde grammy'nin sıkı şartları vardır, belirlenen tarihler içerisinde yayınlanmayan bir şarkıyı/albümü aday etmezler ama lizzo'nun truth hurts şarkısı 2017'ye ait olmasına rağmen lizzo albümünde tekrar kaydettiği için kabul ettiler. başından beri hem şarkısının hem kendisinin adaylığı tartışmalı olan lizzo, bu yılın en çok adaylık alan ismi oldu. zira lizzo'nun dışlanması recording academy'nin başını medyayla derde sokacaktı. kendisi hem siyahi hem obez hem eşcinsel hem de kadın. politik doğruculuk için aranan tüm şartları karşılıyor. doğal olarak billie eilish'ten dolayı yılın ikinci favori ismi. lizzo da rahat bir şekilde yılın albümünü, kaydını ve şarkısını kazanabilir ama komite ne kadar siyahi şarkıcıları aday ederse etsin, bir şekilde beyazlar avantajlı oluyor. bu sebeple billie eilish, lizzo'dan bir parça önde. ayrıca ikili "en iyi yeni şarkıcı" dalında yarışacaklar. biri 17 yaşında, diğeri 31.

    bu yılın üçüncü büyük ismi ariana grande ise başarılı geçirilen bir yılın ardından "popülarite" kontenjanından beş dala aday. bundan yedi ay önce pop dallarını kim kazanır diye sorsaydınız birçok kişi tartışmasız ariana grande derdi. thank u next ve 7 rings gibi iki büyük hit çıkarmış ve birçok streaming rekoru kırmıştı ancak son aylarda iyice billie eilish'in gölgesinde kaldı. özellikle albümü listelerde etkisini kaybederken eilish'in albümü ilk 10'dan hiç düşmedi. şu an pop dallarında favori olarak eilish'in ardından geliyor. bütün bu başarılara rağmen thank u next "yılın şarkısı" dalına aday olamadı ama pek de başarı göstermeyen boyfriend en iyi pop düet/grup performans dalına aday olmayı başarabildi. eğer üyeler tamamen eilish'e yönelirse grande bu derece popüler olduğu bir yılda sıfır çekebilir. üstelik daha geçen yıl sweetener'la en iyi pop vokal albümü dalını kazanması aleyhine işleyebilir. üyeler iki yıl peş peşe onu ödüllendirmeye gönüllü olmayabilirler.

    bu senenin en ballı, en şanslı kişileri ise geçen yıl komite müdahalesiyle aday edildiği halde tekrar adaylık verilen h.e.r. ve brandi carlile. özellikle h.e.r. geçen yıl olduğu gibi bu yıl da beş adaylık birden almış. ikinci yıl üst üste yılın albümüne aday. geçen yıl bu komite müdahalelerini savunanlar "recording academy bilinmeyen şarkıcıları ön plana çıkarmalı, onları deskteklemeli" diyerek savunuyorlardı. bu şekilde mi? geçen yıl h.e.r.'ü ittirdiler, törende performans da sergiledi ama başarı elde edemedi. son albümü müzik listlerinde seksen altıncı sırada kaldı. ne yani? h.e.r. herkes tarafından zorla sevilene kadar her yıl böyle beşer beşer adaylık mı çıkaracak? madem komitenin bir görevi de bu arka planda kalan isimleri gündeme getirmek, her yıl farklı kişileri seçsinler. böyle tek isim öne çıkınca "komitenin haklılığı" hayli tartışmalı oluyor. bu arada yılın albümüne aday olan albümü i used to know kendi dalında (en iyi r&b albüm) adaylık çıkaramamış ki bu çapraz durum genelde komite müdahalesiyle aday edilen albümlerde ortaya çıkar, lorde'un melodrama albümü gibi.

