şükela:  tümü | bugün
  • bi omer kavur filmi olmasına rağmen başrollerde kadir inanir ve mujde ar vardır...

    müjde ar'ın gösterdiği ilk filmlerden biridir bu fakat cesaretsiz, biçare bi filmdir... şöyle ki: müjde ar bi fahişe rolündedir, kadir inanır da kamyoncunun biridir... bunnar şaşar düşer birbirlerini bulur, birbirlerini severler, kadir inanır, çok çağdaş bi kamyoncu olduğundan kadının geçmişini hiç önemsemeyerek onunla ewlenmek ister, herkes bunnarın üzerine gelir, bütün kapılar kapanır, lanetlenirler ama olsun, seviyorlardır, ewlenecektir... fakat en neticesinde kadir inanır, gelinlik kumaşla ewine dönerken, fahişe "seni mi beklicem lan" diye düşünerek onu terk etmiştir bile, "fahişedir, kadındır, böyle yapacağı bellidir" mesajı verilir filmde...

    belki de cesur bi filmdir, kadın milleti de böyle terk edici, zora gelmeyen, kötünü kaldırmayan bi millet değil midir zaten ? aferin ömer abi eğer bunu anlattıysan... [çok küçüktük abi seyrettiğimizde]
  • ah güzel istanbul, öyle güzel bir film adıymış ki iki apayrı filmin namı olmuş. biri atıf yılmaz'ın, ayşe şasa'nın senaryosuyla sadri alışık ve ayla algan'lı; ötekisi ömer kavur'un erken dönem filmlerinden biri ve füruzan'ın bir öyküsünden uyarlama.

    ömer kavur'unki, müjde ar'ın ilk baldırbacak filmi;
    kevaşe cevahir'le kamyoncu kamil [kadir inanır'ın kamyoncu yatkınlığını da ilk keşfeden atıf yılmaz olmalı] arasındaki imkansız aşkın nihayetinde kevaşenin keranesine, kamyoncunun da uzun yoluna dönüşü konu edilir.

    ilk ah güzel istanbul ise, istanbul, fotoğraf, aşk, doğu, batı, maddi gıpta, manevi miras, hak, hukuk, kıymet, yani refik halid'in deyişiyle bizim memleket hikâyemizdir.
  • 1.atıf yılmaz'ın safa önal'ın senaryosundan sinemaya aktardığı 1966 yapımı film. başrollerde sadri alışık, ayla algan oynamışlardır. aslında filmin adı "aah güzel istanbul"dur. işçi sınıfından gelen genç bir kadın ayşe'nin üst sınıfa geçme çabası; yüzeyde kalmış, yozlaşmayla bir tutulan bir batılılaşma eleştirisi düzleminde yapılmıştır. kadın cinselliğinin sömürüsü eleştirilirken bir yandan da erkek otoritesi, kurtarıcı konumuyla rasyonelleştirilmiş, olumlanmıştır. 2. sadri alışık'ın duygu yüklü, anlamlı filmlerinden.
  • 1966 yapimi olmasina karsin anlattiklariyla, gunumuz turkiyesinde elestrilen deger,olgu ve yargilari birebir barindiran,erkensezi ornegi bir atif yilmaz filmi.ayla algan in nefis oyunuyla kendini daha bi sevdiren, 1967 san remo komedi filmleri senligi ozel odulu sahibi yapit.
  • "sen benim caanimsin"...diye devam eden cok sevdigim bir tsm eseri.
  • atıf yılmaz'ın, ba$rollerinde ayla algan ve sadri alı$ık'ın rol aldığı yapıtı aynı zamanda türkiye'de müziğin yozla$masının ba$langıcına da i$aret eder iki karakter üzerinden. malum sadri babanın oynadığı karakter klasik türk müziğine a$ina, eserlerin olduğu gibi icra edilmesinden yana bir bestekarken, ayla algan'ın oynadığı, istanbul'a $öhret olmak için gelen genç kız karakteri tam tersini ve neredeyse günümüzdeki jan janlı örneklerini andırır...
  • (bkz: aziz istanbul)
  • tamara tamara açma kalbime yara... ayla algan'da dudaklarını büze büze "utanmıyorum" diye bağırır. bir de yanında gezdirdiği fino'ya "hoşt köpek" der. o zamanda bu ne tahlillerdir dedirtir adama. öyle güzeldir ki...