şükela:  tümü | bugün
  • cok guzel eski bir turk sanat musikisi eseri

    askinla yana yana
    kul olsa da ocagim
    bu gonul sayfasini artik kapatacagim

    gecsede genclik cagim
    bos kalsa da kucagim
    sozumu tutacagim
    adini anmayacagim

    kalbimden ben seni sokup atacagim
    bu gonul sayfasini artik kapatacagim

    gecsede genclik cagim
    bos kalsa da kucagim
    sozumu tutacagim
    adini anmayacagim
  • aslında adını dilimden düşüremediğim bir kişisin anlamına gelir..
  • sozleri mehmet erbulan'a, harika bestesi ismet nedim'e aittir bu muhayyerkurdi'nin. $arkiyi uzunca yillardan beri bilen birisinin, hakkindaki du$unce profili $oyle 3 a$amaya ayrilir:
    1) cok guzel $arki
    2) iyi de karde$im "bo$ kalsa da kucagim" ne demek? alla alla?
    3) 2. a$amadaki "kucak", "sarilma" manasina geliyormu$, benim icim fesatmi$, $arki normalmi$.
  • nese karabocekin de basariyla seslendirdigi bir eser
  • kunyesinde yil 1971, yonetmen orhan elmas, yapimci turker inanoglu yazan; acikli kelimesinin eksik kaldigi bir turk filmi. hulya kocyigit (gul) unlu bir ses sanatcisi, cuneyt arkin (engin) avukat ve yedek subaydir. bu iki gencimiz buyuk bir askla evlenir. bu arada kore savasi cikar ve engin vatan borcu icin kore’ye gider. fakat geriye olum haberi gelir. bu arada gul’un bir kizi olmustur. acilara dayanamayan gul, biraz da cihangir gaffari (cemil)’nin zorlamasiyla kendini sahnelere atar. bir sarkida bes farkli kiyafette goruruz gul hanimi. bu arada acisini kadehlerde aramaya baslamistir. boyle bir gecede cemil’in alcak planlarinin kurbani olur (bkz: ickiye ilac atmak).

    cemil’in onu goturdugu evde cantasini unutup, namusunu kurtarmak icin kacarken engin’le karsilasir. sonunda aile saadeti yeniden canlandi derken, bu sefer de cemil’in rahatsiz etmeleri baslar. gul’un unuttugu canta basina is acar, geri almak icin gittiginde engin cemil’le karisini gorur. her turk erkegi gibi karisindan bosanir, kizi oya’yi (`fatma karanfil)` yanina alir, daha sonra annesini oldu bilerek yetistirir. gul perisan olur, sahnelerden meyhanelere dusmustur; engin dayanamaz gul’u kurtarmak icin arabasina atlar, kaza yapar ve hafizalara kazinan bir replik soyler gormuyorum kor oldum. bu arada gul’un yaninda ona her zaman destek olan kemancisi sevki (nubar terziyan) vardir. filmin bundan sonrasi hizli gelisen olaylari icermektedir, gul seher adiyla engin’in evine yerlesir, kizina ve kocasina yakin olmak ister; oya nasilsa babasi yasindaki cemil’le bir gonul iliskisine baslar, evlerindeki yabanci bir kadin olan seher’in uyarilarina kulak asmaz; engin gozlerinin iyilesebilmesi icin ameliyat olmayi kabul eder, gormeye basladiginda seher evi terk etmistir; gul kizini korumak ve yillarin intikamini almak icin gozunu kirpmadan cemil’i vurur. bir de mahkeme sahnesi vardir, yazmaya kelime yetmez, cay icerken izlemek lazimdir.
  • orhan elmas’in yonettigi 1971 yapimi melodram. basrollerde cuneyt arkin ve hulya kocyigit var.

    meshur bir ses sanatcisi olan gul* ve askerligini yapmakta olan avukat engin* birbirlerini severek evlenirler. engin’in istegi uzerine sahnelerin kadinligindan evinin kadini olmayi secen gul, hamile oldugunu ogrendigi gun engin de kore’ye gidecek olan turk tugayina tayin edildigini “mujdeler” gul’e. yuzu bulutlanan gul’e o fantastik soruyu sorar sonra: “ne o, yoksa buna sevinmedin mi?” ...evet sevinmistir gul, cocuguyle birlikte bekler bekler engin’in kore’den donusunu. sonunda gelen aci haberdir, sehitler olmez kalbimizde yasarlardir. bir gun engin kore’den cikagelir; esir olmus fakat kurtulmustur. olaylar gul’un aleyhine gelisir elbette; tesaduf sekanslarindan sonra ihanetle suclar engin onu, kovar evden. o pavyon senin bu bar benim calisir gul hayatini kazanmak icin. cinsi sapik muzik hocasi, gul’u vaktiyle sarhos edip faydalanmaya calismis, yasi ilerleyince subyanci olmus, gul ve engin’in kizlarini igrenc emellerine alet etmek istemektedir. bu esnada engin bir araba kazasinda kor olmustur. gul, eski kocasinin kendine bir bakici aramakta oldugunu tesadufen bir gazette ilanindan ogrenir. 18 yasina gelen ve onu tanimayan kiziyla birarada olabilmek icin ise basvurur ve kor kocasinin bakicisi olarak calismaya baslar. daha da icinden cikilmaz hale gelen olaylari takip etmekte zorlanmak normaldir. derin nefes alin*, sakin olun ve sonunda gul-engin-oya’nin hayatlarina mut dolacagini bilin.

    (bkz: etolum ve cantami ver gideyim bu igrenc yerden)

    cidden guzel bir soundtrack olabilirmis bu filmdeki parcalardan…
  • şu sıralar kanal d de yayınlanmakta olan film. cüneyt arkın'ın cüneyt arkın olduğu zamanlar, öyle diyim... savaş sahneleri ise müthiş.
  • 2 ay aradan sonra kanal d gece sinemasında yayınlanan film. ha bir de filmin adı "adını anmıyacağım" olarak yazılıyor filmin girişinde.
  • şu an moviemax türk'te izlediğim bir türk filmi. bi tane müzik hocası var bu filmde, önceden hülya koçyiğit'e yeltendi, sonraki yıllarda da kızına yeltendi. ama harbiden acıklı filmmiş, hülya koçyiğit de ne güzel kadınmış.
  • aylardır her fasıl ortaminda istek yaptirdiğim üstünede hem bağira bağira söylediğim hemde göbek attığim türk sanat müziği eseri. emel sayinda güzel söylüyor