    yılın albümü dalı geçen yılki gibi baştan sona formülize edilmiş. yılın popüler isimleri: billie eilish ve ariana grande, eleştirmenlerin favorileri: lana del rey, h.e.r. ve bon iver, siyahi ve eşcinsel kontenjanı: lizzo ve lil nas x, en son da bu kadar solo şarkıya ek olarak bir grup: vampire weekend. her şey bir yana, tıpkı geçen yıl yaptıkları gibi bu yıl da sadece son sekiz ayda çıkan albümleri değerlendirmeye almışlar, on iki aylık süreci görmezden gelmişer. şöyle anlatayım, geçen yıl grammy adaylıkları için ekim 2017-eylül 2018 arası yayınlanan albümler yarışabilirdi. oysa yayınlanan tüm albümler şubat 2018 sonrası yayınlanmıştı. bu yıl da ekim 2018-ağustos 2019 arası yayınlanan albümler yarışabilir ve adayların arasında en eski albüm şubat 2019 çıkışlı thank u next albümü. 2018'de çıkan albümleri olduğu gibi görmezden gelmişler (twenty one pilots'ın trench gibi). daha da ilginç bir şey var: bon iver, lana del rey ve h.e.r.'ün albümü aynı gün yayınlandı: 30 ağustos. bir haftadan üç albüm seçmek ne kadar doğru? üstelik bu isimlerin hepsi komite tarafından yerleştirilmiş albümler. madem doğruculuk peşindeler, diğer albümleri de hatırlasalar ya. 2018'in son çeyreğinde yayınlanan albümlerin tamamı 2017'nin son çeyreğinde yayınlanan albümler gibi çöpe gitti. eğer politikaları buysa açıklığıa kavuştursunlar. böylece grammy adaylığı isteyen şarkıcılar ekim-şubat arası albüm yayınlamaz. yılın albümüyle ilgili bir diğer nokta, geçen yıl dört rap albümü adayken bu yıl hiç rap albümü yok. rap uzun bir süre sonra ilk defa yılın albümü dalında adaylık çıkaramadı (lil nas x'in albümü pop dallarına yollandı). dalın iki adayı h.e.r. ve lil nas x'in albümleri yılın albümüne aday olurken kendi dallarına aday olamadılar. komite müdahalesinin muhtemel sonuçları.

    yılın kaydı muhtemelen genel dallarda en az müdahale edilen dal. adayların beşinin aday olması zaten bekleniyordu. bon iver, h.e.r. ve khalid sürpriz üç isim.

    yılın şarkısı ise bu yılın en komik dalı olabilir. grammy resmen bazı şarkıcılara "biz sizi aday etmek istemiyoruz ama siz aday olmazsanız reyting kaybı yaşayabiliriz. o yüzden genel dallarda bir adaylık vererek törene gelmenizi istiyoruz" demek istemiş. bu isimler de taylor swift ve lady gaga. komite, swift'in genel dallara aday olmazsa törene katılmayacağının gayet farkında. yukarıda pop dallarının grammy üyelerinin fikirlerini gösterme konusundaki rolünü anlatmıştım ya, işte o özellik kendini esas bu dalda belli ediyor. hiçbir komite müdahalesi olmayan pop dallarında beyonce ve swift hem pop solo hem pop vokal albüm dallarına adaylar. bu, üyelerin onların arkasında olduğunu gösterir. ancak swift genel dallarda sadece yılın şarkısına aday olurken beyonce tüm dallardan itinayla şutlanmış. pop dallarında ilk beşe girecek oyu alıp genel dallarda ilk sekize giremiyorsanız çok büyük ihtimalle komite tarafından dışlanmışsınız demektir. lady gaga ise pop dallarına aday olacak kadar üyelerden destek görememiş ama muhtemel bir komite müdahalesiyle yılın şarkısı dalına girmeyi başarmış. bu dalın diğer komite favorileri ise h.e.r., lana del rey ve tanya tucker.

    en iyi yeni şarkıcı dalı da aynı politik doğruculukla doldurulmuş. birçok müzik türünden şarkıcılara şans vermişler. dalın öne çıkan dört ismi: billie eilish, lil nas x, lizzo, roselia.

    bu yıl komite müdahalesiyle öne çıkan bir diğer isim lana del rey. komite müdahalesinin mümkün olduğu genel dallarda iki adaylık çıkarırken, mümkün olmayan pop dallarında ve müzik video kategorisinde sıfır çekmiş. albümü eleştirmenler tarafından övülmesine rağmen üyeler tarafından benimsenmemiş demektir bu. kazanma şansı var mı? muhafazakar üyeler "bu nedir? her yer çocuk çocukla, politik doğrucukla dolup taşmış. ben bu çocuklara, sihayilere, eşcinsellere oy vermem" derse kazanabilir. yani başlangıçta ona oy vermeyen üyeler, komite müdahalesinden sonra adaylıklardan memnun kalmazsa lana del rey seçecekleri bir isim olur.

    lil nas x, komitenin gözüne girip adaylık kapmayı başaran bir başka isim. old town road'un -tabii ki- mümkün olan her dala aday olması bekleniyordu ama pek gündemde kalmayan ve eleştirmenlerden düşük puan alan ep'si değil. albüm doğal olarak, kendi dalı en iyi pop vokal albüme aday olamadı. aldığı bir diğer anlamsız adaylık ise en iyi müzik video dalı. bu arada aylar önce "benim şarkım country türünde, billboard şarkıyı country listelerinden çıkararak bana haksızlık yaptı" havalarında dolaşıyordu. şarkıyı kendi elleriyle, kendi kararıyla country dallarına değil, pop dallarına gönderdi. bu da tarihe not düşülsün.

