şükela:  tümü | bugün
  • 1972 yapımı klaus kinski'nin süper performans gösterdiği, yönetmen werner herzog'un bence başyapıtı.

    konusuysa; 16. yüzyılda bir ispanyol keşif grubunun, efsanevi, altın kent el dorado'yu bulma hevesiyle amazon ormanlarına girmeleri ve bu gruptan öncü grup olarak ayrılan 40 kişilik bir grubun başına gelen olaylardır..

    süper bir filmdir,bayağı gerer adamı.
  • filmin ilginç bir özelliğide , 4:3 formatında çekilmiş olmasıdır.
  • delilik konusunda izlediğim en iyi şeydi
  • lope de aguirre'nin yaninda bulunan rahibin gunlugunde yazanlardan yola cikilarak yapilmis bir film. daha dogrusu basyapit. gunlukten kimi kesitler de dis ses araciligiyla izleyiciye sunulur:
    "cok hasta olan murettabat ilac zannederek murekkebimi ictigi icin gunlugumu burada bitirmek zorundayim."
  • 2004 istanbul film fesitvalinde de gösterilen bu filmin seslendirmesi nedense ingilizce.
    hırs ve kendini büyük görmenin sonucu bir mahvoluşun öyküsü.
    filmde ilginç mizahi bölümler de var; göğsüne ok isabet eden bir askerin ölmeden önce "aslında bundan daha çok acır zannederdim" deyişi gibi.
  • werner herzog'un 1972 yapımlı filminde aguirre'yi ünlü alman oyuncu klaus kinski canlandırmıştır....kendisi nastassja kinski'nin babası olmaktadır...
  • aguirre karakterinin bana biraz hitler'i hatirlattigi film..

    --- spoiler ---
    soyle ki, kendisi de giderek zivanadan cikar bir halde diktatoryasini kurar.. adamlarini yavas yavas kaybeder, giderek yalniz kalir.. ve filmin sonunda kiziyla evlenerek "saf bir irk" meydana getirecegini soyler.. yani "diktatorluk", "saf irk", "savaskanlik"... hepsi hitlerden kalma soylemler..
    --- spoiler ---
  • acilisindaki sisli dagliklar ile herz aus glas i animsatan werner herzog un 1972 yapimi filmi.lope de aguirre rolunde klaus kinski yi gormek mumkun.
  • hiç şüphe yok ki, görülebilecek en görkemli açılış sahnelerinden birine, belki de en iyisine sahiptir. kapanış sahnesi de ayrı bir olaydır, fenomendir. zaten bütün film görsellik ve klaus kinski'nin sırtında yükselmektedir. diyaloglar spontane, doğaçlama attırılmıştır.

    2001* ve apocalypse now benzeri bir bilinmeyene doğru arayış hikayesidir aguirre. bu arayışta, çoğu zaman insanlık tarihinin dönemeçlerini belirlemiş olan kişisel hırslara dikkat çekilir. insani zaaflar vurgulanır. aguirre'in kendisine karşıt fikirli herkesi gırtlaklaması ve buna başkaldıran ilk ve tek kişinin bir at olması (bildiğin at) oldukça etkileyicidir.

    klaus kinski, ayakta bir türlü dik durmayan, götü başı sürekli ayrı yönlere kaykılan aguirre yorumu ile adeta otorite insanının kaypak, deforme karakterini betimlemiştir.