80. oscar ödül töreni
-
tek omuzlu tuvaletlerin havada ucustugu toren. kadinlarin hepsi anlasmis gibi ayni tip tuvalet giymisler. eminim hepsi kodak tiyatrosuna varmadan evvel kiyafetleriyle cigir acacaklarini hayal ediyorlardi, kimbilir nasil got olmuslardir ahahaha.
-
tum dallarda toplam 58 filmin aday gosterildigi, dagitilan 24 odulun* 17 film tarafindan paylasildigi oscar odul toreni.
oscar'a aday filmlere, aday olduklari dallar ve aldiklari oduller acisindan bakacak olursak:
across the universe 0/1
kostum
american gangster 0/2
yardimci kadin oyuncu
sanat yonetimi
the assassination of jesse james by the coward robert ford 0/2
yardimci erkek oyuncu
goruntu yonetimi
at night 0/1
kisa film
atonement 1/7
yardimci kadin oyuncu
sanat yonetimi
goruntu yonetimi
kostum
muzik
film
uyarlama senaryo
august rush 0/1
sarki
away from her 0/2
kadin oyuncu
uyarlama senaryo
beaufort 0/1
yabanci film
the bourne ultimatum 3/3
kurgu
ses kurgusu
ses montaji
charlie wilson's war 0/1
yardimci erkek oyuncu
the counterfeiters 1/1
yabanci film
the diving bell and the butterfly 0/4
goruntu yonetimi
yonetmen
kurgu
uyarlama senaryo
eastern promises 0/1
erkek oyuncu
elizabeth: the golden age 1/2
kadin oyuncu
kostum
enchanted 0/3
sarki
sarki
sarki
freeheld 1/1
kisa belgesel
the golden compass 1/2
sanat yonetimi
gorsel efekt
gone baby gone 0/1
yardimci kadin oyuncu
i met the walrus 0/1
kisa animasyon
il supplente (the substitute) 0/1
kisa film
i'm not there 0/1
yardimci kadin oyuncu
in the valley of elah 0/1
erkek oyuncu
into the wild 0/2
yardimci erkek oyuncu
kurgu
juno 1/4
kadin oyuncu
yonetmen
film
orijinal senaryo
katyn 0/1
yabanci film
the kite runner 0/1
muzik
la corona (the crown) 0/1
kisa belgesel
la vie en rose 2/3
kadin oyuncu
kostum
makyaj
lars and the real girl 0/1
orijinal senaryo
le mozart les pickpockets (the mozart of pickpockets) 1/1
kisa film
madame tutli-putli 0/1
kisa animasyon
meme les pigeons vont au paradis (even pigeons go to heaven) 0/1
kisa animasyon
michael clayton 1/7
erkek oyuncu
yardimci erkek oyuncu
yardimci kadin oyuncu
yonetmen
muzik
film
orijinal senaryo
mongol 0/1
yabanci film
my love (moya lyubov) 0/1
kisa animasyon
no country for old men 4/8
yardimci erkek oyuncu
goruntu yonetimi
yonetmen
kurgu
film
ses kurgusu
ses montaji
uyarlama senaryo
no end in sight 0/1
belgesel
norbit 0/1
makyaj
once 1/1
sarki
operation homecoming: writing the wartime experience 0/1
belgesel
persepolis 0/1
animasyon
peter and the wolf 1/1
kisa animasyon
pirates of the caribbean: at world's end 0/2
makyaj
gorsel efekt
ratatouille 1/5
animasyon
muzik
ses kurgusu
ses montaji
orijinal senaryo
salim baba 0/1
kisa belgesel
sari's mother 0/1
kisa belgesel
the savages 0/2
kadin oyuncu
orijinal senaryo
sicko 0/1
belgesel
surf's up 0/1
animasyon
sweeney todd the demon barber of fleet street 1/3
erkek oyuncu
sanat yonetimi
kostum
tanghi argentini 0/1
kisa film
taxi to the dark side 1/1
belgesel
