64. grammy ödülleri
-
2022’deki ödül törenlerinin assolisti olmak isterken gece bekçisi olmuş ödül töreni.
grammy ödülleri geleneksel olarak ocak/şubat aylarında düzenlenir ve altın küre ödülleri’nden sonra yılın ikinci büyük ödül töreni olarak karşımıza çıkardı. süreç brit, bafta ve oscar ile tamamlanırdı. geçen yıl pandemi nedeniyle tüm törenler ertelense dahi sıralama değişmemişti. bu sene, büyük ihtimalle son yıllarda yaşadıkları reyting kaybını kurtarmak için pandemiyi bahane edip törenin tarihini ertelediler ve kendilerini en son sıraya attılar. oscar’dan bile sonra düzenlendi tören. sonuç? yine düşük reytingler. oscar’dan sonra kimse kimin ne kazandığını merak etmediği için gecenin assolisti olmaya çalışan recording academy’ye bekçilik düştü.
törenin bu kadar ertelenmiş olmasının bir diğer sonucu, gecede ödüllendirilen şarkı ve albümlerin eskimiş olmasıydı. 2020 ağustos – 2021 eylül arası yayınlanan şarkı ve albümler dahil olduğunu düşünürsek 2022 ocak ayı bile bir parça geç oluyordu. nisana kalınca iyice bayatlamış şarkılara tören yapmış oldular.
bir diğer nokta recording academy’nin sistemsel hata vermesi ve panik içinde hareket etmesi. şu an akademi hangi yolu izleyeceğini bilmiyor. süregelmiş yöntemler mi, z kuşağının anlayışı mı? yani popüler olanı görmezden mi gelsinler, yoksa z kuşağının benimsediği “politik doğruculuk” yolundan mı gitsinler henüz bilmiyorlar. kafaları çok karışık. reytingleri yükseltmek uğruna normalde asla aday etmeyecekler isimlere adaylık veriyorlar. ancak diğer taraftan bunları ödüllendirmekten çekiniyorlar. zira bu sefer “prestij kaybı” ihtimali var. bu durum da taraf olmayan bertaraf olur misali grammy’nin değerini her geçen gün düşürüyor.
törene genel olarak baktığımızda gençler izlesin diye son dönemlerin popüler isimleri, lobicilik faaliyetlerinde başarılı olan demirbaş şarkıcılar ve eskileri de ihmal etmeyelim anlayışıyla çağrılmış eski şarkıcıları görmek mümkün. “everything little little, into the middle” anlayışı çerçevesinde bir tören olmuş.
yılın albümü dalında, bu yıl yapılan değişiklik sonucu 10 adayın yarıştığı kategoride sürpriz bir kazanan var. bu kadar popüler ismin olduğu bir dalda jon batiste bahisçilerin ilk aklına gelen isim değildi. dalın en az bilinen albümü olarak ya muhtemelen oyların bölünmesinden yararlandı ya da komitenin gelecek yılki planlarından. sonuç itibariyle 2019’dan bu yana “beyaz popçu kadın” kazanma zincirini kırdı. hem r&b bir albüm kazanmış oldu hem de 2008’den bu yana ilk kez siyahi bir müzisyen bu dalı kazandı. gerçi bunda önümüzdeki yıl adele’in yarışacak olmasının da bir etkisi olabilir. üst üste beş kez beyaz popçu kadın şarkıcıyı ödüllendirmemek için batiste ile zinciri kırmak istemiş olabilirler ancak gerçekten pop albümlerin çokluğu oyları bölmüş de olabilir. her halükarda mevcut durum hem siyahi şarkıcıların ödüllendirilmiş olmasını sağladı hem de recording academy’ye nefes aldırdı.
yılın kaydı ve yılın şarkısı dallarında grammy’nin son zamanlardaki en büyük favorilerinden bruno mars karşımıza çıkıyor. 2012’de bruno mars’ın hak ettiği ödülleri alamamasından dem yanardık. sanırım dualarımız ki kabul oldu ki mars 2014’ten bu yana tek grammy kaybetmedi. şu an adele ile birlikte böyle bir statüye sahip tek isim olabilir.
yılın en iyi yeni şarkıcı ödülü ise geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi yılın en popüler ismine gitti. hiç sürprizin olmadığı tek daldı muhtemelen. böylece olivia rodrigo ilk grammy yılında dört büyük daldan birini kazanmayı başardı.
