şükela:  tümü | bugün
  • radyoda yanik
    icli bir keman
    aglasa nihavent acem aseyran
    (bkz: lal)
  • türk musikisinden bazı örnekleri:

    * bir haber ver ey sâbâ, n'oldu gülistânım benim?
    * ey çeşm-i ahû, mehlikâ, cürmüm nedir söyle bana
    * gam çekme güzel n'olsa baharın sonu yazdır
    * gel ey denizin nazlı kızı nuş-i şarab et
    * gönlüm düşüyor çırpınarak gizli kemende
    * gönül sana tapalı kapın bana kapalı
    * gördüm seni sevdim güzelim gonce-i tersin
    * kime halim diyeyim, kime feryâd edeyim?
    * neden kalbim seni sevdi, o gözler zihnimi çeldi
    * n'ideyim bilmem elinden senin, bilmem n'ideyim
    * o tebessüm, o tavırlar, o levendâne hıram
    * rast geldim iki câne, biri al giymiş biri mavili
  • (bkz: acem aşeyran)
  • türk musikisinde kullanılan şed makamlarından biridir. bu makam çargah makamının acem-aşiran perdesi üzerine nakledilmiş şeklidir.
  • muzikle tedavide en etkili makamlardan biri. insanda dinlenince gercekten sonsuzluk hissi uyandiran bir makamdir. sakin bir ortamda aska getirir.
    ayrica bu konuda calisma ve cd cikaranlar da var. http://www.tumata.com/makamlar.html
  • (bkz: acem asiran)
  • huseyin fahreddin dede'nin bu makamda bir mevlevi ayini vardir. (bkz: acem asiran mevlevi ayini)
  • guzel bir ornegi http://muzik.gslportal.org/ adresinden dinlenebilir
  • acemden seyre baslanir. baslangic icin cargah-neva-huseyni-acem de olabilir. acem baslangicta gosterildikten sonra muhayyere kadar yolu var, cikilir. acem ile muhayyer arasinda dolasilir. en cok tiz cargaha cikildigini gordum. sonra cargah gosterilir, asma karar yapilir, kurdi de asma karari vardir. acemden yukarı sehnaza cikilirsa, donuste neva yerine nim hicaz basilir. boylece saba makamina gecki yapilir. sabanin guclusu cargah oldugundan cargahta kalinir. tekrar neva gosterilir, ya aceme cikarken ya da muhayyer gosterildikten sonra asagi inerken. kurdide asma karar ve acemasiranda karar verilir. kararda, kaba cargah, yegah, huseyni asiran ve acem asiran dizisi de guzel olur.

    neyzen salih dede'nin bu makamdaki pesrevi ustun bir eserdir, fahrettin dede'nin mevlevi ayini keza ayni sekilde.
  • dinlemesi, insanda, sabah güneşin doğuşunu izliyormuşçasına bir hisse kapılmasına neden olan makam.