şükela:  tümü | bugün
  • insanı şaşırtan ve bağımlılık yapan bir dile sahip osmanlıca denilen dili iyi kullanır. gerçek şaşkınşığı böyle yazan birinin iyi konuşamamasına şahit olmaktır. severim.
  • osmanlıca'ya hakimiyetinin doğal bir sonucu olarak yazılarında özellikle benim gibi orta karar okuyuculara kimi zaman biraz ağdalı gelen bir dil kullansa da aynı anda samimi (fakat basit olmayan), zeki (fakat ukalalık taslamayan) ve naif olmayı becerebilen üslubuyla keyifle okunan, bir yandan aileden biriymiş gibi okuyucuya yakın dururken diğer yandan bilgeliğiyle saygı ve hayranlık uyandirmayı başarabilen usta yazar. uzunca bir süredir zaman'da yazıyor kendisi...
  • buyuk bir ustalıkla kullandıgı kelimeleri zaman gazetesinde kosusturan belkide gazetenin cansuyu denecek bir entelektuel.
  • su ustune yazılmıs yazılar adlı eseriyle ummadıgım sekilde baglamıstır kitabına soz konusu yazar.dili gercekten mukemmeldir.
    tanıdıgım milliyetci cepheden okuyabildigim tek yazar.(yada eski milliyetci)
  • dogup buyudugu ve halen yasadigi sivas sehri hakkinda yazdigi altinci sehir, kanimca turk sehirleri uzerine yazilmis en guzel bir kac kitaptan biridir. [kitabin isminin esin kaynagi ahmed hamdi tanpinar'in bes sehir'ini ve mithat enc'in gaziantep uzerine yazdigi uzun carsinin ululari'ni da zikretmeli.] osmanlica'ya ve genel olarak turkce'ye olan hakimiyetiyle dikkat ceker yazilarinda. dili peltek oldugu icin, kendini yazmaya verdigini soyler hep..
    turkiye'de sag entelijansiyadaki kayda deger uc bes entelektuelden biridir. fikirlerinin, buyuk olcude hakkinda yuksek lisans tezi yazdigi cemil meric'ten etkilendigi soylenebilir..
  • bir vakitler aktüel dergisi'nde de yazan, niye yazdigini ise asla anlayamadigim, aile babasi gorunumlu yazar kisi...
  • daha evvel montajlanarak aktarılma gereği duyulmuş ve üzerinden hüküme varılmış yazının son paragrafının aslı aşağıdaki gibidir:

    "herkesin zevki kendisine, gülay göktürk’ün entelektüelin on emri kabilinden sıraladığı şeylere şöyle bir baktım da neticede düpedüz ve alelâde zevkleri olan bir insan olduğuma kanaat getirerek hamd ettim: caz sevmem meselâ, anlamam (azizah moustpahzade de dahil!), opera da hiç üzerime vazife değildir, bale de. şu yaşıma geldim “bienal”in ne demek olduğunu bilmem, “entelektüel yordamın yedeğinde taşıdığı umulası yansımalar” gibi lâflarla mülemma yazıları ise başından sonuna okuyup bitirdiğimi tarih yazmamıştır. binaenaleyh devletin bu gibi entel keyif sektörüne açıktan para akıtmasına muhalif olsam gerektir fakat yeni hükümete aynı şeyi tavsiye etmem!"

    görülen o ki yazar, ne dediği ve ne demek istediği açık seçik belli olduğu halde daha okudunu anlamaktan aciz kimi ibişlerin mesnetsiz ve daha evvelden de aşina olduğumuz "niyeti başka onun ben biliyorum" düsturlu suçlamalarına maruz kalmaktadır. tiyato, bale, caz gibi sanatlardan hoşlanmadığını samimiyetle dile getirdiği bu kadar açık bir yazının (ki benzer bir yazı için http://www.radikal.com.tr/…02/11/09/haber_55905.php) işine gelen bölümlerini aparıp "anlamadığına kara çalıyor, hiçe sayıyor" manası çıkartanların niyeti üzüm yemekten ziyade bağcı dövmektir şüphesiz.
    sözlük dahil bir çok ortamda daha evvel de eleştiri ve alay konusu olmuş "tiyatro herkesin sevmesi elzem bir sanat dalıdır, caz dinlemeyen adam değildir" tarzı toplumsal hiç bir dayanağı olmayan sözde entellektüel dayatmaların devlet politikası olarak benimsenmesini oldukça naif bir üslupla hatta belki biraz kendisiyle dalga geçerek eleştirdiği yukardaki yazıdan tutup da yazar bu sanatlar hiçe sayıyor anlamı çıkaranlar daha sonra verdikleri örneklerden de anlaşılacağı üzere yazarın ne yazdığıyla değil hayat görüşünden yola çıkarak ne yazabileceği ihtimali üzerinde durmakta, bugün bunu yazan yarın şunu da yazar tarzı acemi müneccim gerzeklikleriyle şimdiki zamanda ellerine yüzlerine bulaştırdıkları bok atma çabalarına gelecek zamanda dayanak bulma gayreti içine girmektedirler.
  • en azından ardı ardına girdiği entry'leri tek tek eline verildikten sonra silip bir araya toplayan ardına da " aha bunda sonrakiler de onun kitlesinin yazdıklarıdır ehehe" diyenlerden daha fazla yazı ahlakına sahip bir yazardır kendisi...
  • sözlük edebiyat köşesinde günün yazarı olmuş kişi. pek seveni varmış demicem talebesi pek çokmuş üstadın. ne yazılsa ne çizilse eksik kalacak bir insan. öle abartılı deha çağ açmış kapamış biri değildir belki ama en önemlisi bizdendir. aileden biri gibi yazar. pek eğlencelidir dili. yerlilik kavramını üzerinde taşıyabilen bunu kaleme dökebilen adam gibi adam.
  • balin sekerlesmesi(tadindan yenmezde olabilir) denilen tabiri hatirlatircasina gittide yazilari beni baymaya baslamis ve selahattin duman kivaminda boyuna olaylara yapmacik bi sekilde mizahi yaklasmaya calisiyomus gibime geldigi icin yazilarini artik pek okuyamadigim bi yazardir kendisi bu aralar.ayca sen'in radikaldeki kosesininde okurken artik uslubundan gina gelmesi ve birakmamla ayni zamanlara denk geldigi icin ruh halimle alakali bi sey herhalde diye gecmesini bekliyecem artik baska care yok.ayrica recai gullaptan lise yillarinda pk anlayamasamda sonradan farkettigim,gercekten dile hakim oldugnu gosteren guzel bi kosesiydi kendisinin.beyefendilik ve tiye almak denilen kavramlari cok guzel kaynastirmisti orda.ayrica tarzlari ve soyisimleride birbirine benzedigi icin (bkz: turker alkan)