there will be blood 2/8
erkek oyuncu
sanat yonetimi
goruntu yonetimi
yonetmen
kurgu
film
ses kurgusu
uyarlama senaryo
3:10 to yuma 0/2
muzik
ses montaji
the tonto woman 0/1
kisa film
transformers 0/3
ses kurgusu
ses montaji
gorsel efekt
12 0/1
yabanci film
war / dance 0/1
belgesel -
akademinin seçimleri mi değişiyor diye sormamıza neden olacak bir ödül töreniydi galiba. stüdyo filmlerinden ziyade bağımsız yapımlara, cesur hikayelere öyle hiçbir caf cafı olmayan küçük hikayelere adaylık ve hatta ödüller verilmiştir. özellikle once' ın şarkı ödülünü alması belki de töreni özetler ve jon stewart' ın teşekkür konuşması yapamayan kızı tekrar sahneye çıkarması, kızın konuşmasından daha etkileyiciydi. mütevazi ve sade bir törendi, hollywood ihtişamı vardı (yani george clooney başlı başına ihtişam kaynağı benim için, o yanındaki konuşmaktan aciz kız da sinirimi bozmadı değil yakışıyor mu sana george?) ama ödüllerden midir, filmlerden midir bir değişim havası hakimdi artık yüzeysel değiliz deriniz mesajı verildi sanki. çekilecek yeni filmler gösterecek gerçekten bir değişim var mı yoksa yine aynı stüdyo filmi anlayışıyla devam mı. marion cotillard 'a sevindim, cate blanchett' ın marion cotillard' ın kazanmasına sevinci o kadar içtendi ki bu kadın mükemmel kararım pekişti, tilda swinton' a şaşırdım biraz da ürküyorum o kadından. javier bardem hak ettiği ödülü aldı zaten ne diyeyim. daniel day lewis de bir insan bu kadar mı nazik olur, helen mirren ile queen-knight olayı da pek hoştu. coenlerin bütün büyük ödülleri almasına da bir coen hayranı olarak sevindim. tek üzüldüğüm nokta şu johnny depp'e bir oscar verin ayıptır yani artık. hayır oynayacak farklı roller o her seferinde buluyor ama yani ne yapacak da verecekler oscar'ı merak ediyorum.
-
michael moore uzaktan vurmus, gol olmustur bu torenin kirmizi hali bolumunde. kendisiyle roportaj yapil(a)mamistir, uluslararasi izleyicileri selamlamasi istenmistir. sunucular bu manevrayla moore'a kaleyi gostermemeye calissa da o "hello international audience. please forgive us" diyerek oscar torenleri siciline yeni bir madde eklemistir.
-
persepolis'in en iyi animasyon ödülünü kazanamaması beni şaşırtmamıştır açıkçası. akademinin animasyon ödülüne bakış açısıyla persepolis uyuşmuyor ne yazık ki pek. daha çok eğlence barındıran filmlere vermeyi tercih ediyorlar. çünkü animasyonun ana piyasası cumartesi akşamı çocuklu ailelerin gidip seyredeceği filmlere dayanıyor ve oscar gayet ticari bir yapıya sahip.
en iyi kostüm ödülünü de beğenmedim ben, dönem filmlerini giydirmek bence* çok da zor değil.
makyaj ödülü ise doğru tercih bence. -
her sene "yeter lan, bi tadı kalmadı, izlemeyeceğim artık" deyip, sonunda yine dayanamadığım hadisedir. sanırım bu sene iyi bir sebebim var ama. gerçekten iyi filmler büyük ödül için yarışmaktalar, ve özellikle yönetmen dalında "kim alırsa yabancıya gitmeyecek" gibi bir durum söz konusu. tahminlerim şu şekilde naçizane:
en iyi...