    61 yaşındaki country şarkıcısı tanya tucker, 1994'ten bu yana ilk kez grammy adayı.

    yılın vurgun yiyen isimleri ise taylor swift, halsey, tyler the creator, beyonce, maren morris, panic at the disco ve bruce springsteen.

    tyler the creator'ın genel dallarda, özellikle yılın albümünde adaylık çıkarması bekleniyordu ama şu an sadece 1 (bir) adaylığı var.

    tyler'dan daha kötü durumda ise resmen sıfır çeken halsey. şarkısı without me bırakın yılı, son on yılın en büyük şarkılarından biriydi. daha geçen hafta billboard'un açıkladığı listelerde son on yılda ilk 20'ye girmişti, ancak sıfır adaylık çekti. normalde albümle desteklenmeyen şarkıların çok fazla şansı olmaz ve halsey'nin albümü iki ay sonra yayınlanacak ama geçen yıl albümsüz şarkı this is america hem adaylık çıkarmış hem kazanmıştı. without me, this is america'dan daha başarılı olduğu halde sıfır çekti. bu bariz bir şekilde çifte standarttır.

    iki hafta önce country ödüllerinde yılın albümünü kazanan maren morris vurgun yiyen bir diğer şarkıcı. geçen yıl beş adaylık alırken bu yıl sıfır çekti.

    bütün genç isimlerin işgal ettiği törende bruce springsteen, albümünün aldığı onca övgüye rağmen kendine yer bulamadı. grammy artık gerçekten yaşlıları kovuyor. madonna ve mariah carey de sıfır çektiler ama onlar için "snub" diyemeyiz. bir şarkıcının vurgun yemesi için önce "beklenti" olması lazım (fanların beklentisi/arzusu değil). bruce springsteen için vardı.

    panic at the disco'nun 2018 albümü pray for the wicked bir rock albümüne göre oldukça ses getirmesine rağmen geçen yıl yok sayılmıştı. bu yıl ise son bir yıldır billboard'un rock şarkılar listesinde zirvede kalmayı başaran high hopes şarkısı şutlandı. en iyi pop düet/grup dalında rahatlıkla ariana grande'nin boyfriend şarkısının yerine aday olabilirdi.