rodrigo’nun başarısının bir diğer sonucu pop dallarındaki solo performans ve pop albümü dalları kazanması oldu ki ilk senesinde üç ödülle ayrılmak hiç de küçümsenecek bir başarı değil.
diğer taraftan lady gaga ve tony bennett neredeyse garanti olan bir dala aday oldu ve ödülü de aldı. böylece gaga, ikinci kez kazandığı en iyi geleneksel pop albümü ödülüyle toplam 13 grammy’ye ulaştı.
bu yıl pop dallarının en şaşırtıcı dalı en iyi pop düet kategorisiydi. onca popüler ismin arasında en zayıf halka olan doja cat ve sza ödülü kazanmayı başardı.
country dallarında neredeyse sıfır sürpriz ile tüm ödüller son zamanların en popüler country şarkıcısı chris stapleton’a gitti. silk sonic ve foo fighters gibi stapleton da bu yılki törende aday olduğu dalların tamamını kazandı.
rock dallarında foo fighters aday olduğu her dalı alırken rap dallarında tyler the creator, kanye ve kendrick lamar öne çıktı. lamar, son albümünü beş yıl önce yayınlamış olmasına rağmen gölgesi ödül almaya yetti. buna karşılık, son yıllarda grammy karşıtı tutumuyla bilinen kanye west geçen yıl olduğu gibi bu yıl da grammy kazandı.
bir diğer ödül kazanan grammy karşıtı ise en iyi melodik rap performansını kazanan the weeknd. recording academy ne kadar eleştirilirse o kadar çok ödül veriyor. grammy kazanmakta sorun yaşayan şarkıcılar bunu bir gözden geçirebilir ahah.
gecenin en büyük kazananı yılın albümü dahil beş ödül alan jon batiste oldu. üçer ödülle olivia rodrigo, silk sonic, chris stapleton ve foo fighters onu takip eden isimler.
olivia rodrigo, doja cat, sza, lil baby, jon batiste ve jazmine sullivan dahil pek çok isim ilk kez grammy kazandılar.
carrie underwood, 2015’ten bu yana ilk grammy ödülünü kazandı.
jack antonoff; taylor swift, lana del rey, lorde ve st. vincent’in şarkılarına yaptığı prodüksiyon için en iyi prodüktör ödülünü kazanırken bu isimlerin hiçbiri ödül alamadı.
buna karşılık sekiz adaylığı olan justin bieber ve yedi adaylığı olan billie eilish sıfır çekti ki eilish son iki yılda yedi grammy kazanmıştı.
ariana grande, thank u next’ten sonra positions albümüyle de eli boş döndü.
reytingler için çağrılan bts de sıfır çekti. bugün bu ödül töreninin hâlâ 8 milyon izlenmesinin en büyük nedeni bu grubun fan kesimi. buna rağmen bu yıl da boş gönderdiler.
şüphesiz törenin en çok öne çıkan yanı ukrayna başkanı zelenski’nin savaş karşıtı konuşmasıydı. daha öncesinde
sonuç itibariyle çok önemsenmeyen ve akıllarda kalmayan bir ödül oldu. şahsi kanaatimce gecenin en büyük kazancı siyahi bir şarkıcının ödüllendirilmesiydi. önümüzdeki yıl ingiliz şarkıcıların ağırlığını koymasını beklediğimizi düşünürsek bu yılki tören çok kişinin hafızasında kalacak muhtemelen. -
körlerin ve sağırların birbirlerini ağırladığı ödül töreni.
bir mahalle kahvehanesinin müdavimleri vardır ya, her gün erkenden gelip kahve kapanana kadar okey oynarlar. o müdavimler değişmez, sadece yancıları değişir. işte bu grammy töreni de aynı. yıllardır aday olan isimler büyük bir sürprizle tekrar aday olmuş. sorsanız "müziği ve çeşitliliği kutluyoruz" derler. özünde kutladıkları koleksiyonlarına dahil ettikleri yeni grammy'lerdir.
