şükela:  tümü | bugün
  • ekspresyonizmin uzantısı olarak 1940 yılların sonunda dogan bu akım 1950
    yillari icinde
    gelismis olup
    1960 ve 1970 yillarinda etkisini yogun bir bicimde gostermistir. dogmatik
    olmaktan cok
    arastirmaci bir
    tutum sergileyan bu hareketin *sansür**sansür**sansür**sansür*fizik
    sanrilara duydugu
    alaka
    belirgindir. bilnc ve bilincsizlik arasindaki karsitliga onem vererek derin
    seviyelere inmeyi
    hedeflemislerdir. zitliklarin butunlugu icinde otomatik yaratima onem vermesi
    surrealist
    akimlardan aldigi
    etkilerle baglantilidir. bu akim icindeki sanatcilarin ilgi odagi junf felsefesidir.
    arketipler ve bunlarin
    uretilmesi onem tasir. soyut bir uretimin egemen oldugu bu akimda
    dogaclamaya onem
    veren sanatcilar ic
    birikimin tumuyle disa vurumuna agirlik vermislerdir. derinligi olmayan yeni
    mekanlarda
    kurulan sanat
    eserleri seyirci icin ima edilen bir ozumseme ortami yaratmayi hedefleyerek
    bosluk icinde
    sartlanmisliktan
    onu kurtarmayi hedeflemektedirler.
    temsilcileri:
    jean dubuffet(1901-1985)

    francis bacon(1909-1992)
    arshile gorky(1905-1948)
    willem de kooning(1904-)
    franz kline(1910-1962)
    philip guston(1913-1980)