şükela:  tümü | bugün
  • test ettim onayladım. bu ablanın müziğini dinlerken daha hızlı çalışıyorum. sesi ve piyanosu bir şekilde sarıp sarmalıyor, başımı okşuyor, masama mandalina soyup getiriyor. seviyorum.
  • riverside ile gönül telimize dokunuyor an be an. hem de piyano ile. ki ben piyanoyu klasik batı müziğinin sembolü olarak görürüm, piyano bende tahakküm hissi uyandırdığı için, sesler mahdut olduğu için pek sevmem açıkçası. ama bu şarkıda bir başka be atam..
  • tam uyumadan hemen önce dinlenmelik kadın.
  • esas adı agnes caroline thaarup obel olan danimarkalı sanatçı.
  • insanın yalnızlık nefretini şefkate dönüştürüyor sesi.
  • (bkz: riverside)

    hatta dinleyiniz
  • odaklanmanızı gerektiren şeyler yaparken bile, masanıza meyve tabağı getirip başınızı okşayan anne gibi usulca eşlik eder size. tez mi yazıyorsunuz? ders mi çalışıyorsunuz? kitap mı yazıyorsunuz? çalışıyor musunuz? fasulye mi kırıyorsunuz? ekleyin playliste siz bir şeyler yaparken o arka planda aksın gitsin. zihninizde de hoş bir lezzet bıraksın. ayrıca kadın sesinin ne kadar dinlendirici ve huzur verici olduğunu da fazlasıyla idrak edebileceğiniz müthiş kaliteli müzik yapan bir hanımefendidir kendisi. tüm şarkıları harikadır ancak özellikle dikkat çekmek istediğim şarkılar şunlar: fuel to fire, riverside, dorian, the curse, aventine, brother sparrow, tokka, words are dead. ulan tüm şarkıları yazmışım zaten ama olsun. bunları belirlerken bile bir hayli zorlandım. hastasıyım.
  • danimarkalı müzisyen. 1981 yılında doğdu. müzisyen bir aile içinde büyüdüğü için çok küçük yaşlarda piyano çalmaya başladı. avrupa halk şarkılarını caz formuyla yorumlayan jan johansson'dan etkilendi. obel henüz 7 yaşındayken bas çaldığı ve solist olduğu bir grupla konserlere çıkıyordu.

    obel'in yetenekleri kısa sürede farkedildi ve 2010 yılında yayımladığı ilk albümü philharmonics ile danimarka, norveç, almanya başta olmak üzere büyük başarı yakaladı. sayısız ülkede sayısız konsere çıktı.

    agnes obel bütün şarkılarını kendisi yazıyor, çalıyor, kaydediyor ve yayımlıyor. obel'in şarkılarında klasik chopin ve bartok'un etkilerini, avrupa halk müziği tınılarını ve hatta caz formlarını bile yakalamak mümkün. buna rağmen onun şarkılarında tamamen kendine ait olan tarz öne çıkıyor. kanımca en başarılı şarkısı riverside. agnes'in berlin'de yaşadığını da sözlerimize ekleyelim.

    nasıl bir müzik yaptığını merak edenler için:

    http://tinyurl.com/kqbmc8n
  • gayet sakin ve güzel müzikler yapıyor. brother sparrow, riverside gibi müthiş güzel şarkıları var. dinleyin.
  • --- spoiler ---

    düz adam
    --- spoiler ---

    6 aralık 2013 cuma akşamı iksv salon'daki konsere dair rakamlar:
    önden çıkan kanadalı hatun 6;
    agnes obel de 15 şarkı söyledi (bisle beraber)
    15 şarkının 8'i aventine; 7'si philharmonics'ten geldi. albümdeki sıralarında göre liste şu şekilde oluştu:

    aventine
    - chord left
    - fuel to fire
    - dorian
    - tokka (bundan o kadar emin değilim, fivefold da olabilir)
    - the curse
    - pass them by
    - words are dead
    - smoke and mirrors

    philharmonics
    - falling catching
    - riverside
    - brother sparrow
    - beast
    - philharmonics
    - wallflower
    - on powdered ground

    2 şarkının sonu (philarmonics'ten "on powdered ground" ve aventine'dan "curse") kaotik, post-apokaliptik bitti. seyircinin de en çok tepki verdiği performanslar oldu.

    genel olarak vokali güçlü, enstrumana çok hakim, grup üyeleriyle süper koordine, hafiften çekingen (ya da seyirciyi çok sallamıyor, turnedeki en az 30. konseriydi daha da 30 tane var sanırsam), böyle danimarkalı gibi danimarkalıydı.

    sahne performasında elektronik müdahalelerin etkisi çok güzel kullanılmıştı. kanadalı kemancı arkadaş sevimli, berlinli çellocu abla da devlet gibi kadındı.

    edit 1: ekleme, imla vs.

    önden çıkan kanadalı müzisyeni merak edenlere gelsin. erin lang carried away
    hatta facebook

    çellist hatun: anne müller facebook anne müller

    sağdaki kemancı: mika posen mikaçu

    edit 2: ekiptekilerin isimlerini bulma ve ifşa editi