    taylor swift üç adaylık çıkarmasına rağmen medya tarafından "yılın en büyük vurgun yiyen ismi" olarak adlandırılıyor, zira tüm tahmin listelerinde albümü lover'ın yılın albümüne, you need to calm down'ın müzik video dalına aday olması bekleniyordu. pop solo ve pop albüm adaylığına bakılırsa üyelerden destek görmüş, muhtemelen komite tarafından şutlanmış. swift, 2016'da 1989 ile yılın albümünü kazanmıştı ve grammy'nin dört yıl sonra swift'in yeniden bu ödülü kazanma "riskini" göze alıp almayacağı sorunsalı vardı. swift aday olup ödülü kazansaydı son 11 yılda üçüncü kez yılın albümünü kazanmış olacaktı. buradaki sorun komitenin swift'e çifte standart uygulaması. eğer "gözden çıkarılacak, feda edilecek" bir isim aranıyorsa bu büyük çoğunlukla swift oluyor. geçen yıl swift'in albümü reputation yılın en çok satan albümü olmasına rağmen yılın albümüne aday olamadığında birçok kişi kendini öne atıp "komite arka planda kalan şarkıcıları öne çıkarmalı" dedi. peki, tamam. bu yıl da lover'ın aynı muameleyi görmesi nasıl açıklanabilir? komite birisini öne çıkarmak istediğinde her seferinde infaz edilen swift mi olacak? geçen yıl swift'i ve reputation'ı harcadılar, bitti. bu yıl başka bir ismi harcasalar ya? mesela, drake'in son iki albümü liste başarılarından dolayı yılın albümüne aday oldu ancak bu "hak ve adaletin savunucuları" doğrucular, o dönemde çıkıp haksızlık olduğunu ve komitenin küçük çaplı şarkıcıları desteklemesi gerektiğini söylemediler. her nedense bu adalet duyguları sadece swift'e sıra gelince çalışıyor. komite için de bu durum geçerli. bir başka örnek: grammy hiçbir zaman iki max martin şarkısını genel dallara aday etmez, birini seçer. 2014'te i knew you were trouble ve roar arasında seçim yapıp roar'u seçtiler. bir örnek daha vermek gerekirse, normalde grammy'de uygulanan görünmez bir kural vardır. yılın albümünü kazanan şarkıcı sonraki albümüyle bu dala aday olmaz. bu görünmez kural swift'in speak now ve reputation için uygulandı ama adele'in 25 albümünü müdahele edip dallardan çıkarmadılar. adele hem aday oldu hem de eze eze kazandı. bu yıl lover'la üçüncü kez yılın albümünü kazansaydı swift tarihte bunu yapan ilk kadın şarkıcı olacaktı, komite tarafından önü kesildi. önümüzdeki yıl ise adele muhtemelen bu unvan için yarışacak. swift'e uygulanan tüm bu çifte standartların adele'de nasıl işlediğini izleyin. komite aynı şekilde "dur bakalım, 11 yılda üç kez yılın albümünü kazanamazsın" diyecek mi, hep birlikte görelim. ayrıca lizzo'nun truth hurts şarkısı yeniden kaydedilmesine rağmen adaylığı kabul edildi. swift önümüzdeki yıl albümlerini yeniden kaydettiğinde grammy'nin tavrını birlikte izleyeceğiz. bir kural varsa bu herkese işlemeli. bir yıl swift feda edilmişse en azından sonraki yıl bir başkası seçilmeli. niyeyse bu kurallar ve adalet duygusu hep swift'in albüm döneminde hatırlanıyor. swift'in bu yıl payına düşen geçen yıl olduğu gibi bu yılın da "en büyük vurgun yiyen" şarkıcısı unvanını alması oldu. aday olduğu dallarda şansı en yüksek olan yılın şarkısı dalı, onda da çok yüksek değil. eğer billie eilish, lorde'un 2014'te yaptığı gibi hem yılın şarkısı hem pop soloyu kazanırsa swift sıfır çeker. en büyük şansı ise grammy'nin pek hoşlanmadığı maz martin isminin bu kez şarkıya dahil olmaması.

    grammy geçen yıl genel dallarda sekiz adaylı sisteme geçti. bunun bir avantajı artık yılın albümüne aday olan albümlerin %15 gibi oy oranı almasının yeterli olacağıydı ki bunun beyonce'nin işine yarama ihtimali vardı. beyonce üyelerden aday olacak kadar destek görüyor ama bu destek kazanmasına yetmiyor. işte yeni sistem bunu aşmasına yardımcı olabilirdi ancak bunu bir türlü göremedik. zira swift gibi o da son iki yıldır yılın albümü dalına aday olamıyor. hayır, merak ediyorum. spirit ve the lion king listelerde çok büyük başarı gösterememesine rağmen üyelerden destek görüp pop dallarına aday olurken, beyonce genel dalları nasıl kaçırdı? bu mu yani? h.e.r. ve brandi carlile iki yıl üst üste aday olsunlar diye swift ve beyonce iki yıl üst üste şutlanacak mı? komite destekleyecekse aynı isimleri aday etmek yerine farklı isimleri seçmeli ve birileri şutlanacaksa bunlar hep aynı kişiler olmamalı. everything is love ve homecoming kazanma şanslarını kaybettiler. özellikle everything is love’ın şansı vardı. hem karşısında güçlü bir rakip yoktu hem de rap üyelerinin jayz’i desteklemesi durumunda beyonce’nin kendi oylarıyla rahatlıkla %15’i geçebilirlerdi. bu şans gitti. yeni albüm iddiaları doğruysa büyük ihtimalle beyonce önümüzdeki yıl kendini tekrar adele'le yarışırken bulacak. swift ve beyonce'yi böyle kolaylıkla dışlayan komiteyi, aynı eşitliği liste başarısına/eleştirmen puanlarına bakmadan adele ve drake'e de uygularken görüp göremeyeceğimiz gelecek yıl belli olacak.

    komitelerin "ölümünden sonra kıymetini anlama" geleneği geçen yıl mac miller'la vücut bulmuştu, bu yıl nipsey hussle adaylık almış.

    dan auerbach, 2013'te yılın prodüktörünü kazanmasından bu yana ilk kez tekrar bu dala aday oldu.

    klasik harici yılın prodüktörü dalındaki en ilginç isim billie eilish'in abisi finneas çünkü bu dala aday olan prodüktörler genelde yıl boyunca birçok projeye imza atmış olurlar. finneas tek bir projeyle (kardeşinin albümü) bu dala girmeyi başardı.

