şükela:  tümü | bugün
  • cnn ınternational’ın haberine göre, italyan astronomlar claudio maccone başta olmak üzere bir dizi bilim insanının “dünya dışı zeka için güçlü bir aday” diye nitelediği hd 164595 adlı yıldızın yakınlarından gelen sinyalmiş.

    edit: mum boya ikaz etti, yıldızın numarasının sonuna bir 5 eklemem gerekiyormuş.

    edit 2: aran suildur ikaz etti, sinyali tespit edenler italyan değil rus'muş.
  • güzel kardeşlerim, bakın uğraşmayın böyle şeylerle. cevap olarak sinyal falan göndermeyin. başımıza musallat edeceksiniz yaratıkları.

    buraya gelecek olanlar ile kardeş kardeş yaşayacağınızı mı düşünüyorsunuz?
    kızıldereliler gibi yok olup gidicez sayenizde.
  • 94 ışık yılı nasıl bir mesafeyi tabir eder onu bir şey yapalım önce.

    malumunuz ışığın hız sınırı evren içinde saniyede 300bin km. ışık dakikada 18 milyon kilometre gider istese. bu da saatte 1milyar 80 milyon km gitmek demek oluyor ki ben hızdan korkarım yavaş gitsin.

    ışık yılı nedir? ışık yılı ışığın saatte değil de yılda gittiği mesafedir. peki bir yılda kaç saniye vardır? ohooo! bunu mu hesaplayacağım amk!

    tamam! yılda kaç saat vardır onu şey yapalım.

    365 gün çarpı 24 saat eşittir 8.760 saat. vay! demek ki bir saatte 1 milyar 80 milyon km giden ışık bir yılda 9 trilyon 460 milyar 800 milyon km hızla gidebiliyor. yani bu hızla giderseniz bu mesafedeki bir yere 1 yılda ulaşırsınız. hem de tek vesait. tamam.
    şimdi bunu 94 yılla çarpın. 889 trilyon 315 milyar 200 milyon km mesafe ediyor. 94 yıl ışık hızıyla gitseniz alacağınız mesafe bu. osman gazi köprüsünü kullanırsanız 889 trilyon km!

    uzak. ben gelmiyorum...

    *******************************

    bilgi dolu edit: can ciğer kuzu sarmalarım! ortalık karışmış düzen bozulmuş, yetiş ya carl sagan yetiş ya cosmos diyoruz. iş bu türkçe altyazılı 8. bölüm, uzay ve zaman yolculukları üzerinedir ve kafayı tertemiz yapar, izleyin, izletin...

    yalnız demek istediğim bir şey var, bölümü izleyecek olanların da karşısına çıkacak olan bir şey: 94 ışık yılı demek, 94 yıl demek değil! yani şöyle: ışık hızında 94 yıl gidecek bir cihazı uğurladık eve döndük diyelim. o cihaz 94 ışık yılı sonunda hedefine vardığında; affınıza sığınarak söylüyorum ama dünyada 134.100 yıl geçmiş olacaktır!!! görelilik kuramı ahan da budur! yani sen ışık hızında 1 gün gidersin ama dünyada 4 yıl geçer...
    yani beyler bayanlar karadelikten kayanlar, bu mesaj 134 bin 100 yıl önce yollanmış; hadi osman gazi köprüsünü kullandı diyelim: 134 bin yıl!

    beynim ısındı bana müsaade mübarekler. ademle havva masalına inanmayı hiç bırakmayacaktık. gördün mü başımıza geleni?! *
  • "çk....me an...ı bac....nı sk....m çk....me" diye esrarengiz bir mesaj vermektedir.

    seti uzmanları, bu mesajı henüz deşifre edememiştir.
  • (bkz: üfö terör örgütü) üzaydan ferah ötesi

    yeterince bela var başımızda almayalım.
  • cevap versek 94 yıl sonra yerine ulaşacak lan, uğraştığımıza değmez.
    (bkz: uzaylıların çaldırıp kapatması)
  • cevap verirsek 94 yil sonra bedelini, ayni mayalilarin ispanyollara odedigine benzer sekilde torunlarimiz da odeyebilir.
    genede ben olsam bu riske girer ve mutlaka irtibat kurmaya calisirdim.
  • insanın başına ne gelirse ya meraktan ya y..rraktan sözünü hatırlatarak arttırıyorum. bunun sonunda hem meraktan hem de alien y..rragından başımıza iş alabiliriz demedi demeyin