öncelikle bu yıl yapılan değişikliklerden bahsetmek gerekir. ilki, daha birkaç yıl önce sekize çıkarılan ana dalların aday sayısının 10'a çıkarılması. yılın albümü, yılın kaydı, yılın şarkısı ve en iyi yeni şarkıcı dallarında artık 10 aday olacak. bundan beş yıl önce bir albümün yılın albümü ödülünü kazanması için en azından %20 oy alması gerekiyordu. bugün o oran %10. endüstrinin sadece %10'unun hemfikir olduğu bir albümün tüm endüstriyi yansıtacağı inancı ne kadar sağlıklı sizce? %10'luk bir kesimin kabul etmesi "yılın albümü" demek için yeterli olacak. tabii bunun başka boyutları da var. örneğin bir albümün kazanması için %10'u ikna etmek %20'yi ikna etmekten daha kolay ama bu tartışmaya girersek çıkamayız.
bir diğer değişiklik en iyi global müzik performansı dahil bazı dallar eklenerek toplam kategori sayısının 86'ya çıkarılması ve bazı dalların isminde küçük değişiklikler yapılması.
yılın albümü için getirilen %33 kuralı kaldırıldı. bu kurala göre birinin yılın albümünü kazanması için albüme en az %33 oranda katkıda bulunması gerekiyordu. bu kural daha çok albümlerde düet yapılan şarkıcıların havadan yılın albümünü kazanmış gibi görünmelerini engelleme amaçlıydı ancak bunu kaldırdılar. artık yılın albümüne katkıda bulunan herkes ödülü kazanmış sayılacak. yani albümde bir şarkıda 30 saniyelik düetiniz varsa yılın albümünü kazanmış olmanız için yeterli olacak.
bu yılki grammy'nin en önemli değişikliği komitelere yönelik oldu. geçtiğimiz aylarda recording academy geçen yılki töreni takip eden tartışmaların ardından (the weeknd'in sıfır çekmesi) komitelerin tamamını kaldırdığını duyurdu. o dönemde bu haber fanlar tarafından sevinçle karşılandı ama esas şimdi ne kadar etkili olduğunu görüyoruz. zira ortada pek bir etki yok. adaylıklar geçen yılki zihniyetle karşımıza çıkmış. komitelerin yokluğu sınırlı alanlarda değişimle sonuçlanmış. onlar da country ve latin dalları gibi alt dallar. genel ve pop kategorilerde geçen yılkiyle bariz bir benzerlik söz konusu.
aslında bu belliydi. geçen yıl the weeknd sıfır çektiğinde bu işin arkasında komiteden daha öte bir şeyin olduğu düşünülmüştü çünkü the weeknd pop dallarında sıfır çekti ve pop dallarının zaten komitesi yoktu. komitesiz dalda sıfır çektiği için bu kadar tartışılmış ve doğrudan içeriden müdahale edildiği fikri ortaya çıkmıştı. bu sebeple komitelerin kaldırılmasının belirgin bir fark yaratmaması çok normal. recording academy'de bir sorun var ve bu bizim tahmin ettiğimizden çok daha derin.
adaylıklara gelecek olursak, 2019'dan bu yana düzenli olarak yılın kaydı, yılın şarkısı, pop solo gibi dallarda adaylık alan billie eilish yine aldı. aynı şekilde önceki yıllarda karşımıza çıkan justin bieber, h.e.r. ve brandie carlile'ı da görmek mümkün. lady gaga'yı da bunlara ekleyebiliriz.
yılın en büyük çıkışlarından birini yapan olivia rodrigo dört ana dal dahil yedi dalda adaylık aldı.
11 adaylıkla bu yılki törende başı çeken jon batiste ise adaylıklarını tek bir türle almıyor aslında. genel dallar, americana, caz, r&b ve görsel medya olmaz üzere beş farklı alandan 11 adaylık topluyor ki ilginç bir durum. recording academy şarkıcıların bu kadar farklı dallarda yarışmasını genelde çok hoş karşılamaz ve tek bir dalın altına sıkıştırmaya çalışır.
selena gomez birkaç ay önce çıkardığı ispanyolca ep'si revelación ile kariyerindeki ilk adaylığını almış oldu.
kendini geçen yıl recording academy'ye tanıtmayı başaran bts ise bir kez daha en iyi pop düet dalına aday oldu.
dört yıldır ilk country adaylığını alan carrie underwood'a karşılık son albümüyle yılın albümünü kazanan kacey musgraves'in son albümü star-crossed en iyi country albümüne aday olamadı.
yılın en ses getiren isimlerinden drake'in albümü rap dallarıyla sınırlı kaldı. son iki albümü gibi yılın albümü adaylığı gelmedi.
ed sheeran ise shape of you ile alamadığı yılın şarkısı adaylığını (ki o zamanlar komite müdahalesi olarak görülmüştü) bad habits şarkısıyla almayı başardı.