    hans zimmer, soundtrack dalından adaylık kazandı.

    harry potter ve lanetli çocuk oyununun müzikleri tiyatro dalına aday oldu.

    uzun zaman sonra ilk albümünü yayınlayan jonas brothers grubu kariyerinin en başarılı yılını geçiriyor. ilk pop adaylıklarını aldılar.

    ellen degeneres, en iyi komedi albüm dalından adaylık kazandı.

    michelle obama, "best spoken word album" dalına aday oldu. bu dal, sesli kitaplara ödül verir ve kazananı genellikle siyasi kişiler. bu dal sayesinde birçok siyasi isim grammy kazanmıştır.

    andrea bocelli, kariyerinde ikinci kez en iyi geleneksel pop albüme aday oldu. kazanırsa kariyerinin ilk grammy ödülü olacak.

    altın gün, gece isimli albümüyle "best world music" dalına aday oldu. bir de sayılır mı bilmem oz olarak tanınan prodüktör ozan yıldırım geçen yıl olduğun gibi bu yıl da en iyi rap şarkısı dalında şarkı yazarlarından biri olarak aday.

    son olarak, birkaç ay önce başkan değişikliği gerçekleştiğinde bazı saçmalıkların son bulacağını düşünmüştüm ama deborah dugan, eski başkan neil portnow'ın erkek versiyonu çıktı. komite müdahaleleri inanılmaz fazla. seçtikleri yol buysa, boşuna 13 bin üyeyi zahmete sokup "ne güzel, üyeler birbirlerini seçiyor" diye şov yapmasınlar. komiteler kendi kendilerine adayları belirleyip kazananları seçsin, herkes zahmetten kurtulsun. iki yıl önce lorde,'un melodrama albümü üyelerden hiç destek görmemesine rağmen yılın albümüne aday edilirken, the weeknd'in starboy albümü r&b komitesinin müdahelesiyle engellenmiş, sadece alternative albüme aday edilmişti. sonraki yıl ise the weeknd my dear melancholy ile sıfır çekmişti. bu mu amaç? bir taraftan yapıp diğer taraftan yıkmak? komiteler, dallar tamamen popüler müziğin hakimiyeti altına girmesin diye var, kendi doğrularını (ve de favorilerini) endüstriye dayatmak için değil. hep aynı isimlerin vurgun yemesini mi izleyeceğiz bu şekilde? komite müdahalesi arttıkça ödül çekilmez bir hal alıyor.

    sonra grammy'yi değerli kılan şey şarkıcıların akranları tarafından seçilmesi, bilmem ne.
  • (bkz: altin gün) adlı türk folk grubu gece adlı albümüyle best world music album kategorisinden aday olmuş. listede türkçe bir şey görünce mutlu etti.
  • geçen seneden daha da saçma bir hal alan ödül töreni.

    yılın kaydı: genel kategorilerin adaylarını 8'e çıkarırsan olacağı bu. en mal şarkıları bile yokluktan aday yapmak zorunda kalırsı. genel olarak normal karşıladım... billie eilish rahat alır diyorum.

    yılın albümü: h.e.r.'ün albüm çıkardığını bu adaylık sayesinde öğrendim, teşekkürler grammy. bana göre bu yılın kazananı net bir şekilde lana del rey olmalı fakat pop kategorisinde adaylıklarını şerefsizce kaldırdıklarına göre ya bunu da billie eilish'e verirler ya da sürpriz yaparak bon iver'a veya vampire weekend'e de gidebilir. bu arada taylor swift* ve tyler the creator*'ün yine hakkı yenmiş. lil nas x* ve h.e.r.'ü atıp yerine söylediklerim gelse yine mantıklı bir adaylık olurmuş.

    yılın şarkısı: adaylıkların çoğunu bilmiyorum bile ama lady gaga'yı görünce yarıldım. billie eilish rahat alır.

    en iyi yeni artist: lizzo v. billie eilish. billie eilish rahat alır.

    en iyi pop solo performansı: billie eilish.

    en iyi pop vokal albümü: beyonce'yi aday yapacağım diye lana del rey'i kaldırmak nedir ya? kazanacak sanki mallar. billie eilish bunu da alır.

    en iyi düet/grup performansı: shawmila ikilisine hayırlı olsun, ilk grammylerini büyük ihtimal kazandılar.

    devamını getirmek çok da istemiyorum zaten belli gibi. lana del rey'in, taylor swift'in ve tyler the creator'ün hakkının yendiği, billie eilish'in ödülleri süpüreceği, lizzo'nun r&b dallarındaki adaylıklarının iki tanesini falan kazanacağı saçma sapan bir ödül töreni işte...
  • şuana kadar ki en büyük şoku yılın albümü dalında aldığım ödül töreni.