film: no country for old men
olay büyük ölçüde belli kanımca. eğer ikinci bir seçenek varsa da o "there will be blood" değil, "atonement." harika bir film kesinlikle, ve itiraf etmeliyim ki izlediğim adaylar arasında en etkilendiğim film. şanssızlığı ise en iyi yönetmen dalında aday olmaması. yanılmıyorsam tarihte yönetmen adaylığı olmayıp en iyi film ödülünü götüren bir ya da iki film var sadece. "there will be blood" ise oscar'lık bir film değil. harika bir kapitalizm eleştirisi, müthiş bir karakter profili, ancak "gangs of new york" ve "jesse james"in kuzeni gibi durmakta ve bu iki filmin oscar hüsranlarını "there will be blood"ın da yaşayacağını düşünebiliriz.
yönetmen: joel & ethan coen
bu yıl film-yönetmen ödüllerinin farklı isimlere gideceğini düşünüyordum işin açığı, ama hastası olduğumuz paul thomas anderson'ın oscar'ın kalemi olduğunu düşünmüyorum. kanımca julian schnabel 2007'nin en etkileyici filmini yaptı "the diving bell and the butterfly" ile, ama en iyi film dalında aday olmaması da onun şansını azaltmakta.
erkek oyuncu: daniel day lewis
sanırız bu da bitmiş bir dava. banko.
kadın oyuncu: marion cotillard
gecenin sürpriz sayılabilecek sonuçlarından birisini bekliyorum bu noktada. julie christie denmekte çoğu yerde, ama az eleştirmen ödülü toplamadı cotillard. iki sene üst üste ingilizlere gideceğini de sanmamaktayım ayrıca.
yardımcı erkek oyuncu: javier bardem
-bardem'e vermemek için bir sebepleri yok.
-hep böyle derler.
yardımcı kadın oyuncu: tilda swinton
evet, cate blanchett iki koldan aday, ve özellikle bu dalda "buzz" da onun yanında. ama aklıma julianne moore'un 2004'teki çifte hayalkırıklığını getirmeden duramıyorum. aynı zamanda "michael clayton"ın sevilmiş olması da en azından bu dalda ödüllendirileceğini hissettiriyor bana.
orijinal senaryo: juno
yılın alternatif/sürpriz filminin bu dalda başarısı adettendir. bu dalın bu sene bir parça kısır olduğunu düşünürsek sadece "michael clayton" rakip olabilir "juno"ya. o da zor.
uyarlama senaryo: no country for old men
"atonement"a gecenin nadir oscar'larından birisi çıkabilir burada, sebebi de coen'lerin fazla ödül alma ihtimali. ama yine de biraderler gülerler burada kanımca. zira akademinin "atonement"a fazla ısınmadığını görüyoruz, özellikle james mcavoy'un oyunculuk performansının, joe wright'ın yönetiminin adaylığa layık görülmemesinde olduğu gibi.
animasyon: ratatouille
"persepolis" yabancı film dalında aday olsaydı ciddi bir şansı olurdu kanımca, ama "ratatuy" burda yenilmez duruyor.
kurgu: no country for old men
işte oscar'larda en iyi filmin habercisi olan dal. roderick jaynes'in onurlandırılma zamanı geldi!
görüntü yönetmenliği: assassination of jesse james
roger deakins'in iki adaylığından (diğeri de "no country for old men") daha şanslı olduğu film burası bence. "there will be blood"? o da bir aday tabii, "bugsy" örneği var "there will be blood"ın kazanabileceğini gösteren. 1991 tarihli warren beatty filmi 10 dalda adaydı, tek alabildiği buydu. "there will be blood" alırsa bu yüzden alır. ama sanırım tesellisini aşağıdaki dalda alacak.
sanat yönetmenliği: there will be blood
yukarıda bahsettiğim sebepten işte.
kostüm: atonement
kostüm filmi kostüm oscar'ını hak eder.
makyaj: la vie en rose
görsel efekt: transformers
ses efekti: transformers
ses kurgusu: the bourne ultimatum
("transformers"ın üçleme yapacağını tahmin etmediğimden)
müzik: atonement
bu yılın en yaratıcı film müziği, "atonement"ın daktilolu müziği olsa gerek. dahası yazık olur. jonny greenwood aday olmadığı için gönlüm de marianelli'den yana.