bruno mars ve anderson paak'in grubu silk sonic sadece bir şarkıyla dört adaylık çıkardı.
yılın albümü dalına bakmak gerekirse we are dışındaki albümlerin tamamı mainstream şarkıcılardan oluşuyor. geçen yıllarda en azından üç adaylığı pek bilinmeyen kişilere vermeye çalışırlardı. son yıllarda en çok mainstream adaylığı içeren yılın albümü olabilir. yine bir önceki yıl, albümleri seçerken eşit dağılıma dikkat etmişlerdi. bu yıl evermore haricinde 2020'de yayınlanan albüm yok. hepsi 2021 çıkışlı. oysa bu yılın adaylık takvimi agustos 2020 - eylül 2021 arasını kapsıyordu. 2020'nin son dört ayında çıkan albümlere yok muamelesi yapmışlar. bu kadar mainstream aday içinde söylenebilecek en net şey kazanan çok küçük bir farkla kazanacak. farklı %11-12 olursa şaşırmam.
yılın şarkısı ise yılın albümüne kıyasla daha şaşırtıcı bir dal olmuş. hiçbir şeye aday olamayan ed sheeran karşımıza çıkıyor. brandi carlile iki adaylık birden almış. buna karşılık yılın albümüne aday olanların yarısı burada yok.
yılın kaydına baktığımızda bizi büyük bir sürpriz bekliyor. abba 50 yıl sonra ilk adaylılığını aldı. geri kalan ise tahmin edilebilir. şu anki tahminler hem yılın kaydı hem yılın şarkısı için billie eilish ve olivia rodrigo arasında gidiyor. billie kazanırsa üç yıl üst üste kazanmış olacak ki bir tür rekor demek.
en iyi yeni şarkıcı dalında karşımıza iki ünlü çıkıyor. biri karşdeinen bağımsız olarak albüm çıkaran finneas, diğeri yılın en büyük isimlerinden olivia rodrigo. grammy'nin özellikle son yıllarda popüler isimlere gittiği düşünülürse bu ikisi arasında yarış olacağı düşünülüyor.
en şaşırtıcı aday muhtemelen abba. kariyerlerinin zirvesinde olduğu dönemde yok sayılan grup bu yıl yayınladıkları şarkıyla yılın kaydına aday olmayı başardı. grammy'nin tek cümleyle özeti olabilir bu aslında. şarkıcılar/gruplar zirvedeyken onlara hakları olanı vermedikleri için eleştiriliyorlar, sonra da kıytırık temsili bir adaylık veriyorlar. iki yıl önce queen'e yaptıkları da buydu.
bir diğer sürpriz ise geçen yıl sıfır çekmesinin ardından recording academy'yi boykot eden the weeknd'in yeni kuralla birlikte iki yılın albümü adaylığını kazanması. geçen yıl listeleri kasıp kavurduğu blinding lights gibi şarkıyla aday olamayan the weeknd bu yıl iki kıytırık düetle iki yılın albümü kazan.
barack obama ise a promised land ile üçüncü adaylığını kazandı. grammy'de "spoken word" dedikleri bir dal var. sesli kitaplar yarıştığı için kendi sesinden kitap okuyan birçok siyasetçi bu dalda özül kazanmıştır. hillary clinton mesela. hatta obama gibi üçüncü adaylığını alanlar bugün birçok şarkıcıdan daha çok adaylığa sahip.
yılın en büyük vurgunu ise muhtemelen taylor swift. 2020 çıkışlı albümü evermore sadece bir adaylık alabildi. tahminlerde yılın şaşrkısı, pop solo, pop albüm ve en iyi müzik filmi dallarında aday alacağı söyleniyordu. yeni kural itibariyle olivia rodrigo'nun albümüne yaptığı katkıdan dolayı da aday olmuş gibi görüldüğü için bu yıl iki yılın albümü adaylığı almış olarak kabul ediliyor. kendi albümü hiçbir alt dal ile desteklenmediği için zayıf bir konumda ama rodrigo'nun albümüyle kazanma ihtimali var. benim için ise en büyük vurgun willow gibi bir şarkının yılın şarkısı dalına aday olmaması. bahislerde bile kesin gözüyle bakılıyordu.