    her şeyi kabul ederim ama metacritic'den bile 57 puan almış bir albümü yılın albümüne aday etmekte neyin nesi? lil nas x'in ep albümü bu şartlar altında aday oldu işte. tek başarısı zibilyon tane düetle zirveyi görmüş olan old town road şarkısını içinde barındırması. sanırsam bu yıl hot 100 listesinde kalma süresinden olsa gerek 6 tane grammy adaylığı aldı. kimse bana da 2019'un en başarılı overrated şarkısı hakkında sakın nutuk çekmesin çünkü sanatsal açıdan hiçbir değer taşımayacak kadar berbat bir şarkıydı old town road

    h. e. r. geçen sene olduğu gibi bu yılda adını ne eleştirmenlerle ne de satış rakamlarıyla duyuramamasına rağmen genel dalları adaylık alma konusunda çok güzel süpürmüş durumda.

    billie eilish benim gözümde hem sanatsal hemde satışlar açısından bu senenin en iyisiydi. o yüzden kazandığı tüm adaylıkları sonuna kadar hak ediyor. ben adaylıklar açıklanmadan önce de demiştim. büyük bir sıkıntı çıkmazsa grammy bu yıl, yılın albümünü billie'ye verecek. umarım da billie alır çünkü ondan daha fazla hak eden bir albüm yok adaylıkların içinde.kendisinin 6 adaylığı bulunmakta. yılın yeni sanatçısı ödülünü almaya en çok da kendisi yakın ama umarım bu ödülü kazanmaz çünkü bu ödülün bir laneti olduğu için(ben inanmıyorum) böyle özgün ve başarılı birinin ortadan yok olmasını istemeyiz. bad guy satış konusunda da billie'ye çok yardımcı oldu. hatta şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki albümü sırtında da taşıdı açık açık. o yüzden bu şarkının da elinin boş dönmeyeceğini düşünüyorum.

    ariana grande ise hem dönem olarak hemde grammy'de aldığı adaylık olarak en parlak dönemini geçirdi. büyük konuşmak istemem ama ariana zaten bir daha da böyle büyük bir dönem geçirmez. o zirvesini her anlamda bu yıl gördü. kendisi yılın albümü,yılın kaydı, en iyi pop solo performans, en iyi pop vokal albüm ve en iyi pop/grup performans dalında adaylık almış durumda. ariana'nın fanları tarafından bile sevilemeyen boyfriend şarkısının nasıl grammy adaylığı aldığı konusunda büyük bir şok yaşamaktayım. bu şarkı her anlamda rezalet olabilmişken grammy gibi dünyanın en prestijli müzik ödülünde adaylık alabiliyorsa burada bazı şeyler tıkırında gitmiyor demektir. eğer billie bu yıl olmasaydı ariana bu senenin en başarılı kadın sanatçısıydı. onun bu başarısının kendisine grammy getireceğinden şüphe duymuyorum ama hangi dalı sorarsanız maalesef ki bende onun hakkında bir şey diyemem çünkü bu zamanlarda benim için en zor işlerden birisi grammy'i tahmin etmektir.

    taylor swift ise benim gözümde yine akademi üyelerinin azizliğine uğradı. daha doğrusu blue ribbon komitesinin azizliğine uğradı. kendisi bu yıl hem artist of the decade yarışı için hem de grammy'de seneye kalmamak için albümü normal yayınladığı eylül sonu-kasım başı aralığında değilde ağustos sonunda yayınladı. ironik olansa istediğine ulaşamaması. aldığı üç adaylık var. bir tanesi diğerlerine oranla daha ciddi bir önem taşıyor. bu da yılın şarkısı adaylığı. bu adaylığı ise lover şarkısı ile aldı. zaten billboard'da bu şarkı ile adaylık alabileceğini söylemişti ki dedikleride çıktı. lover yılın albümü ödülünü kazanmasa bile kesinlikle yılın albümü dalında adaylık almalıydı.sebebi ise iyi bir satış rakamına sahip olup metacritic'den 80 puan alarak kariyerinin en yüksek puanını alan albümü olması. demek ki akademi benimle aynı düşünememiş. sorun da değil zaten çünkü swift'e böyle bir ödülü üçüncü kez verip medya ve özellikle haterlarının nefretiyle boğuşabilecek cesaretleri ise hiçbir zaman olmamıştı. grammy bu kararıyla yılın albümünü 3. kez kazanacak kişinin taylor değil, "adele" olacağının da haberini bir nevi verdi. işte bu yüzden gönlünü almak için swift'e geçen yılda yaptıkları gibi en iyi pop vokal albüm dalından adaylık verdiler. bu dalı kazanabilme ihtimali diğer aday olduğu dalları kazanmasından daha yüksek. swift'in son olarak ise pop solo adaylığı bulunmakta. bu ödül bilindiği üzere radyo başarılarına bakılarak verilmesiyle bilinir. geçen sene lady gaga'nın joanne şarkısı bunun istisnasıydı.bu dalda ise adaylıklar baya popüler isimlerden oluşmakta:lizzo,beyonce, ariana, billie ve taylor. bu ödülünün kimin alacağını şimdiden çok merak ediyorum.
  • yılın rap albümü dalı geçen yıl kadar çöp olmasa da genelde ortalama albümlerle dolu. oysa bu yıl 10/8 denebilecek çok albüm yapılmıştı. bir kaç tanesini buraya yazdım hatta;
    (bkz: k.r.i.t. iz here) (bkz: #92554112)
    (bkz: trillstatik) (bkz: #92144284)
    (bkz: bandana) (bkz: #91858593)