orijinal şarkı: once
bu harika filmin oscar'larda yok sayılması ne büyük talihsizlik!
belgesel: no end in sight
"sicko" dışında hiçbirini izlemedim, moore alacağını zaten düşünmüyorum ve okuduğum yorumlar favorinin "no end in sight" olduğunu söylüyorlar.
yabancı film: die falscher / avusturya
romanya'nın altın küreli etkileyici filmi "4 ay, 3 hafta, 2 gün"ü ve amerikalı bir yönetmenin (julian schnabel) fransızca filmi "the diving bell and the butterfly"ın ve "persepolis"in yokluğu bu dalı epeyi zayıflatmış durumda. altın ayı için avusturya filminin de hayranı mevcut. mikhalkov'a rağmen ödül avusturya'ya gidecek gibi.
ne denir, iyi seyirler... -
ntv'deki program katılımcılarının "- aa bu kimdi ya? şu kim?" gibi hollywood dünyasının ünlülerinden bihaber olduklarını gösterip kendilerini rezil ederek sunduğu tören. ayrıca ece sükan'ın kendi üstündeki kıyafete bakmaksızın olur olmaz insanları eleştirmesi de ayrı bir komedidir.
-
tam aday listesi şu şekildedir.
performance by an actor in a leading role
george clooney in "michael clayton" (warner bros.)
daniel day-lewis in "there will be blood" (paramount vantage and miramax)
johnny depp in "sweeney todd the demon barber of fleet street" (dreamworks and warner bros., distributed by dreamworks/paramount)
tommy lee jones in "in the valley of elah" (warner independent)
viggo mortensen in "eastern promises" (focus features)
performance by an actor in a supporting role
casey affleck in "the assassination of jesse james by the coward robert ford" (warner bros.)
javier bardem in "no country for old men" (miramax and paramount vantage)
philip seymour hoffman in "charlie wilson's war" (universal)
hal holbrook in "into the wild" (paramount vantage and river road entertainment)
tom wilkinson in "michael clayton" (warner bros.)
performance by an actress in a leading role
cate blanchett in "elizabeth: the golden age" (universal)
julie christie in "away from her" (lionsgate)
marion cotillard in "la vie en rose" (picturehouse)
laura linney in "the savages" (fox searchlight)
ellen page in "juno" (fox searchlight)
performance by an actress in a supporting role
cate blanchett in "i'm not there" (the weinstein company)
ruby dee in "american gangster" (universal)
saoirse ronan in "atonement" (focus features)
amy ryan in "gone baby gone" (miramax)
tilda swinton in "michael clayton" (warner bros.)
best animated feature film of the year
"persepolis" (sony pictures classics): marjane satrapi and vincent paronnaud
"ratatouille" (walt disney): brad bird
"surf's up" (sony pictures releasing): ash brannon and chris buck
achievement in art direction
"american gangster" (universal): art direction: arthur max; set decoration: beth a. rubino
"atonement" (focus features): art direction: sarah greenwood; set decoration: katie spencer
"the golden compass" (new line in association with ingenious film partners): art direction: dennis gassner; set decoration: anna pinnock
"sweeney todd the demon barber of fleet street" (dreamworks and warner bros., distributed by dreamworks/paramount): art direction: dante ferretti; set decoration: francesca lo schiavo
"there will be blood" (paramount vantage and miramax): art direction: jack fisk; set decoration: jim erickson
achievement in cinematography
"the assassination of jesse james by the coward robert ford" (warner bros.): roger deakins
"atonement" (focus features): seamus mcgarvey
"the diving bell and the butterfly" (miramax/pathé renn): janusz kaminski
"no country for old men" (miramax and paramount vantage): roger deakins
"there will be blood" (paramount vantage and miramax): robert elswit
achievement in costume design
"across the universe" (sony pictures releasing) albert wolsky
"atonement" (focus features) jacqueline durran
"elizabeth: the golden age" (universal) alexandra byrne
"la vie en rose" (picturehouse) marit allen
"sweeney todd the demon barber of fleet street" (dreamworks and warner bros., distributed by dreamworks/paramount) colleen atwood
achievement in directing
