şükela:  tümü | bugün
  • yeni yazar.hoşgeldi.(bkz: swh)
  • hard kürtçü. engelle, rahat et.
  • kafa siken kompleksli bir kürtçü, engelleyin.
  • yazdiklarinda kürtlere yapilan ayrimciliktan rahatsiz oldugunu ve kürtce uzerine bildiklerini paylastigini goruyorum. kürt milliyetcisi oldugunu dusunmedim sahsen. yoksa sabah aksam kürtlügü övüp türklere küfretmesi gerekiyodu. mesela bir insan evladindan bahsederken "haşere" dese, git savas geber öl filan dese nebilim biraz dusunurdum irkcilik milliyetcilik boku boyle kendinden olmayani vicdansizca asagilamayi, onun canini hice saymayi gerektirir cunku.
    neticede badiye ekledim yazdiklarindan faydalaniyorum, spas.
  • kendi adıma konuşmak gerekirse, yeşillendirme yolu ile verimli bir tartışma gerçekleştiriyorduk bu arkadaşla. sonra bir anda kesti iletişimi, nedendir bilinmez.
    son mesajımı üstünde bir kaç ekleme yaparak (-ek-) şuraya iliştireyim.

    .

    .

    .

    1- ''bir tespitin doğru veya yanlış olduğuna ise yine başka tespitlerle olan uyumuna göre karar verilir."
    "tutarlı bir sistemin doğru olduğuna nasıl karar veririz? burada da inanç devreye girmiyor mu?"

    >> doğa bilimlerinde doğru/hakikat diye bir şey yoktur, her tespit yalnışlanabilecek varsayıldığı için. yalnızca tespitler vardır.

    -ek- tespitimizin yerine geldiği tespitlere nazaran daha doğru olduğunu ve tutarlı sistemimizin daha az tutarlı diğer sistemlere göre daha doğru olduğunu, doğadan aldığımız feedback ile karar veririz. eğer tutarlı sistemimiz doğada diğerlerinden daha tutarlı çalışıyor, onu diğerlerine göre daha tutarlı açıklayabiliyorsa; elimizde bulunan 'doğruya en yakın' sistem olarak, doğruya daha yakın bir sistem bulana kadar onu kullanmaya devam ederiz.

    .

    2- "mesela matematiğin temelleri olan aksiyomların doğru olduklarına hangi nesnel ölçütlere göre karar veriyoruz? iki doğrunun sonsuza kadar paralel olduğunu tespit edemeyiz ancak sezgilerimize, gözlemlerimize göre karar verip bunların doğruluğuna inanabiliriz."

    >> matematik bir dildir, aynı türkçe gibi. türkçede masaya masa dememiz, matematikte doğru sonsuza uzar dememiz ile aynı şeydir.

    -ek-ortada inanç yoktur, tespitlerin dile dökülmesi vardır.

    .

    4- ''bilim inanç kavramını bütünü ile reddetmez çünkü işleyişini deneysel olarak açıklayamadığı bir şeyi reddedemez ve inanç bir düşünme yöntemi değildir''

    >> bilimsel düşünce yönteminde, bir bilinmeyeni anlamlandırmak için onu gözlemler, gizemi aydınlatacak mantıklı ve tutarlı, en önemlisi de pozitivist, tespitler yaparsın.
    inançsal düşünce* yönteminde de doğayı gözlemler, mantıklı ve tutarlı tespitler yaparsın fakat burada pozitivizm eksikliği vardır. düşüncelerin içine metafiziksel, yanlışlanması imkansız ögeler girer. bundan dolayı da yanlışlanamazlık özelliği edinir. düşünce sisteminin ürettiği bilgiler yanlışlanamaz dogmalardır, inananını yerine saydırır.

    -ek- gökten şimşek düşer, inançsal düşünce ile şöyle bir inanç geliştiririz kendimize: zeus diye bir şey var, sinirlenip bize şimşek fırlatıyor.
    burada eldeki verilerle çelişen bir şey yok. kendi içinde tutarlı. fakat yanlışlanamaz, kendi yerinde saymaya mahkumdur.

    bilimin inanç ile ne denli alakasız olduğu hakkında, bkz:
    (bkz: #70787216)

    .

    5- ''ancak yine de bir konu hakkında hipotezler ortaya atıldığında bu hipotezlerin doğru olabileceğine inanılır. yalnız hipotezlerin doğru olabileceğine olan inanç, doğruluğu kanıtlanmış olan teorilere göre görece daha azdır..''

    >>hipotezi ortaya atan, hipotezinin hakikat olduğunu varsayarak onu ortaya atmaz, hipotezin çözmeye çalıştığı sorunu çözeceğini umarak onu ortaya atar. bilir ki yanıla da bilir, sorunu çözmeye de bilir.
    inanç kavramı ise şüpheye yer bırakmaz. elinde bilgi dahi olmadan, senden onu hakikat bellemeni ister.

    .

    6-''ayrıca siz cevap verirken dahi bilime inanarak cevap veriyorsunuz. yoksa bilime ve bilimin doğruluğuna inanmıyor musunuz? inanmadığınız bir olguyu savunmanız mümkün mü?''

    >>önceden de yazdığım gibi,
    bilim, bilimsel bilgi üreten bir araçtır.
    bilimsel bilgi de doğa hakkında, gözlemlere dayalı tutarlı bilgilerdir.
    bilim ile hakikat bulduğumuzu iddia etmeyiz, yalnızca doğayı anlamlandırmak için şablonlar oluşturur, tespitler yaparız.

    bilim zaten kendini objektif bir kaynak olan doğa aracılığı ile test etmektedir.
    bu testlerden de diğer bilgi türlerine göre son derece yüksek başarılar almıştır. bunu, ürettiği bilgilerin doğayı anlamlandırmadaki tutarlılık seviyesi ise ölçüyoruz.

    bugün bir filazof çıksa ve dese ki, ''ben şöyle şöyle bir düşünme yöntemi öneriyorum. bu şekilde düşündüğümüzde, doğayı, bilimsel düşünce yönteminde anladığımızdan çok daha iyi anlayacağız''; dediğini denesek ve bu yöntem ile üretilen bilgilerin çok daha tutarlı ve işe yarar olduğunu gözlemlesek, tabii ki bilimi antika müzesine koyar ve bu düşünme yöntemi ile devam ederiz, devam ederim.