• müslümanlığı sadece sünnilik olarak gören malların eleştirisine maruz kalmış kişi beyanı. bak bak madem alevilik bu kadar güzel neden hala müslümanlıktda kalmaya devam ediyorsun? ulaan dingil alevilik ne zamandan beri ayrı bir din oldu. ne zamandan beridir sadece sünniler müslüman olarak kabul edilir oldu. yakında haşa allah'ı da sahipleneceksiniz sadece bizim diyeceksiniz tövbe ya rabbi ya

    edit:
    allah'a ve resulüne iman etmiş birine müslüman değil demek onu diyen kişiyi dinden çıkartır. bu durumda kime müslüman denmez sorusunun cevabını almış olduk. biz kimin müslüman olmadığını bildiğimize göre islamı müslüman biriyle konuşma hakkımız bizde saklı kalsın.
  • bugüne kadar anlatilanlardan kimse bişe anlamadığı için ve de cidden aleviliği anlamak için alevilerin yasam tarzlarinin gozlenmesi gerekir.aleviliği anlamak istiyorsanız, birkaç gün onlarla yasamalasiniz. tanıdığınız varsa alevi gidin misafir olun, konuşun tartisin yaşam tarzlarını inceleyin, zaten ırk mezhep gözetmeksizin herkesi kabul ederler.
  • öncelikle, başlık tamamen provokatif. üstelik herif “yezid” soylu olduğunu da açıkça itiraf etmiş. (nedense, müslüman görünümlü misyonerleri hatırlattı bana.)anadolu sunniliği de, yezidliği asla kabul etmez ve sevmez. anadolu sunniliğine göre yezidler “iyi ve zararsız birer satanist” tir. aleviliğe gelince, alevilik doğuştan gelen bir özellik değildir. alevi anne-babadan doğmak önemlidir ancak belirleyici olamaz. belirleyici olan öz iradedir. isteyen herkes nasıl sunni olabiliyorsa alevi de olabilir. insan kendini nasıl tanımlıyorsa o’dur. alevilik muhteşem mi bilemem amma onda; taassubun, geriliğin, dini riyâkârlığın kara gölgesi yoktur. onda; gönül ibadetinin, allah, muhammed ve ehl-i beyt sevgisinin ve iç temizliğini esas tutan insancıl bir düşüncenin aydın yüzü vardır. yeri gelmişken şunu da belirtmekte yarar var, kendisini “ateist” olarak tanımlayan bir kişi alevi anne-babadan dahi doğmuş olsa, o artık alevi olamaz. ateist de zaten kendisini alevi olarak göremez. böyle bir durum varsa orada algı bozukluğu ya da samimiyetsizlik vardır.

    tanıma gelince;

    ne şeriat, ne tarikat, ne de mezhep sınırları içine sığan, aslında gerçek bir müslüman ve tüm insanlığı seven kişi beyanı.

    “şeriat oğlanları nice yol keser bana
    hakikat denizinde bahri oldum yüzerem
    yetmişiki millete kurban ol aşıksan
    tâ aşıklar safında imam, olasın sâdık”
  • işsiz ve boş adamların sikimden hallice çıkarımlarından biri.

    alevi sünni bilmem ama ziyansınız amk.
  • aleviliğin müslümanlığın bir mezhebi olduğunu anlatmaya çalışanları ''islam'a saydırıp aleviliği övmek'' olarak görenler de bu cahil zihniyetin bir türüdür.

    islam'a saydıranlar islam'ı farklı bir din gibi göstermiyorlar. yalnızca yanlışlarından dem vuruyorlar. aleviliğin islam olduğu konusunda anlaştıktan sonra tabii ki aleviliğe de yeri gelir saydırılır. sünninin de, alevinin de yobazı çekilmez. hangi mezhepten olursa olsun dini dayatmalar yapıyorsa, allah ve kul arasına girmeye kalkıyorsa eleştirilir. ama burada söz konusu olan bir mezhebin olmadığı bir konumda gösterilmeye çalışılması.
  • "aleviler hakkında olumlu şeyler yazıyorum, bu arada alevi olduğum için kendi kendimi övmüyorum, bunu bir sünni olarak yapıyorum" manası içerir bence. farklı anlamlar aramak niyet okumaktır, ezikliktir.

    ayrıca siyasal islam'ın palazlanmadığı yakın tarihe kadar, hanefi bir türk'ün alevilerden tek farkı, sadece ramazan'da yaptığı birkaç göstermelik ibadetti. yani anadolu alevisi - sünni/hanefisi aynı hamurun insanlarıyız, arabi -farsiler gibi yobaz, dindar bir millet olmadık zaten, sadece son 10 yıldır, bizlere layık görülen, olmamız istenilen durum koyu dindarlık.
    birbirimize hiçbir anlamda üstünlük taslamanın ne anlamı var, nede kompleks yapmanın bir anlamı var.
  • aleviler ve müslümanlar diye ayıran cahil söylemi. hayretle görüyorum ki aleviliğin gerçekten bir din olduğunu sananlar var. aleviler müslümandır. alevilerin inanışlarının simgesi olan cümle şudur; ''allah, ya muhammet, ya ali'' öncelik budur, sıralama budur. var mı daha ötesi. hz.ali müslümanlığa bağlı bir mezhep olan aleviliğin piridir. hz.muhammet peygamber, hz.ali önderdir. daha hala aleviler ve müslümanlar diyenleri de allah affetsin.
  • "yaaaaaaaa! neden herkes alevileri seviyor laaaaan! neden herkes çok iyi olduklarını söylüyor olluum! değiller lan işte, değiller. onlar kötü, pis, kaka. ama biz sünniler çok süperiz bak!" şeklinde zırlayıp tepinen ergen bir yobazcığın ağlama duvarı.

    bir de, "aleviliği anlat" deyince anlatılmadığı falan iddia edilmiş.

    boşverin ey insanlar, anlatmaya falan da uğraşmayın.

    etme sohbet cahil ile küstürürsün, alma taharet cam kırığı ile kestirirsin.
  • sırf şu başlıkta alevilerin yazdıklarına bakıldığında ne kadar da çürümüş bir algı oluşturma çabasından başka bir şey olmadığını anlayabiliriz. sünnilere ağız dolusu küfür etmeler kendi yozdan öte riya ve sahtekarlık dolu yaşamlarına bakmadan sünnilerin yaşam standartlarına çemkirmeler ve haddi aşıp çağ dışı ve terör yanlısı olmakla itham etmeler ve daha bir sürü iğrenç iftira.

    iki kere iki dört. islam ortada, kuran-ı hakim ve ayetler ortada, haramlar helaller ortada, hz. peygamberin hayatı, hz. ali'nin hayatı mübarek sahabelerin hayatı ve erdemleri, sakındıkları ortada. sen çıkıyorsun bunların hepsinin zıddına bir yaşam ve kültürü "daha medeni yeaa" diyerek alevilik altında peydahlamaya çalışıyorsun. bu işin sünnisi alevisi yoktur, bir harama hangi çağdayız yavu helaldir diyen müslüman değildir. müslüman olduğunu söylüyorsa islama düşman kesilmiş bir münafıktır. kişi müslüman değilse pek tabi batı kültürü ve yaşam tarzını modern ve asli değerde kabul edebilir. saçma olan, buna inanıp edit sünni/müslümanım demek. yok öyle bir dünya/ahiret.
  • suriye iç savaşını fırsat bilip burada entry yardıran, açıktan alevi düşmanı olduğunu söyle(ye)meyip, kelimeler ve cümlelerinde ima eden tırsak orospu çocuğu söylemlerinden biri daha.
hesabın var mı? giriş yap