"the diving bell and the butterfly" (miramax/pathé renn), julian schnabel
"juno" (fox searchlight), jason reitman
"michael clayton" (warner bros.), tony gilroy
"no country for old men" (miramax and paramount vantage), joel coen and ethan coen
"there will be blood" (paramount vantage and miramax), paul thomas anderson
best documentary feature
"no end in sight" (magnolia pictures) a representational pictures production: charles ferguson and audrey marrs
"operation homecoming: writing the wartime experience" (the documentary group) a documentary group production: richard e. robbins
"sicko" (lionsgate and the weinstein company) a dog eat dog films production: michael moore and meghan o'hara
"taxi to the dark side" (thinkfilm) an x-ray production: alex gibney and eva orner
"war/dance" (thinkfilm) a shine global and fine films production: andrea nix fine and sean fine
best documentary short subject
"freeheld" a lieutenant films production: cynthia wade and vanessa roth
"la corona (the crown)" a runaway films and vega films production: amanda micheli and isabel vega
"salim baba" a ropa vieja films and paradox smoke production: tim sternberg and francisco bello
"sari's mother" (cinema guild) a daylight factory production: james longley
achievement in film editing
"the bourne ultimatum" (universal): christopher rouse
"the diving bell and the butterfly" (miramax/pathé renn): juliette welfling
"into the wild" (paramount vantage and river road entertainment): jay cassidy
"no country for old men" (miramax and paramount vantage) roderick jaynes
"there will be blood" (paramount vantage and miramax): dylan tichenor
best foreign language film of the year
"beaufort" israel
"the counterfeiters" austria
"katyn" poland
"mongol" kazakhstan
"12" russia
achievement in makeup
"la vie en rose" (picturehouse) didier lavergne and jan archibald
"norbit" (dreamworks, distributed by paramount): rick baker and kazuhiro tsuji
"pirates of the caribbean: at world's end" (walt disney): ve neill and martin samuel
achievement in music written for motion pictures (original score)
"atonement" (focus features) dario marianelli
"the kite runner" (dreamworks, sidney kimmel entertainment and participant productions, distributed by paramount classics): alberto iglesias
"michael clayton" (warner bros.) james newton howard
"ratatouille" (walt disney) michael giacchino
"3:10 to yuma" (lionsgate) marco beltrami
achievement in music written for motion pictures (original song)
"falling slowly" from "once" (fox searchlight) music and lyric by glen hansard and: marketa irglova
"happy working song" from "enchanted" (walt disney): music by alan menken; lyric by stephen schwartz
"raise it up" from "august rush" (warner bros.): nominees to be determined
"so close" from "enchanted" (walt disney): music by alan menken; lyric by stephen schwartz
"that's how you know" from "enchanted" (walt disney): music by alan menken; lyric by stephen schwartz
best motion picture of the year
"atonement" (focus features) a working title production: tim bevan, eric fellner and paul webster, producers
"juno" (fox searchlight) a dancing elk pictures, llc production: lianne halfon, mason novick and russell smith, producers
"michael clayton" (warner bros.) a clayton productions, llc production: sydney pollack, jennifer fox and kerry orent, producers
"no country for old men" (miramax and paramount vantage) a scott rudin/mike zoss production: scott rudin, ethan coen and joel coen, producers
"there will be blood" (paramount vantage and miramax) a joanne sellar/ghoulardi film company production: joanne sellar, paul thomas anderson and daniel lupi, producers
best animated short film
"i met the walrus" a kids & explosions production: josh raskin
"madame tutli-putli" (national film board of canada) a national film board of canada production chris lavis and maciek szczerbowski "même les pigeons vont au paradis (even pigeons go to heaven)" (premium films) a buf compagnie production samuel tourneux and simon vanesse
