şükela:  tümü | bugün
  • harbi harbi benimde anlamadığım triptir. bir lgbt friendly olarak... hayır eşcinsel insanların bunu saklamasını zaten hepten anlamıyorum. tokat'da yozgat'da konya'da mardin'de urfa'da yaşıyorsanız saklayında büyük bir şehirde yaşıyorsanız neden bunu gizleme gereği duyuyorsunuz ki ? burada heteronun kralı olarak ben gayleri kabullenebiliyorsam diğer insanlar neden kabullenemesin ? kabullenmeyenede sok sopayı. sizin yaşamınız , sizin cinsel hayatınız.
  • sadece aktif oldukları içindir. kendini aktif addeden (ve genelde 'full aktifim' diyen) tiplerin çoğu kadınlarla birlikte olamayıp geneleve de gitmek istemeyen ya da "kolay yoldan" para kazanmaya çalışan tipler oluyorlar.

    bu kişilerin aradıkları tiplere bakarsanız mütemadiyen "parlak" yani vücudunda kıl olmayan eşcinsel erkekler. (bkz: twink) eğer bu olmazsa az kıllı erkekleri ya da cross dresserları tercih etmekteler.

    yine bu kişilerin tercih ettiği pozisyonlar da pasif erkeğin cinsel organının görünmediği, domalma da denilen pozisyonlar. bu şekilde karşısındakini kadın olarak hayal edebilmekteler. (tabii bu tamamen spekülatif bir düşünce.)

    sonuç olarak bahsi geçen erkeklerin büyük bir kısmı eşcinsel değil. cinsel ihtiyacını kadın olarak gördükleri ya da hayal ettikleri erkeklerle gideren kişiler sadece.
  • 1) kimlik
    eşcinsellik ve biseksüellik, cinsel yönelimdir. ancak gey olmak sosyal bir kimliktir. ikisini karıştırmamak gerekiyor. bir erkek, gey kimlik geliştirmeden de erkek erkeğe seks yapabilir.

    2) bireysellik

    çok güldüğüm bir geyik vardır: üniversite mezunu ibnelere gay denir.
    kısmen haklılık içerir. çünkü gay kimlik geliştirebilmeniz için ilk önce birey olmanız gerekir.

    türkiye'de birey olabilmek için ya eğitimli olmak lazım ya bir sol örgütlenmenin tedrisatından geçmeniz ya aleviler gibi bir azınlık grubundan gelmeniz lazım.

    ancak en önemlisi ekonomidir. türkiye 17. ekonomiyim havalarında dolaşıyor. fakat gelir dağılımındaki şiddetli adaletsizlik yüzünden, geniş kitleler bireysel hayatlarını inşaa etmeleri için ihtiyaç duydukları ekonomik refaha sahip değiller.

    eğer evdeki tencere, ancak ve ancak ailenin tüm oğullarının ortak çabası ile kaynayabiliyorsa, o ailenin fertlerinin birey olmasından bahsedilemez. ben de o ailenin oğlunun gay kimlik geliştirmesini beklemiyorum.

    misal, askerdeki badim. çocuk ve iki erkek kardeşi, babaları ile birlikte balığa çıkıyordu. komşu köyden de bir kızı seviyordu. ancak, sevdiği kızla değil, kendi köyünden bir kız ile evlenecek. çünkü sevdiği kız ailesini görmek isteyecektir, ancak ailenin bütçesinde, gelinin aile ziyareti için gerekli olan minibüs parası yoktur. oğlan kızın köyüne yerleşemez, çünkü oğlanın balıkçılıktan başka mesleği yok. ama en önemlisi, oğlan giderse, aile balıkçı teknesini iki kardeş ile işletemez.

    bu balıkçı kardeşimiz, ha am sikmeyi sevsin, ha göt sikmeyi sevsin. hiç bir farkı yok. çünkü bu kardeşimiz, ekonomik nedenlerden ötürü, kendi hayatı ile ilgili bu en önemli kararı kendi başına alamamaktadır. tayyib'in bahsettiği çilekeş halk, kendi ile ilgili herşeyden feragat edip; tüm hayatını geniş ailenin tenceresinin kaynamasına adamış olan bu gençlerdir. putin'e yapılan atarlar, bin küsur odalı saraylar, diyanete alınan makam arabaları, balıkçı kardeşimizin hangi deliğe yarrak basacağını belirleme hakkının gaspı üzerinden yükselir.

    ekonomik olarak yetersiz durumda olmak, vatandaşları -ister aktif olsunlar ister pasif- hayata karşı edilgen hale getirmektedir. nitekim alt sınıftan gençler, orgazm sigarası içerken birbirlerine şunu sorarlar:

    -seni kim alıştırdı?

    en kişisel, en özel şeyi olan cinselliği, kendi iradesi ile var olan birşey değildir. hayat karşısında edilgen olan gençlerimiz için cinsellikleri başkalarından kazandıkları bir alışkanlıktır!

    alt orta sınıftan sonra ise soru şu şekle dönüşür:

    -kendini ne zaman keşfettin?