genel olarak aynı isimleri tekrar tekrar gördüğümüz, çok fazla yeni isimle karşılaşmadığımız bir tören bizi bekliyor. adayların yaş ortalaması çok genç ve hitap ettiği yaş kesimi z kuşağı. recording academy çok büyük ihtimalle geçen yılki fisyskosunu toplarlamaya çalışıyor. geçen yıl tören eleştirilmekle kalmadı, dokuz milyon reytingle de tüm zamanların en kötü izlenme oranını aldı. bu sebeple ne kadar genç ve popüler ismi toplamış, performans sergilemeleri için davet etmişler. amacın reyringleri kurtarmak olduğunu anlayabiliyorsunuz. bize bir şeyi hatırlatıyorlar. ne kadar müzik, ensütsri, piyasa gibi kavramları kutlasalar da özünde bu tv şovu ve her şey reytingde bitiyor. -
doja cat denen ırkçı geri zekalinin en çok adaylık çıkardığı ödül töreni... su kadının 8 adaylik çıkarması tarihteki bütün büyük sanatçılara hakaret.
en iyi rap albümünde favorim nas ama büyük ihtimalle j cole alır. bu yıl alamazsa daha unutsun zaten. -
ilginç bir adaylık listesi sunan tören.
genel adaylıklara hep bakıyorsun, paso popçular. hele justin bieber herifinin nasıl bu kadar adaylık aldığını hala anlamadım. h.e.r. abla dört yıldır sürekli olarak aday oluyor ve bunu da anlamıyorum. aynı sevgiyi hak edecek sza, jorja smith, kali uchis, jazmine sullivan gibi isimler niye kendi işleriyle aday olmuyor mesela da niye hep aynı abla.
popçulardan sevdiğim ve desteklediğim isimse olivia rodrigo. kendisi yılı domine ederek adaylıkları söke söke aldı. geçen sene the weeknd'e yaptıkları şeyi bu sene yapamadılar, yemedi. lil nas x ise genel kategorilerde var olmasına da pop kategorilerinde sıfır adaylık aldı, tıpkı geçen seneki post malone gibi.
doja cat ise hem rap, hem pop kategorilerinde kendini göstererek adaylıklarda öne çıkan bir başka isim oldu. keza billie eilish üç senedir paso adaylık ve ödül alıyordu, bu sene de boş geçmemiş. sürekli olivia ile çakışacak ve bakalım kim kazanacak. kardeşi finneas ise daha önce sekiz grammy kazanmasına rağmen best new artist adayı.
adaylıklarda başka göze çarpan isim lady gaga ve tony bennett . albümleri gram ses getirmemesine rağmen hem bennett'in son albümü olduğunu açıklaması, hem de gaga'nın oscar hype'ı sebebiyle yılın albümünün favorileri arasındalar.
rock ve country beni hayal kırıklığına uğrattılar. genel adaylıklarda bir chris stapleton, foo fighters, st. vincent filan bekliyordum ben. olmadı.
en büyük snub'ı yiyen kesinlikle taylor swift. ariana grande ve unutulan albümünün pop adaylıkları alıp da kendisine yılın albümü kategorisinde filler bir adaylık verilip boşverilmesi kötü oldu.
bts'e de snub demişler ama bts bildiğin boyband be abi. one direction zamanında hiç adaylık almadı, backstreet boys filan da pop adaylığı filan aldı. zaten fanları mass buying yaparak şarkılarını bir numarada tutuyordu. yapmayın yani.
rap kategorileri ise beklenildiği gibi. geçen senenin aksine hiç sürpriz yok. kanye west 2008'den bu yana ilk kez yılın albümü adayı. dün de taylor swift'in albümü evermore ve kanye'nin albümü donda'nın son dakikada eklendiği ortaya çıktı. bu yüzden adaylıklar sekizden ona çıkarılmış. diğer rap albümü adayları, drake, j. cole, nas ve tyler the creator.
en büyük sürprizi sona sakladım; jon batiste. daha önce kendisi stephen colbert'in şovunda orkestra liderliği yapmış, soul filminin müziğini yaptığı için trent reznor ve atticus ross ile birlikte oscar almıştı. bu sene ise her genre'da kendini göstermiş ve bu sayede yılın kaydı ve yılın albümü adaylıklarını almış. bu kadar popçu dolan genel kategorilerde r&b, jazz, amerikan roots, klasik müzik ve film soundtrack'i fieldlerinin desteğini alan abimiz yılın albümünü rahatlıkla popçuların arasından alabilir. -
en iyi metal de dream theater’i görmek çok mutlu etti.