"my love (moya lyubov)" (channel one russia) a dago-film studio, channel one russia and dentsu tec production alexander petrov
"peter & the wolf" (breakthru films) a breakthru films/se-ma-for studios production suzie templeton and hugh welchman
best live action short film
"at night" a zentropa entertainments 10 production: christian e. christiansen and louise vesth
"il supplente (the substitute)" (sky cinema italia) a frame by frame italia production: andrea jublin
"le mozart des pickpockets (the mozart of pickpockets)" (premium films) a karé production: philippe pollet-villard
"tanghi argentini" (premium films) an another dimension of an idea production: guido thys and anja daelemans
"the tonto woman" a knucklehead, little mo and rose hackney barber production: daniel barber and matthew brown
achievement in sound editing
"the bourne ultimatum" (universal): karen baker landers and per hallberg
"no country for old men" (miramax and paramount vantage): skip lievsay
"ratatouille" (walt disney): randy thom and michael silvers
"there will be blood" (paramount vantage and miramax): matthew wood
"transformers" (dreamworks and paramount in association with hasbro): ethan van der ryn and mike hopkins
achievement in sound mixing
"the bourne ultimatum" (universal) scott millan, david parker and kirk francis
"no country for old men" (miramax and paramount vantage): skip lievsay, craig berkey, greg orloff and peter kurland
"ratatouille" (walt disney): randy thom, michael semanick and doc kane
"3:10 to yuma" (lionsgate): paul massey, david giammarco and jim stuebe
"transformers" (dreamworks and paramount in association with hasbro): kevin o'connell, greg p. russell and peter j. devlin
achievement in visual effects
"the golden compass" (new line in association with ingenious film partners): michael fink, bill westenhofer, ben morris and trevor wood
"pirates of the caribbean: at world's end" (walt disney): john knoll, hal hickel, charles gibson and john frazier
"transformers" (dreamworks and paramount in association with hasbro): scott farrar, scott benza, russell earl and john frazier
adapted screenplay
"atonement" (focus features), screenplay by christopher hampton
"away from her" (lionsgate), written by sarah polley
"the diving bell and the butterfly" (miramax/pathé renn), screenplay by ronald harwood
"no country for old men" (miramax and paramount vantage), written for the screen by joel coen & ethan coen
"there will be blood" (paramount vantage and miramax), written for the screen by paul thomas anderson
original screenplay
"juno" (fox searchlight), written by diablo cody
"lars and the real girl" (mgm), written by nancy oliver
"michael clayton" (warner bros.), written by tony gilroy
"ratatouille" (walt disney), screenplay by brad bird; story by jan pinkava, jim capobianco, brad bird
"the savages" (fox searchlight), written by tamara jenkins -
geceden çok sevdiğim iki an:
"once"ın, ki oscar alışına en çok sevindiğim film ve kişilerdi onlar, ödül konuşmasında glen biraz uzattıktan sonra mikrofona marketa'nın geldiği anda müziğin yükselmesi ve lafları kıza yutturması. reklamlar girdiğinde ben kız için üzülmekteyken geri döndüklerinde jon stewart'ın "marketa'nın konuşması yarım kaldı," deyip ona sözünü tamamlama fırsatı vermesi!
ikincisi de elindeki ipod'dan film izleyen stewart'ın, "ah, lawrence of arabia! ne güzel filmmiş. ama widescreen'in tadı hiçbir şeyde yok," deyişi, ve elindeki aleti yanlamasına çevirerek izlemesi! hala gülüyorum hatırladıkça. -
sayesinde cate blanchett'e bir defa daha hayran kaldığım mass confusion. bu kadında çok tuhaf bi'şi var, bilemiyorum. neden bir insan bir diğeri için bu kadar sevinsin*hani eşi, kardeşi felan olsa pekala. neyse en azından iki ödülde cate haricinde istediğim oyunculara gitti. buda hafifletici sebep olsa gerek.
nihayetinde o eli boş döndü ama; ben bi' kat daha onu sevdim, bu da ona yeter.
ekşi sözlük kullanıcılarıyla mesajlaşmak ve yazdıkları entry'leri
takip etmek için giriş yapmalısın.
hesabın var mı? giriş yap