şükela:  tümü | bugün
  • konya yeni adliye sarayının mimarisi akp mimarisi ise desteklediğim şey, bir akp muhalifi olarak.
  • age of empires'taki pers mimarisinin etkisinde kalmış mimaridir.

    ayrıca,

    (bkz: toki)
  • herhangi bir özelliği olmayan mimaridir. son on yıldaki yapılaşmaya ve devlet binalarına bakıldığında belirgin bir karakter göze çarpmamaktadır. ancak yoğun bir inşaat faaliyetinden söz edilebilir. en ciddi inşaat faaliyetinin olduğu toki konutlarına bakıldığında zaten akp mimarisi diye bir tanımlamanın çok genel bir kavramı ifade ettiği görülecektir.
  • en önemli örneklerinden biri de istanbul anadolu adalet sarayıdır.

    geçenlerde, işim düştü buraya gitmek zorunda kaldım. metrodan çıkıca, çok geniş boş bir alan karşılıyor önce sizi. uzaktan kafanızı kaldırıp yeni yapılan bu adalet sarayına baktığınızda binanın ölçüsüzce büyük olduğunu ve hem kendinizin hem de buraya ulaşmaya çalışan yüzlerce kişinin bu yapı (akp'nin yeniden dizayn ettiği adalet olarak da okunabilir) önündeki küçüklüğünü (aslında acizliğini) iliklerinize kadar hissediyorsunuz. bu psikolojik üstünlük ya da psikolojik tahribat planlı bir şekilde tertip edilmiş olmalı. daha binaya ulaşmaya çalışırken, bireye bu hehüylanın hissettirdiği adalet, ölçü, hakkaniyet değil sadece sindirilmişlik ve büyüklük karşında boyu eğme hissi.

    binaya yaklaşınca bu sefer bu devasa beton kütlesinin oldukça zevksiz bir şekilde dizayn edildiği daha yakından görülüyor. dikkat çeken en önemli noktalardan biriyse bina yapılırken ölçüye pek dikkat edilmemiş olması. mimarideki bu ölçüsüzlükle, akp döneminde yaşanan ölçüsüzlükler arasında paralelik kurmak son derece mümkün.

    bana kalırsa , bu tip binalar yapılırken dikkat edilmesi gereken noktalar olmalı, diğer yapıları bir kenara bırakacak olursak bile özellikle , adaletin sağlandığı bu gibi binalarda hendesenin, mimaride kullanılan ölçünün o binada işi olan, adalete işi düşen kişilere güven vermesi gerekir ilk başta. belirli bir oranla, ölçüyle ve stille yapılmış adliye binalarının kişilerde bıraktığı intiba, güven, hakkaniyet ve adalet duygusunu pekiştirir. fakat bu, tamamen ülkedeki yaşanan dönemin, ülkeyi yöneten egemenlerin adalet kavramına nasıl baktığının bir göstergesidir. herkesin yasalar karşında eşit olduğu, hukukun üstünlüğünün kayıtsız şartsız kabul gördüğü bir anlayıştan ziyade adaleti, ele geçirilmesi gereken bir kurum olarak gören, beğenmediği -çıkarına ters kararlar veren savcıyı-hakimi kafasına göre o davadan alan, sermaye kesiminin çıkarlarının korumak için dizayn edilen bir kurum olarak görülüyorsa eğer adalet, saraylarının da böyle inşa edilmesi son derece normaldir. akp iktidarının hukuka ve adalete bakış açısına göre tasarlanıp buna uygun yapıldığını söylemek mümkün`.`

    yaşanılan her dönem beraberinde kendi anlayışını da getirmiştir. bu anlayış mimariye de yansır. normal bir ülkede belki yüz seneye yayılarak yapılması gereken projeler son 10 yıl içerisinde büyük bir hızla ve özensizlikle yapılmıştır . akp'nin ceberrut , estetiğe önem vermeyen , sanat düşmanı yapısı ne yazık ki günümüzün mimarisine de yansımaktadır.
  • (bkz: barok)
  • eskiye özlemi gösteren hafif selçuklu, hafif osmanlı, (aslında bizans) hafif modern, ortaya karışık mimari, adamlar mimaride bile muhafazakar.
  • düz betondur. onun dışındakiler için zaten akp denince akla gelen ilk gelen şeye bak. misal bhutan kraliyet sarayına biraz anıtkabir sosu ekle, al sana çakma saray. link
  • yan yana balık istifler gibi, insanlar mobilya koysun diye beton. ortaya çocuklar oynasın diye beton. toprağın altına araba dursun diye beton. gezmek isterlerse meydan beton, para harcasınlar diye avm beton. kısa özeti; yer gök beton.
    hop unutmuşum dört şerit asfalt. betonlar arasında kolay gidip gelmek için.
  • ankara da bulunan güzide örnekleri için bir kaç not düşmek gerekirse:
    * taksi durağı restorasyonlari
    ** döner kavşaklarda bulunan saatler
    *** çiçeklerle yazılan ankara, büyükşehir, ankara büyükşehir kelimeleri
    ***** çevre şehircilik bakanlığı ek hizmet binaları
    belli başlıları bunlardir.