bunun haricinde btsninde babayı aldığı bir gece oldu. ed sheeran bad habits ve billie ellish in daha on plana çıkmasını beklerdim ama latinlerin gecesi oldu -
koronavirüs ile ilgili endişeler nedeniyle süresiz olarak ertelenen ödül töreni. yeni tarih henüz belli değil.
https://consequence.net/…dlvr.it&utm_medium=twitter -
bu sene billie eilish çakması 18 yaşındaki oliva rodrigo en iyi sanatçı ödülünü almıştır. onun yerinde olsam billie nin ödül törenindeki şu performansından sonra sahneyi terk ederdim. ona da hak vermek lazım benim gibi azılı bir rockerı bile kendine hayran bırakmış 62. grammy de 6 adaylığın beşini kazanmış birisinden bahsediyoruz . gölgede kalması çok normal. neyse billie güzellemesi bitti diğer güzel ödül haberi ise dream theater a ait. kazanmasında adaylar önemli tabi ki.
-
bo burnham'un bo burnham inside'dan all eyes on me ile "görsel medya için yazılan en iyi şarkı" kategorisinde kariyerinin ilk grammy'sini aldığı ödül töreni.
"you say the ocean's rising like i give a shit
you say the whole world's ending, honey, it already did"
en iyi soundtrack kategorisinde ise the queen's gambit ve soul (film) ödülü paylaşmışlar. birden fazla kazanan olması çok fazla rastlanan bir olay olmasa da, ikisininde ödülü sonuna kadar hak ettiğini söyleyebilirim. doğru karar. hatta bana kalsa dune (film)'de bu ödülü almalıydı.
selena gomez'im ise yine bir ödül töreninden eli boş döndü maalesef... -
silk sonic ve bts'nin james bond temalı eğlenceli performanslarından sonra sanki böyle bir uyku tozu serpildi milletin üzerine. kalan tören oldukça sıkıcıydı. sırf ödüllerin kimlere gideceğini görmek için oturdum izledim.
-
adayları açıklanan, 31 ocak 2022'de kazananları belli olacak ödüller.
record of the year
“i still have faith in you” — abba
“freedom” — jon batiste
“i get a kick out of you” — tony bennett & lady gaga
“peaches” — justin bieber featuring daniel caesar & giveon
“right on time” — brandi carlile
“kiss me more” — doja cat featuring sza
“happier than ever” — billie eilish
“montero” (call me by your name) — lil nas x
“drivers license” — olivia rodrigo
“leave the door open” — silk sonic
album of the year
we are — jon batiste
love for sale — tony bennett & lady gaga
justice (triple chucks deluxe) — justin bieber
planet her (deluxe) — doja cat
happier than ever — billie eilish
back of my mind — h.e.r.
montero — lil nas x
sour — olivia rodrigo
evermore — taylor swift
donda — kanye west
song of the year
“bad habits” — fred gibson, johnny mcdaid & ed sheeran, songwriters (ed sheeran)
“a beautiful noise” — ruby amanfu, brandi carlile, brandy clark, alicia keys, hillary lindsey, lori mckenna, linda perry & hailey whitters, songwriters (alicia keys featuring brandi carlile)
“drivers license” — daniel nigro & olivia rodrigo, songwriters (olivia rodrigo)
“fight for you” — dernst emile ıı, h.e.r. & tiara thomas, songwriters (h.e.r.)
“happier than ever” — billie eilish o’connell & finneas o’connell, songwriters (billie eilish)
“kiss me more” — rogét chahayed, amala zandile dlamini, lukasz gottwald, carter lang, gerard a. powell ıı, solána rowe & david sprecher, songwriters (doja cat featuring sza)
“leave the door open” — brandon anderson, christopher brody brown, dernst emile ıı & bruno mars, songwriters (silk sonic)
“montero (call me by your name)” — denzel baptiste, david biral, omer fedi, montero hill & roy lenzo, songwriters (lil nas x)
“peaches” — louis bell, justin bieber, giveon dezmann evans, bernard harvey, felisha “fury” king, matthew sean leon, luis manual martinez jr., aaron simmonds, ashton simmonds, andrew wotman & keavan yazdani, songwriters (justin bieber featuring daniel caesar & giveon)
“right on time” — brandi carlile, dave cobb, phil hanseroth & tim hanseroth, songwriters (brandi carlile)
best new artist
arooj aftab
jimmie allen
baby keem
finneas
glass animals
japanese breakfast
the kid laroi
arlo parks
olivia rodrigo
saweetie
best rap performance
“family ties” — baby keem featuring kendrick lamar
“up” — cardi b
“m y . l i f e” — j. cole featuring 21 savage & morray
“way 2 sexy” — drake featuring future & young thug
“thot s***” — megan thee stallion
best rap album
the off season — j. cole
certified lover boy — drake
king's disease ii — nas
call me if you get lost — tyler, the creator
donda — kanye west
best r&b performance
“lost you” — snoh aalegra
“peaches” — justin bieber featuring daniel caesar & giveon
“damage” — h.e.r.
