şükela:  tümü | bugün
  • aynı şeyleri farklı kelimelerle, cümlelerle yüzlerce kez yazıyorsunuz, bıkmıyorsunuz. he canım, doğru. tebrikler. nasıl da aklına geldi ya.

    ulan 6 tane afilli kelime öğrenen ilk önce buraya gelip bi islam'a/müslümanlara nefret kusuyor. ateist ibadeti midir nedir, biriniz de kazaya bırakın amk. illa ki vakit girer girmez hemen farzı edâ edeceksiniz.
  • şu an yaşadığınız şey tam müslümanlık değil. müslümanlığın ve eski türk dini ( gök tanrı dini) şamanizmin bir karması.

    küfür etmeden önce bir araştır. sonra yine edersin.
  • doğru dediğin üzerinden 5 milyar yıl geçse de doğrudur. burada herkes sanki islamiyet profesörü gibi ahkam kesiyor. sanki herkes islamiyet'i en güzel şekilde yaşadı da yok ya bu yanlış diye akılla, fikirle karar verdi.

    bence islamiyet'i asıl bilmeyen kesim bu kendisini inanmayan diye belirten kesim. islamiyet'i gerçekten yaşayan bir kimse 1 zerre kadar bile açık bulamaz.

    sağdan soldan duyduğuyla kafasında bir şeyler kurmuş. ondan sonra yok yeaa diyor bu saçmalık diyor. müslümanım diyen insanlar da cahil tabiki ama asıl cahillik inanmayanların çoğunda.

    tek bir soru sorarsın mesela. niçin şahitlik ederim diyor kelime-i şehadette? niçin inanırım, görürüm, bilirim vs demiyor da şahitlik ederim diyor? bi tane ateist cevap veremez. çünkü daha müslüman olmak için gerekli ilk şartın ne olduğundan haberleri yok. olmasın da, keyifleri bilşr. varsın eğlensinler 50 sene daha. ölüm herkesi yakalar. ölüm yaklaştığı zaman korkunun karşısında duramaz kimse.
  • 0 dan kalanla yaşayan da var, - 20 yy dan kalanla da... 7 yine iyiymiş.
  • ateşin bulunması binlerce yıl önceye dayanıyor ama sen hala kullanıyorsun?
  • 1400 yıl önce de ataların masalları deniyordu o kitaba, yani insanoğlunun acgozlulugu, tamahkarligi ve kibri 1400 sene değil kıyamet kopana kadar devam edecek.
  • inanç ve konudan ayrı olarak, ateş ile allah arasındaki fark birisinin soyut birisinin somut olması olmasın sakın?
  • aslında tam olarak doğru olmayan önerme.

    islam 7. yüzyılda ortaya çıktığında, bugünkü ihtiyaçlara cevap veremeyecek kadar primitif bir inançtı. burası doğru. ancak her olgu gibi islam da, içinde bulunduğu çağın koşulları üzerine yoğunlaşmıştı. örneğin bir deve tüccarıysanız, islam'ın bu konudaki emirlerine bakabilirdiniz. ya da köle sahibiyseniz, kölenize nasıl davranmanız gerektiği konusunda islam'a kulak kabartabilirdiniz. islam içinde bulunduğu koşulların anayasasıydı. gerçekte uhrevi değil, bugün olduğu gibi politikti.

    ne var ki aradan geçen yüzyılarda her şey gibi islam da değişti ve dönüştü. bugün islam 21. yüzyılın sorunlarına dair de bir şeyler söyleyebiliyor. bunu doğrudan islam'ın kutsal kitabı olan kuran yapmıyor, din adına konuşma ehliyeti olduğu iddia edilen seçkinler yapıyor. örneğin uzaya çıkmak, faiz, sanal gerçeklik, canlı klonlamak ve dahi birçok konuda islam'ın da yorumları var, kendine göre yaklaşımları var. islam, başka çaresi olmadığı için çağa uyum sağladı. islam inancına mensup müslümanlar, bugün teknolojik aletler vasıtasıyla iman edebiliyor. eğer islam, 21. yüzyılın temel meselelerine dair kendi ölçütlerine göre bir çerçeve sunamasaydı, asla canlı bir inanç olarak kalamazdı. islam'ın başardığını pagan inancı başaramadı. pagan inancı, tek tanrılı dinler geldiği için sona ermedi, günün temel ihtiyaçlarına ve sorunlarına kendince uygun bir hikaye üretemediği için sona erdi. pagan inancında olmayan o anlam örgüsü, bugün islam'da fazlasıyla mecvut.

    dolayısıyla bugünkü islam, 7. yüzyıldaki islam değildir. yüzyıllar boyunca farklılaşmış ve çeşitli amaçlar için araçsallaştırılmıştır. istanbul'un fethi sırasında da islam bir araçtır, türkiye cumhuriyeti'ni laiklikten uzaklaştırma konusunda da. islam da tüm dinler gibi, onun adına konuşma ehliyeti olduğu iddia edilen insanlar tarafından yoğrulan bir hamurdur. ve bu ehliyetli insanların da ipi yönetenlerin, yani devletin elindedir. herhangi bir ülkede, bir dinin devlet politikalarından bağımsız bir şekilde yaşadığı öne sürülemez. aksini iddia eden varsa, türkiye'de okunan cuma hutbeleriyle milli güvenlik kurulu'nun aldığı kararlar arasındaki paralelliğe bakabilir.
  • dinler içerisinde en son ve güncel olan, senin bakış açınla diğerlerine göre en az eski olan islamiyet olmasına rağmen diğer dinleri bir tarafa bırakıp konuyu islamiyet üzerinden ele almanı garip ve samimiyetsiz buldum.
    "yüzyıllar öncesine ait dinlerle bugünü yaşamak" gibi tüm dinleri kapsayıcı bir perspektifle konuşsaydın o zaman kendi argümanlarımı söyleyecektim.
  • inananlardan ziyade inanmayanlara dert olan eylem.

    size ne amk kim nasıl yaşarsa yaşasın. ateist kulübüne kabul edilmek için,

    1- sadece islamiyet’e bok atacaksınız
    2- her yerde ateist olduğunuzu duyurup 3 kişi daha üye yapacaksınız diye şart mı koyuyolar amk.

    siktirin gidin ötede inanmayın. gavurun ateisti bilimle ilimle irfanla uğraşır, bizimkiler sabahtan akşama kadar “müslümanlık çok kötü yeaa”.