şükela:  tümü | bugün
  • buyrun

    dedeni geç, babanla aynı düşüncede değilsin. onun doğrularıyla yaşamakta dahi zorlanıyorsun.
    aranızdaki yaş farkı max. 40 yıl.
    bir düşün aradan geçen zaman 40 değil 1400 sene.
    türkiye cumhuriyeti devleti tarihini düşün, kurulalı yalnızca 100 yıl oldu. zamanı biraz daha gerçekçi düşün.
    neler değişti neler?

    değişen mekan, değişen sosyolojiler, değişen gerçeklik algısı.
    o günün doğrularıyla yaşayabilir miyiz?
    makul mü? unutma hz. muhammed putları kırarak başladı. putları ayaklarının altına aldı.
    put yalnız tapınılan şeyler, eşyalar değildir. put aynı zamanda kalıplaşmış yargılardır, alışkanlıktır, normdur.
    hz. muhammed yeniyi müjdeledi. yeni bir söz söylemek için tarihin öznesine bir yol açtı.
    itiraz hakkımızı verdi. efendi istiyor diye, o günün egemeni, o günün iktidarı istiyor diye hiçbir şeyi kabul etmek zorunda olmadığımızı işaret etti.

    ondan sonra onlarca devlet. her devletin kendi çıkarı için dine yaptıkları. çevirisinden, yorumcusuna her türlü manipülasyon.

    yirmi yılda gerçekliklerin nasıl yerinden edildiğini, ters yüz edildiğini, gerçekle nasıl oynandığını hep beraber gördük.
    açıkçası peygamber sonrası dönemde neler oldu tahmin bile edemiyorum.

    edit: sıfır hakaret ve bir soru. sorulara iyi cevaplar vermek, herhangi bir inancı zayıflatmaz, aksine güçlendirir. daha geçen yıl gençler deizme kayıyor diye diyanetin kendisinin uyarıları oldu. modellerden birisini sunuyorum. cevap ne: insana dair hakikatler değişmez, insan aynı kalır.

    insan aynı kalmaz.
    7. yüzyılda arap kültürünün içinde kadının konumu ile bugün kadının konumu bir değil.
    ticaret aynı ticaret deği.
    mülkiyet aynı mülkiyet değil.
    cinsellik, üreme aynı şekilde değil.
    tabular aynı tabular değil.
    her şey bir yana biz bir de türküz. kendimize göre de bir kültürümüz var.
    bir melezleşme olmasından daha doğal bir şey var mı? hem zamana cevap verecek, hem sosyolojiye.
    aksi halde gençleri kaybedersin. bir grup tarikat liderinin gönlünü hoş tutarsın ama genç kuşak elden gider.

    asıl soru şu: yoruma başlarsak dinden geriye ne kalır? dinde reform mümkün müdür? reformun sınırı nedir?
    türkiye'de baskın din islam. aynı şeyler hristiyanlık ya da diğer semavi dinler için de geçerli.
  • 10.cumhurbaşkanı ahmet necdet sezer'in, bülent ecevite okuması için anayasa kitapçığı fırlattığı gibi benimde başlık sahibine okuması için kuran-ı kerim fırlatasım geldi.
  • (bkz: çağdışı kalmış sapkın kült)

    islam günümüzde ortaya çıksa hiç şüphesiz ki öncüleri tımarhaneye kapatılırdı; ancak 7. yy’da bedevi çölünde ortaya çıkınca tapınılıyor.
    garip şey şu insanoğlu.

    edit : gelen birkaç eleştiriyi yanıtlamak isterim.
    öncelikle başlık islam üzerinden açıldığı için örneğim de islam üzerinden verildi. diğer semavi dinlerin de dogmatik bağnazlık konusunda islamdan aşağı kalır yanı yok.
    ancak; ne var ki hristiyanlık 16. yy'da reform hareketi ile kendi bağnazlığına ket vurmayı başarmıştır. batı dünyasının ilerlemesi ve gelişmesi bu reform hareketi sonrası mümkün oldu. aksi taktirde bugün onlar da kendi dinlerinin bağnaz bataklıklarında çırpınıyor olurlardı. bugün hristiyanlığın bağnaz yönleri batı'da hiçbir şekilde alıcı bulamıyor (afrika'da oldukça taraftarı var mesela) ki zaten hristiyanlık dogmatik bir dinden çok, doğruluk üzerine bir öğretiye dönüşmüş durumda.
    islamiyet ise bu konumda değil. hiçbir zaman bir reform hareketi geçirmedi ve dogmatikleri bugün uğruna kafa kestirecek kadar ateşli.

    (bkz: dini reform hareketi)
    (bkz: orta doğu'da rönesans ve reformun gerekliliği)
    (bkz: islamda reform)
  • o kitabı fırlatmadan önce bir açıp türkçesini okusaydın başlık sahibi hakkında daha farklı şeyler yazardın şimdi
  • birçok ilk çağ filozofunun ateist olduğunu bilmeyen cahil beyanıdır. yani bir görüşün eski olması ona itibar kaybettiriyorsa ateistler ayvayı yedi.
  • adam başlık sahibine kur'an-ı kerim fırlatacakmis, lan başlığı açan zaten 1400 yillik kitaba göre yaşamam diyor firlatsan nolacak. okuduğunu anlamayınca böyle oluyor demek ki.

    ateizmden bahseden arkadaşa: merak etme ateistler 1400 yıllık bir kitabı okuyup her kelimesine uymaya calismiyor, müsterih ol kardesim.
  • anadol ile formula 1 yarışlarına katılmak gibi bir şey.
  • açtığın başlığa sağlık kardeş.ellerin dert görmesin.sana bir şeyler fırlatası gelenlere de hoşt de geç.
  • aynı şeyleri farklı kelimelerle, cümlelerle yüzlerce kez yazıyorsunuz, bıkmıyorsunuz. he canım, doğru. tebrikler. nasıl da aklına geldi ya.

    ulan 6 tane afilli kelime öğrenen ilk önce buraya gelip bi islam'a/müslümanlara nefret kusuyor. ateist ibadeti midir nedir, biriniz de kazaya bırakın amk. illa ki vakit girer girmez hemen farzı edâ edeceksiniz.
112 entry daha