şükela:  tümü | bugün
  • (bkz: #10716003)
  • diğer tüm ayetler gibi insanlığın mutluluğu ve huzuru yakalama yöntemlerinden bazılarını gösteren ayettir.
    bunları yapmadınız da ne oldu? pek mi mutlusunuz hayat çok mu güzel, sokaklara çıktınız bedenim benimdir deyip soyundunuz sanat dediniz soyundunuz özgürlük dediniz soyundunuz namazı kılamdınız orucu tutmadınız itaat etmediniz, ne oldu ha?
    seni yaratandan daha mı iyi bilecektin sana neyin iyi geleceğini.
  • hamile kadınlar sokağa çıkmasınlar diyen yobaza küfretmek yerine söylenecek bir şey varsa söylenmesi gereken adres.

    üstelik bu hamile falan diye de ayırmıyor, kadınları komple eve kapatmaya teşvik ediyor.

    --- elmalılı ---

    32 - ey peygamberin hanımları! siz kadınlardan herhangi biri gibi değilsiniz. eğer takva ile korunacaksanız, konuşurken kırıtmayın da kalbinde bir hastalık bulunan kimse tamaha düşmesin. güzel ve dosdoğru söz söyleyin.

    33 - hem vakarınızla evlerinizde oturun da önceki gibi süslenip dışarı çıkmayın. namazı kılın, zekatı verin. allah ve resulü'ne itaat edin. ey ehli beyt! allah sizden kiri gidermek ve sizi tertemiz, pampak yapmak istiyor.

    34 - oturun da evlerinizde okunan allah'ın âyetlerini ve hikmeti anın. şüphe yok ki allah lütuf sahibidir ve her şeyden haberdardır.
    --- elmalılı ---
  • belirgin bir kişinin cinsel hayatını koruma altına alan cümleler.
  • peygamberin hanımlarına söylenen ithafen inmiş ayetlerdir. diğer kadınları bağlamaz.
  • (bkz: pampak) vs (bkz: bombok)
  • islamın evrensel aklı ve ahlakına mükemmel bir örnektir. kim demiş 6. yüzyıl arap toplumu için diye.
  • yine tek bir kuran ayeti üzerinden öncesini ve sonrasını sorgulamadan yorumlanmaya çalışılıyor. kaç kere dedik "kuran ayetleri tek tek incelenmez bir bütün olarak ele alınır" diye. kuranın kadınlara ne kadar büyük ayrıcalıklar verdiğini bilmeyen öğrenmeyen okumayan zihniyet tarafından kullanılmaya çalışılan ayettir. gerçekten kör cahil birine dinin modernliğini anlatmak çok zor ama tahsil görmüş cahillerle uğraşmak daha da zor. allah akıl fikir versin diyorum.
  • ahzab- 59
    "ey o peygamber! zevcelerine ve kızlarına ve mü'minlerin kadınlarına hep söyle: cilbâblarından üzerlerini sıkı örtsünler, bu onların tanınmalarına, tanınıp da eza edilmemelerine en elverişli olandır, bununla beraber allah bir gafûr rahîm bulunuyor"
    nur- 31
    mümin kadinlara da söyle: gözlerini (harama bakmaktan) korusunlar; namus ve iffetlerini esirgesinler. görünen kisimlari müstesna olmak üzere, zinetlerini teshir etmesinler. bas örtülerini, yakalarinin üzerine (kadar) örtsünler. kocalari, babalari, kocalarinin babalari, kendi ogullari, kocalarinin ogullari, erkek kardesleri, erkek kardeslerinin ogullari, kiz kardeslerinin ogullari, kendi kadinlari (mümin kadinlar), ellerinin altinda bulunan (köleleri), erkeklerden, kadina ihtiyaci kalmamis (cinsî güçten düsmüs) hizmetçiler, yahut henüz kadinlarin gizli kadinlik hususiyetlerinin farkinda olmayan çocuklardan baskasina zinetlerini göstermesinler. gizlemekte olduklari zinetleri anlasilsin diye, ayaklarini yere vurmasinlar. ey müminler! hep birden allah'a tevbe ediniz ki, kurtulusa eresiniz.

    elmalılı
    "33- ve evlerinizde oturun. kelimesi arapça'da "karar" mastarından emir olup, kelimenin aslı 'dir, gibi, yani evlerinizde oturun. ilk cahiliyet dönemi kadınlarının dışarı çıkışı gibi çıkmayın, yani islam'dan önceki cahiliyet adeti gibi süslerinizi göstererek ve görünmek için kırıtarak çıkmayın. bu ayet bu emir ve yasak ile resulullah'ın hanımlarına yalnız "tesettür"ü değil, özellikle "hıdr"i, yani yabancı erkeğe hiç görünmemek demek olan "muhaddere"liği dahi vacip kılmıştır. diğer islam kadınları için ileride geleceği ve nûr sûresi'nde geçtiği üzere tesettür vacip ise de, "hıdr" vacip değil müstehaptır. bütün islam kadınlarının da peygamber'in hanımlarının hayat tarzını ve ahlakını örnek edinmeleri elbette bir hakları ve şerefleridir. fakat hepsine muhaddere olmaları farz olsaydı, bunda güçlük olurdu. onun için ilerde

    "ey peygamber! hanımlarına, kızlarına ve müminlerin kadınlarına söyle: bir ihtiyaç için dışarı çıktıkları zaman örtülerini üstlerine alsınlar, vücudlarını örtsünler!" (ahzab, 33/59) ayetinde tesettür emri bütün müminlerin hanımlarına genelleştirilmiş olduğu halde, burada "evlerinizde oturun." (ahzab, 33/33) emri ile "sizler herhangi bir kadın gibi değilsiniz." (ahzab, 33/32) diye nitelenen peygamberin hanımlarına hitaben gelmiştir. ve ancak ehli beyti olma, (resulullah'ın aile fertleri) nitel i ği ile, bu emirlerin peygamberin kızlarını dahi kapsadığı anlatılmıştır. fakat bundan evlerinizde hiçbir iş yapmadan boş boş oturun gibi bir mânânın anlaşılmaması için buyuruluyor ki, evlerinizde durun da namaz kılın ki, bununla önce kibirli ve böbürlen e n kimselere benzemekten sakınılmış olur ve zekat verin, bu da kerîm, rahîm olan allah teâlâ'nın güzel gördüğü ahlâkla ahlâklanarak, o'nun rezzak (rızık veren) ismine niyabetle kulluk etmektir. şüphe yok ki zekatı vermek için, gerçekten ihtiyacı olan f a kirleri anlayıp dinlemek çok önemli bir iştir. ve bundan onların zekat verecek nisaba sahip bulundukları da anlaşılır. değilse bundan böyle sahip olacakları bu emir ile müjdelenmiş olur. ve daha allah'a ve resulü'ne itaatlar yapın. mükellefiyetler sade c e zikrolunan ibadet çeşitleri değildir. allah ve resulü daha neyi emreder ve yasaklarsa onları da tutun. bunlar baskı ve güçlük değil midir? hayır allah teâlâ sırf şunu istiyor kiri, yani şan ve şerefinizi kirletmek ihtimali bulunan günahları sizden uzaklaştırsın ey ehli beyt! de sizi tertemiz pampâk etsin. ehli beyt, peygamberin ehli beyti, peygamberin ailesine özel olarak mensup bulunan bahtiyarlardır, resulullah'ın aile fertleridirler."