şükela:  tümü | bugün
  • ekşi sözlük ve diğer liseli solcu ortamlarda yıllar boyudur dönen geyik. bi bitmedi...

    şimdi efendim geçen yıl mayıs sonu temmuz başı gibi dizel bir araç aldım çok şükür. yeni arabanın heyecanıyla aldığım o ilk mazotun litre fiyatı da beynime kazındı kaldı. 4.22 tl...

    gel zaman git zaman bu liseli goygoy ortamında bin türlü geyik döndü. benzin zammı başlıkları da buna dahil tabi. şöyle küçük bi arama yaptım. benim o depo kapağını ilk açtığım günden bugüne sözlükte akaryakıt zamlarıyla ilgili ondan fazla başlık var altında hükümetin ne kadar kötü olduğundan ve milletin benzin alamayıp depolara işediğinden falan bahseden...

    bu başlıklara kısaca bir göz gezdirmek gerekirse şöyle sıralanabilirler:

    (bkz: 5 nisan 2014 benzin zammı)
    (bkz: 24 ocak 2014 benzin zammı)
    (bkz: 25 ocak 2014 benzin zammı)
    (bkz: 24 aralık 2013 benzin zammı)
    (bkz: 5 aralık 2013 benzin zammı)
    (bkz: 27 ekim 2013 benzin zammı)
    (bkz: 1 ekim 2013 benzin zammı)
    (bkz: 30 eylül 2013 benzin zammı)
    (bkz: 29 ağustos 2013 benzin zammı)
    (bkz: 22 ağustos 2013 benzin zammı)
    (bkz: 16 temmuz 2013 benzin zammı)
    (bkz: 9 temmuz 2013 benzin zammı)
    (bkz: 8 temmuz 2013 benzin zammı)
    (bkz: 5 temmuz 2013 benzin zammı)

    bugün aradan geçen süre zarfında akaryakıt zammı ve hükümetin kötülüğü haberleri alıp başını gitmişken benim eurodiesel'in fiyatına tekrar bi baktım. 4.29 tl... hatta pocell marifetiyle 15 kr kadarlık bi indirimim de var üstüne ama onu hesaba katmıyorum. öyle olunca litre fiyatı 4.14 tl gibi bir şey oluyor.

    neyse aracı aldığım gün ile bugün arasında 7 kr gibi bir fark var. bu arada akaryakıt fiyatları inişli çıkışlı bir grafik izledi tabi. kimi zaman arttı kimi zaman azaldı. ama uzun vadede elde kalan o günden bugüne yapılan toplam zammın 7 kr olduğu...

    şimdi olaya "zam" penceresinden değil de üzerinde çok fazla hakimiyetimiz olmayan ve dışa bağımlı olduğumuz petrol ürünlerinin günün koşullarına göre fiyatlarının düzenlenmesi olarak bakarsak hükümetin gayet istikrarlı bir tablo çizdiğini görebiliriz.

    ha bu demek değil ki akaryakıt fiyatları ucuz veya üstüne bindirilen vergiler makul... sadece mevcut ekonomik göstergeler ışığında yaptığınız goygoyun bi boka derman olmadığını anlatmaya çalışıyorum. ondan sonra diyorsunuz millet bizi niye sallamıyor.
  • ekşi'de zam başlıkları çok ilgi görürken indirim başlıklarının hiç açılmaması / ilgi görmemesi ile ilgili bir durum var evet, fakat daha sonra indirim yapılması benzine neredeyse ayda 2 kere zam yapıldığı gerçeğini değiştirmiyor.

    ha yalan bilgi vermenin de alemi yok. yok şöyle oldu böyle azaldı 7 kuruş fark oldu, aslında fiyat değişmedi vs. diye.

    19 nisan 2013 - 15 nisan 2014:

    dizel fark yaklaşık 8%

    benzin fark yaklaşık 11%

    fiyatlar artıyor. hadi dizel neyse de benzin baya baya enflasyonun üzerinde.
  • 1 sene icinde %8 ile %11 arasi akaryakit zammi gerceklesmisken istikrar demek asil algi yaratma cabasidir. yillik %8 %11 zam olan bir ulke icin istikrarli demek icin ya aptal ya cahil ya da koyu akpli olmaniz lazim. bunlarin disinda ihtimal goremiyorum.
  • asıl konuyu açan konu ile ilgili dezenformasyon yapmaktadır. 22 mart 2014'te bayi ve dağıtıcı şirketlerin payına sınırlandırma getirldiği için bugünle kıyaslamak doğru değildir. yıl boyunca ortalama fiyatı yüksek seyretmişti. örneğin şubat sonunda mazot 4.75 idi.

    temmuz 2013-nisan 2014 akaryakıt pompa fiyatları
  • aynen oyle.

    goren de her gun zam yapiliyor sanicak.

    hasbinallah ve ni'mel vekil.
  • adam haklı beyler her gün değil iki günde bir zam var. ben olsam ayın tek günlerinde mazota çift günlerinde de benzine zam yaparım arada birde lpg ye zam yaptın mı tadından yenmez valla
  • (bkz: entry nick uyumu)

    mayis sonu temmuz başı ne demek? haziran nereye gitti? arabayı almak 2 ay sürer mi?

    (bkz: pazartesiyi cumaya bağlayan gece)
    ne de güzel olurdu.
    toplam artış 7 kuruş sa her gün zam haberi niye var? rakamlara bakmıyorum, hep 50 liralık aldığımdan mi farkında değilim?

    bir de araç dizel. motifindeki fark 7 kuruş. ama benzin zamlarının yazılması, manidar. diğer rakamların doğruluğuna bakmadım.

    elmalar elmalarla, armutlar armutlarla...
    (bkz: istatistik)
  • sonra demiş ki, sayın kralım; köprüden geçenden vergi alıp hem de bizi sikenlerin sayısını arttırsanız çok memnun oluruz, çünkü geçerken çok sıra bekliyoruz.
    (bkz: köprü vergisi temalı fıkra)