    en azından bandana'nın aday olmasını beklerdim. büyük ihtimalle tyler ilk grammysini bu dalda alır ama albümünün rap albümü bile olmadığını söylemek lazım. best rap performance gibi dallarda olan adaylar ise tam anlamıyla içler acısı. sadece nipsey adaylığı için sevindim. keşke değerini yaşarken anlasaydık.
  • album of the year kategorisinde salak saçma boş debutlar olan cuz i love you ve 7‘ı görüp loverın olmamasına anlam veremiyorum. bu saatten sonra grammy’i ciddiye almıyorum.
  • tyler the creator'a o ödülü vermezlerse hayatlarında yemediği küfürü tek günde yerler. seneye fka twigs ve danny brown aday gösterilmezse 10 kat daha fazla küfür yerler.

    daha çok hak ettikleri halde weyes blood, freddie gibbs, angel olsen, charli xcx gibi isimlerin aday dahi olmaması çok daha büyük saçmalık.

    geçen seneye kıyasla daha boktan adaylıkların açıklandığı ödül töreni.
  • 62. grammy ödüllerini kazananlar;

    ***album of the year
    “when we all fall asleep, where do we go?,” billie eilish

    ***record of the year
    bad guy,” billie eilish

    ***song of the year
    bad guy,” billie eilish

    ***best new artist
    billie eilish

    ***best rap album
    “ıgor,” tyler, the creator

    ***best rap performance
    “racks in the middle,” nipsey hussle featuring roddy ricch and hit-boy

    ***best rap song
    “a lot,” 21 savage featuring j. cole

    ***best rap/sung performance
    “higher,” dj khaled featuring nipsey hussle and john legend

    ***best r&b album
    “ventura,” anderson .paak

    ***best r&b song
    “say so,” pj morton featuring jojo

    ***best r&b performance
    “come home,” anderson .paak featuring andré 3000

    ***best urban contemporary album
    “cuz ı love you,” lizzo

    ***best pop vocal album
    “when we all fall asleep, where do we go?,” billie eilish

    ***best pop solo performance
    “truth hurts,” lizzo

    ***best pop duo/group performance
    “old town road,” lil nas x featuring billy ray cyrus

    ***best traditional pop vocal album
    “look now,” elvis costello & the ımposters

    ***best rock album
    “social cues,” cage the elephant

    ***best rock song
    “this land,” gary clark jr.

    ***best rock performance
    “this land,” gary clark jr.

    ***best alternative music album
    “father of the bride,” vampire weekend

    ***best country album
    “while ı’m livin’,” tanya tucker

    ***best country song
    “bring my flowers now,” tanya tucker

    ***best country solo performance
    “ride me back home,” willie nelson

    ***best country duo/group performance
    “speechless,” dan + shay

    ***best dance/electronic album
    “no geography,” the chemical brothers

    ***best dance recording
    “got to keep on,” the chemical brothers

    ***best comedy album
    “sticks and stones,” dave chapelle

    ***best music video
    “old town road (official movie),” lil nas x and billy ray cyrus

    ***best contemporary instrumental album
    “mettavolution,” rodrigo y gabriela

    ***best metal performance
    7empest,” tool

    ***best traditional r&b performance
    “jerome,” lizzo

    ***best new age album
    “wings,” peter kater

    ***best jazz vocal album
    “12 little spells,” esperanza spalding

    ***best improvised jazz solo
    “sozinho,” randy brecker

    ***best jazz instrumental album
    “finding gabriel,” brad mehldau

    ***best large jazz ensemble album
    “the omni-american book club,” brian lynch big band

    ***best latin jazz album
    “antidote,” chick corea & the spanish heart band

    ***best gospel performance/song
    “love theory,” kirk franklin

    ***best contemporary christian music performance/song
    “god only knows,” for king & country & dolly parton

    ***best gospel album
    “long live love,” kirk franklin

    ***best contemporary christian music album
    “burn the ships,” for king & country

    ***best roots gospel album
    “testimony,” gloria gaynor

    ***best latin pop album
    “#eldisco,” alejandro sanz

    ***best latin rock, urban or alternative album
