• elli yıldan daha uzun olan kariyle fotoğrafın, resim ve heykelcilik sanatlarının yanında kabul edilmesine yardımcı olan amerika doğumlu fotoğrafçı.
  • amerika'li ressam georgia o'keeffe'in esidir.
    1946 yilinda, 82 yasindayken hayatini kaybetmistir.
  • perspektifsiz bulut fotoğrafları çekmiş fotoğrafçı. bulutlarda geçmişe benzeyen bir şey olduğunu keşfetmiş, sanki bulutları değil akan süreyi fotoğraflamış. (adeta a la recherche du temps perdunün görseli)
    özellikle bergson okurken bakınız.
  • marcel duchamp'ın ünlü "çeşmesi"nin fotoğrafını çeken kişi aynı zamanda.
  • 20. yüzyıl başlarında amerika da fotoğraf diyince akla gelen kişiymiş stieglitz. fotoğrafı ve fotoğrafçılığı güzel sanatlara dahil etmek için çalışmış durmuş. bunu kabul ettirmekte oldukça da güçlük çekmiş. çünkü mevcutta dahil olduğu camera club'daki muhafazakar tipler fotoğrafın bir güzel sanat dalı olduğunu kabul etmemekte diretmişler. bu yılgınlıktan sonra arkadaşlarının da cesaretlendirmesiyle stieglitz camera work dergisini çıkartmaya başlar. derginin adı da bu işi zanaat olarak yürüdüğünü düşünen insanlarla sanat için yapan insanları ayırt etmesine atıfta bulunmaktadır.
  • fifth avenue, winter; adlı fotoğrafını 22 şubat 1893’te kar fırtınası altında 3 saat uygun zamanı bekledikten sonra çekmiştir.

    https://www.wikiart.org/…z/winter-fifth-avenue-1893

    "uygun zamanı bekledim. ve sabrım kesinlikle ödüllendirildi. elbette şans da bir faktör çünkü saatlerce bekleyebilir fakat arzu ettiğim sonuca varmam mümkün olmayabilirdi”

    fotoğraftaki at arabalarının tekerleklerinin kar üzerinde oluşturduğu karmaşık ve birbirlerinin içine geçen çizgilerin oluşmasını beklediğini tahmin etmekteyim. tabi o zamanlar dijital fotoğraf yoktu 3 saat boyunca 500 fotoğraf çekip ondan sonra onlara bakma gibi bir imkanı da yoktu. analog fotoğraf çekilirken genelde pinti davranılır ve çekmek istediğin şeyi çekmeye karar verene kadar en az iki kez düşünülür. çünkü belli sayıda filmin vardır ve çekilen her filmi banyo etmekte ayrı bir masraf, zaman kaybıdır. şu an ise tamamen dijital bir çöp yığınından oluşan ve kimsenin ne yapacağını bilmediği bir yığını vardır muhakkak. bu nedenle kedi fotoğrafı çekerken lütfen iki kere düşünün.
  • şu giride yer verilen meşhur "winter on fifth avunue" fotoğrafının makyajlanmamış, tabii halini bırakmak isterim. ilgilisi buyursun: winter on fitfh avunue
  • ressam georgia o'keeffe* ile 1916'da karşılaştığı an aşık olmuş fotoğrafçıdır. stieglitz eşinden ayrılır ve 1924'te o'keeffe ile evlenir. o sıralarda stieglitz*, new york'ta yaşarken eşi o'keeffe new mexsico'da yaşamaktaydı. stieglitz, ömrünü eşi o'keeffe'in fotoğraflarını çekmeye adadı desek abartmış olmayız.

    ikisi de birbirinin sanatını derinden etkilemiştir. stieglitz'e göre portre, bir kişinin yüzünü tek başına fotoğraflamak yeterli değildi. portre demek kişinin ruhunu, karakterini ve öne çıkan özelliklerini yansıtmalıydı. bunu bir seri olarak da düşünebiliriz. o'keeffe

    bir sergiye gittiğimizde fotoğrafları ya da resimleri tek tek inceleriz. unutmamalıyız ki bir de bütün olarak anlatılmak istenen var hatta bazen tek başına incelediğimizde eksik gördüğümüz resim ya da fotoğrafı, bütünün bir parçasıymış gibi düşündğümüz an her şey yerli yerine oturur. stieglitz modeli gerçekçi bir şekilde yansıtmak için, kişiyi uzun süre boyunca gözlemleyen karelerini birleşimine bakmak gerektiğini düşünmekteydi. o'keeffe

    stieglitz - o'keeffe
  • şehir fotoğrafçılığının öncü ve sembol isimlerinden sayılır. new york'un şekliyle ünlü "flatiron" binasını, yine bir kış günü, new york kent merkezinin cadde düzenini yansıtan bir ağaçla beraber çekmiştir. flatiron
hesabın var mı? giriş yap