    kendine gey demeden erkek erkeğe sikişmek, amerika'daki toplumun en alt katmanını oluşturan, zenci gettolarında da görülen bir durumdur. ancak türkiye'nin sıkıntısı, orta sınıfın erimesi ve hayat karşısında edilgen hale gelen yığınların artmasıdır.

    heterogenderism
    ortadoğu ve latin amerika'da hakim olan kültürdür. özetle der ki:

    bir erkek bir kadınla sikişmeli, eğer erkek erkeğe sikişeceklerse de birisi kız gibi olmalı birisi erkek gibi olmalı. bunun en uç örneği iran'da yaşanmaktadır. eşcinseller idam edilir. ancak transeksüelliğe izin vardır. yağni büllüğünü kestirmeyi kabul edersen, hayatına devam edebilirsin. böylece kocan ile yatağa girdiğinde yine bir kadın ile bir erkek yatağa girmiş olur.

    ama bu bir beklentidir ve gerçeği yansıtmaz.

    osmanlıdan kalan gönül açan tellaklar kitabını okuyoruz. bu kitapta istanbul'daki hamam oğlanları, tarifeleri ve sunduğu hizmetler tarif edilir.

    tellakların isimleri kız ahmet, kız mehmet şeklinde gider. buradaki kız kelimesi, gençlerin aktif veya pasif olduğunu belirtmez. atıyorum kafadan kız ahmet, aktiftir ve müşterisine gecede üç posta çakmaktadır.

    yine kız kelimesi tellakların efemine olup olmadığını söylemez. nitekim hepsinin lakabı kızdır ama içlerinden -atıyorum kafadan- kız mustafa'nın vizite ücreti düşüktür. çünkü diğer gençlerden farklı olarak kız mustafa efeminedir. buradaki kız kelimesi, evli barklı aile babası adamlar ile hamam oğlanları arasındaki sosyal statü farkını işaret etmektedir.

    erkeklik kurgusu
    delik deliktir ve erkek dediğin siker. köyde eşşek siken adam da teorik olarak zoofili değildir. ancak ortadoğu ve latin amerika'daki erkeklik kurgusu buna izin vermektedir. eşek sikmek, erkeğin gelişimi sırasında geçtiği bir evredir. buna göz yumulur.

    bunlar değişmez kaideler midir?

    hayır değil nitekim, artık internet var ve insanlar birbirleri ile etkileşim halindeler.

    eşcinsel dernekleri var. bu dernekler, eşcinsel camia içerisinde de dönüşüm hedefliyorlar.

    kültürel üretim var. örümcek kadının öpücüğü'nden queer as folk dizisine köprülerin altından çok sular aktı.

    edit: ah bir de türkiye'deki lubunyaların emeğini unutmamak lazım. inanılmaz sabırlı çocuklar.

    (bkz: lubunya/@vardevela)
  • ınsanlarin kendini nasıl gördüğü ile ilgilenmeyen bir insanım. fakat erkeklere ilgi duyup, bunu çeşitli nedenlere siginarak olduğundan farkli gösterip kendini bile kandiriyorsa bir kişi, ilk önce toplumun sonra da kendi psikolojisinin ne kadar sağlıksız olduğunu gösterir. beni tek üzen nokta budur.
  • sevişirken götünü elleyince neft sürmüşsün gibi tutuşan danaların triplerinden yalnızca bir diğeri. (bkz: kıçına neft yağı sürmek)

    "ben pasif ilişkiye girmiyorum." tribi değil bu, "gay=lubunya" denkliği kurmak.

    gerçi şimdi ikiyüzlülük oluyor bu ama "ben gay değilim, aktifim." diyen epey bir erkeği de "tabii aslanım, tabii koçum!.." diyerek çooook yatağa attım. tek gecelik, tek defalık ilişkiler. sürdürmek isteyenlere de "aslanım, ben hem aktif hem pasifim, seninle yürümez." deyip gönderdim, oldu bitti.

    trip de bir yere kadar çekiliyor. hele bir de bamya çıkarsa aman aman aman...
  • yurdum erkeğinin gay olmayı argo tabirle "arkadan vurduran kişi" olarak gördüğünden kendilerini gay olarak görmezler. olayı yorumlamaları o sırada hangi cinsle birlikte olduğu değil, deliğe dokundurup dokundurmadığı üzerinedir. hatta bu kafada olan kişilerin bir kısmı iğrenç bulduğu için (anal, oral ilişki iğrenç gelmiyor ama öpüşmek iğrenç geliyor kafaya bak) öpüşmez de.
  • esaretin bedeli filminde olduğu gibi, çaresizlik nedeniyle bir erkekle tatmin olan gay değildir. aktif gay, çevresinde kadınlar olduğu halde erkeklere ilgi duyar. ancak bazı erkekler cinsel arzularını giderecek ortam olmadığında alternatif bulur. mesela hapishanelerde hetero birisinin erkeklere yönelmesi , dağda köyde yaşayan bazı erkeklerin erkeğe, bulamazsa hayvanlara, o da olmadı ne bulursa ona yönelmesi. bu o kişiyi gay yapmaz.
  • aktif gay diye bir şey yoktur arkadaşlar. ama pasif hetero vardır. sevgiler..