“leave the door open” — silk sonic
“pick up your feelings” — jazmine sullivan
best r&b song
“damage” — h.e.r.
“good days” — sza
“heartbreak anniversary” — giveon
“leave the door open” — silk sonic
“pick up your feelings” — jazmine sullivan
best pop vocal album
justice (triple chucks deluxe) — justin bieber
planet her (deluxe) — doja cat
happier than ever — billie eilish
positions — ariana grande
sour — olivia rodrigo
best country song
“better than we found it” — maren morris
“camera roll” — kacey musgraves
“cold” — chris stapleton
“country again” — thomas rhett
“fancy like” — walker hayes
“remember her name” — mickey guyton
best progressive r&b album
new light — eric bellinger
something to say — cory henry
mood valiant — hiatus kaiyote
table for two — lucky daye
dinner party: dessert — terrace martin, robert glasper, 9th wonder & kamasi washington
studying abroad: extended stay — masego
best dance/electronic recording
“hero” — afrojack & david guetta
“loom” — ólafur arnalds featuring bonobo
“before” — james blake
“heartbreak” — bonobo & totally enormous extinct dinosaurs
“you can do it” — caribou
“alive” — rüfüs du sol
“the business” — tiësto
best latin pop album
vértigo — pablo alborán
mis amores — paula arenas
hecho a la antigua — ricardo arjona
mis manos — camilo
mendó — alex cuba
revelación — selena gomez
best alternative music album
shore — fleet foxes
if i can’t have love, i want power — halsey
jubilee — japanese breakfast
collapsed in sunbeams — arlo parks
daddy’s home — st. vincent
best música urbana album
afrodisíaco — rauw alejandro
el último tour del mundo — bad bunny
jose — j balvin
kg0516 — karol g
sin miedo (del amor y otros demonios) 8 — kali uchis
best global music performance
“mohabbat” — arooj aftab
“do yourself” — angelique kidjo & burna boy
“pà pá pà” — femi kuti
“blewu” — yo-yo ma & angelique kidjo
“essence” — wizkid featuring tems
best spoken word album (ıncludes poetry, audio books & storytelling)
aftermath — levar burton
carry on* — don cheadle
catching dreams* — j. ivy
8* — dave chappelle & amir sulaiman
a promised land — barack obama
best opera recording
“bartók*” — helsinki philharmonic orchestra
“glass*” — the metropolitan opera orchestra; the metropolitan opera chorus
“janácek*” — london symphony orchestra; london symphony chorus & lso discovery voices
“little*” — the opera philadelphia orchestra
“poulenc*” — the metropolitan opera orchestra; the metropolitan opera chorus
best jazz vocal album
generations — the baylor project
superblue — kurt elling & charlie hunter
time traveler — nnenna freelon
flor — gretchen parlato
songwrights apothecary lab — esperanza spalding
best gospel album
changing your story — jekalyn carr
royalty* — tasha cobbs leonard
jubilee* — maverick city music
jonny x mali* — jonathan mcreynolds & mali music
believe for it — cece winans
best music video
“shot ın the dark” — ac/dc
“freedom” — jon batiste
“i get a kick out of you” — tony bennett & lady gaga
“peaches” — justin bieber featuring daniel caesar & giveon
“happier than ever” — billie eilish
“montero (call me by your name)” — lil nas x
“good 4 u” — olivia rodrigo
best music film:
inside — bo burnham
david byrne’s american utopia — david byrne
happier than ever: a love letter to los angeles — billie eilish
music, money, madness…jimi hendrix ın maui — jimi hendrix
summer of soul — various artists
ekşi sözlük kullanıcılarıyla mesajlaşmak ve yazdıkları entry'leri
takip etmek için giriş yapmalısın.
hesabın var mı? giriş yap