şükela:  tümü | bugün
  • bir post rock grubu
    (bkz: ou)
    (bkz: one time for all time)
    (bkz: the fall of math)
  • aylardır yılmadan dinlediğim harika grup..
  • sonunda aradigim post rock tadini bana yakalatan grup.

    drum'lari yazan eller dert gormesin.
  • adini yayinlanmamis bir john carpenter filmi olan stealth bomber filminden alan inanilmaz guzellikteki post-rock grubu. global iletisim aglarinin coktugu 65 gunluk sessizlik ve kaosun icice gectigi bir donemi anlatan film, grubun muzigini cok iyi ozetliyor. dinginlik ve kaos.
  • nisan ayında gelecek albümleri 'destruction of small ideas' heyecanla beklenirken http://www.65daysofstatic.com/ gezilebilir.
  • az once woxy'de "mean low water" isimli sarkisini dinledigim ve cok begendigim ingiliz grubu. ardindan youtube'a girip "retreat retreat" ve "through ghosts" ve "radio protector" sarkilarini dinledim, onlari da tuttum. is var bu grupta...
  • nasıl hem allahın günü ayrı bi yerde konsere çıkıp, hem de hayvan gibi materyal üretebildiklerini (üstelik çok da kaliteli materyaller bunlar) anlayamadığım adamlardır bunlar. son şaheserleri için (bkz: the destruction of small ideas).
  • şarkılarının içine alan, müzik bitince de sizi yerinize usulca koymayı başaran grup.
  • muzik endustrisinin, yeni the next big thing'i. sanirsin ki yaptiklari post-rock'a goz kirpan, pembeye calan idm'i, efterklang yapmadi, lights out asia 65dos'ten once bu muzigi dinletmedi, sanki the album leaf 2007'ded yayinladi debut'sunu, o yuzden janrin kurallarini bunlar koydular. ne ile? davul tonlari kirtasiye orgunun percussion modunda kaydedilmis gibi duran en kotu albumleri the destruction of small ideas ile.

    evet, cok guzel sarkilara imza atmistir 65dos, hatta her zaman yerden yere vurdugum son albumlerinde de yok degildir bu sarkilar; evet, bir cok grubu/projeyi etkilemislerdir ama etkilendigi gruplari arastirmadan kendilerini elektronik altyapili, atmisbes gibi cinlayan bu sound'un yaraticisi olarak gormek, herkesin dilinde olmasa da uygun kulaklara hitab etmis oncullerine haksizlik etmek anlamina gelir.

    gecen rastladim last.fm'de bir gencoya, haftada 600 defa 65dos dinlemis; utanmadan loop yapan bu pezevengin post'larina baktigimda "gsy!be super grup,yeni kesfim!" seklinde bir ifadeye rastladim ve anladim ki 65dos artik yavas yavas, muzikal icerik enjekte eden gruplar klasmanindan ayrilip, "statu sembolu olan gruplar"dan biri haline gelmekte. yarin bir gun, turkiye'de konserleri olsa, eskinin emocu tayfasi simdinin top-shop etiketli indie/popcu kizlarinin ve oglanlarinin doldurdugu bir konser olacak, hani nasil bonobo o yonde ilerliyor, o ayarda. buna muzigin icini bosaltmak denir mi, denir. populeritenin muzikal icerigin onune gecitigini iddia edebilir miyiz, rahatlikla evet.

    soralim; 65dos populeritesinin sorumlulugu kime aittir? elbette her muzikal olusumun populer olma istegini gormezden gelemeyiz, bunu yargilayacak da degiliz; herkesten efrim'in gostermis oldugu durusu beklemek abes olur. bu populeritenin sorumlulugu 65dos'in hype sarki yapma basarisinda gizlidir. nasil ki en cok bilinen punk grubu the sex pistols iken, ny-scene'indeki oncullerini gormezden gelemiyorsak, 65dos oncullerini gormezden gelmek de bu hype'a kendimizi kaptirmis oldugumuzu gosterir. dolayisiyla "65dos kurallari koydu, hukmetti, rulez" soyleminin ici fena halde bostur. sunu kabul edebiliriz; daha derinden ilerleyen bir cross-genre'in citasini yukseltmislerdir ama o citayi cok farkli yerlere cikaran ve bunu da hype sarki yazma kaygisiyla hareket edip ozensiz eserler yaratmadan yapan bir cok grup olmustur (post-rock'a giris-101 dersimizin bu konusuna su eserimde degindim; http://limbo-pillow.blogspot.com/…llow-flowing.html) tipki o citayi kendi elleriyle insaa edip "kurallar"i koymus daha onceki gruplar gibi.