şükela:  tümü | bugün
  • triptych perde de denilen bu perde sisteme polyvision denmekteydi, kendisi fransiz empresyonistleri denen bir ekolun talebesi olup ilk kadin yonetmen germaine dulac ile de kanka idi.

    gance in yetenegi teknik anlamda yaptigi yenilikler ancak 25 30 yil sonra tekrar denebilecek kadar ucuk kacikti. 1927 yilinda cektigi ve napoleaon un hayatini anlatacak bir dizi sinema filmi projesi yapimcinin su koyuvermesi ile gerceklesemedi. filmin 9 saatlik 32 makaralik kopyasi ise sallak mallak oldu. ucurumdan asagi kamera atip, futbol topu icine kamera koyu degaj yaparak cekim yapan bu adamin degeri 90. yas gununde onuruna verilen bir plaketle anildi. francis ford coppola da kendisine saygisindan napoleon u yeniden bir araya getirmek projesi icun zoetrope u seferber etti.
  • (bkz: napoleon/@8)
  • sinema tarihinde önemli bir yere sahip olan fransız film yönetmeni.
    sessiz sinema döneminde geliştirmiş olduğu, resimlerin saniyede 16 kare olarak gösterilmesini sağlayan superpoze tekniği gibi teknik buluşlarının yanı sıra, gösteriş ve şiirselliğin bir arada bulunduğu napoleon ve la fin du monde gibi filmleriyle hatırlanmaktadır.
  • 1889-1981 yılları arası yaşamış, öncü fransız yaratıcı yönetmen. en önemli filmleri napoleon (1927) ve la roue'dur.
  • walter benjamin, ünlü makalesinde (das kunstwerk im zeitalter seiner technischen reproduzierbarkeit) kendisinden bir alıntı yapar:

    "shakespeare, rembrandt, beethoven film yapılacaklar... bütün söylenceler, mitolojiler ve mitler, bütün din kurucuları, dahası dinler... sinema yoluyla dirilmeyi beklemekteler ve kapıların önü, şimdi kahramanlarla dolu."

    tabii gance'in kolay bir kehanette bulunarak yaptığı açıklamanın, aslında yeniden üretim sürecinde sanat dallarının tasfiyesi anlamına geldiğini de eklemekten çekinmez benjamin. ayrıca adorno'nun yaklaşık yirmi yıl sonra minima moralia'da bahsedeceği, sanatın günümüzde sadece meta olarak varolabildği anlayışının habercisi gibidir benjamin'in yaklaşımı. günümüzün dış cephe kaplaması ile karşılaşmaları durumunda zaten pesimist olan adorno'nun bakışı bu trafik akışına artık dayanamayabilirdi herhal.
  • sinemaya 1909 yilinda oyunculuk ile baslamis olan yönetmen.
  • çok karizmatik bir isme sahip önemli sinema adamı. ii. savaş öncesi fransız okulunun en önemli temsilcilerinden biridir. hızlandırılmış montaj tekniğini ilk defa uygulaması ve napoléon savaşlarını dönemine göre ileri bir teknik ile görselleştimeyi başarması ile anılır.
  • napoleon isimli şaheserinin hemen başlarında daha önce hiçbir yerde rastlamadığım bir yorumu oldukça sanatsal bir biçimde gizlemiş deha. bir adalı -korsika- olan napoleon'un hayatı avrupa için başka adalılar -britanya- ile mücadele ile geçmiş, sürgün edildiği bir adadan -elbe- dönerek küllerinden doğmuş ise de, düşmanı olan adalıları yenemeyerek hayatı başka bir adada -saint helena- sürgünde sona ermiştir.
  • sinemada hızlı kurguyu ilk defa kullanmış ve avrupa sinemasına yön vermiş fransız yönetmen. sinema dilinin öncülerindendir. amerikan muadili d.w. griffith'dir.