    “el mal querer,” rosalía

    ***best regional mexican music album (ıncluding tejano)
    “de ayer para siempre,” mariachi los camperos

    ***best tropical latin album
    (tie) “opus,” marc anthony and “a journey through cuban music,” aymée nuviola

    ***best american roots performance
    “saint honesty,” sara bareilles

    ***best american roots song
    “call my name,” ı’m with her

    ***best americana album
    “oklahoma,” keb’ mo’

    ***best bluegrass album
    “tall fiddler,” michael cleveland

    ***best traditional blues album
    “tall, dark & handsome,” delbert mcclinton & self-made men + dana

    ***best contemporary blues album
    “this land,” gary clark jr.

    ***best folk album
    “patty griffin,” patty griffin

    ***best regional roots music album
    “good time,” ranky tanky

    ***best reggae album
    “rapture,” koffee

    ***best world music album
    “celia,” angelique kidjo

    ***best children’s album
    “ageless songs for the child archetype,” jon samson

    ***best spoken word album (includes poetry, audiobooks and storytelling)
    “becoming,” michelle obama

    ***best musical theater album
    “hadestown,” original broadway cast recording

    ***best compilation soundtrack for visual media
    a star is born,” lady gaga and bradley cooper

    ***best score soundtrack for visual media
    chernobyl,” hildur gudnadottir

    ***best song written for visual media
    ı’ll never love again (film version),” lady gaga and bradley cooper

    ***best instrumental composition
    “star wars: galaxy’s edge symphonic suite,” john williams

    ***best arrangement, instrumental or a cappella
    “moon river,” jacob collier

    ***best arrangement, instruments and vocals
    “all night long,” jacob collier featuring jules buckley, take 6 & metropole orkest

    ***best recording package
    “chris cornell,” chris cornell

    best boxed or special limited-edition package
    “woodstock: back to the garden - the definitive 50th anniversary,” various artists

    ***best album notes
    “stay ’68: a memphis story,” steve greenberg

    ***best historical album
    “pete seeger: the smithsonian folkways collection,” pete seeger

    ***best engineered album, nonclassical
    “when we all fall asleep, where do we go?,” billie eilish

    ***producer of the year, nonclassical
    finneas

    ***best remixed recording
    “ı rise (tracy young’s pride ıntro radio remix),” madonna

    ***best immersive audio album
    “lux,”anita brevik, trondheimsolistene and nidarosdomens jentekor

    ***best engineered album, classical
    “riley: sun rings,” kronos quartet

    ***producer of the year, classical
    blanton alspaugh

    ***best orchestral performance
    “norman: sustain,” los angeles philharmonic

    ***best opera recording
    “picker: fantastic mr. fox,” boston modern orchestra project; boston children’s chorus

    ***best choral performance
    “duruflé: complete choral works,” ken cowan; houston chamber choir

    ***best classical instrumental solo
    “marsalis: violin concerto; fiddle dance suite,” nicola benedetti

    ***best chamber music/small ensemble performance
    “shaw: orange,” attacca quartet

    ***best classical solo vocal album
    “songplay,” joyce didonato

    ***best classical compendium
    ”the poetry of places,” nadia shpachenko

    ***best contemporary classical composition
    “higdon: harp concerto,” yolanda kondonassis, ward stare & the rochester philharmonic orchestra

    ***best music film
    homecoming,” beyonce

    ek1.

    "to be honest with you, we are all feelings crazy sadness right now. earlier today, l.a, america and the whole world lost a hero. now we are standing here in the house that kobe byrant built.

    we're going to sing together, we're going to laugh together, we're going to dance together, we're gonna cry together. we're going to bring it all together..."

    alicia keys,
    grammys 2020.
  • katılımcılarının bana hunger gamesteki capitol halkını hatırlattığı ödül törenine sahip hede.