şükela:  tümü | bugün
  • son projesi musallat isimli bir korku filmi ile ilgili bugunkü hürriyet gazetesine açıklama yapmış.

    - neyle korkutacaksınız seyirciyi?

    - türk halkının en korktuğu imge cin. cin aslında hollywood'un korku öğesi olan şeytanın karşılığı. tıpkı latince'nin karşılığının arapça olması gibi. türk insanı şeytan, vampir ya da kurt adamdan korkmuyor. kanımca bir kurt adam ya da vampir gece 24.00'ten sonra taksim'de yalnız dolaşmaya kalksa çok pis dayak yer

    http://arsiv.sabah.com.tr/…yas103-20070407-101.html
  • alper mestçi'nin şimdiye kadar yaptığı işler ortada. bence televizyon için türkiye'nin yegane isimlerinden biri. üstelik bu kadar doğru işe rağmen zerre kompleksi ve kaprisi yok. ortalara çıkıp "bu işi ben yaptım" demiyor. televizyonun sosyetesinden de uzak.

    işleri de şıp diye diğerlerinden ayrılıyor. mesela uzman avı şimdilerde ekrana başka yönetmenle ve başka bir sunucuyla geri dönüş yapmış. dümdüz bir iş haline gelmiş resmen. zerre keyif almıyorsun... farkı anında hissediliyor.

    gelgelelim, kanal-i-zasyon filmi ile ilgili hatası var. bence kesinlikle kendisi yazmalıydı diyalogları. o zaman tahminimce gerçekten "yılın en iddialı komedisi" olabilirdi. ancak senaryonun başka ele geçmesi fena olmuş. murat aykul şimdiye kadar çok değerli işler yapmış olabilir ama kanal-i-zasyon'da pek yaratıcı olamamış. gerek kendi görüşüm gerek filmi izleyen diğer arkadaşların görüşü aynı noktada birleşiyor. düz küfürden çıkan kötü espriler ve okan bayülgen'in çok abartılı oyunculuğu. bu filmde insanların "ebeninki başlıyor" kabilinden laflara gülmesi beklenmiş ama olmamış. bir sürü düz küfür, insanlar sinkafa gülüyor kafasıyla aralara konulmuş. ha belki "33 gündür yayındayım daha otuzbir çekecem" lafına kahkahalar atmış olabilirsiniz onu bilemem. ayrıca senaryoda oturmamış bir iki boşluk mevcut veyahut ben izlerken kaçırdım.

    "dikkat buradan sonrası spoiler içerebilir" temsil misal, patron neden şirkette sekreter olarak çalışan bir kızın lafıyla kanalı yönlendiriyor? kız birinden yadigar mı? tv işinde çok mu ehil? ya da hakkı devrim'in canlandırdığı patron ahlaklı sevecen bir adam mı yoksa reyting için her türlü etiksizliği gözü kapalı hayata geçiren bir amir mi? gibi sorular çaktı kafamda. alper mestçi'nin bir başka hatası ise filmin sonunda sekreter kızı ters ışık mağduru edip içine giydiği tangasını seyirciye göstermek olmuş. *
  • türk medyasının doktor frenkeştaynı. dikkat şahan çıkabilirde yarattığı recep ivedik, faruk aksoy'un elinde bir canavara dönüşmüştür. tabi şahan gökbakar da...

    milletin başına bilmeden de olsa feci çorap örmüştür. hem recep ivedik memlekete musallat olmuştur hem de reyting için her türlü garipliği yapmakta beis görmeyen faruk aksoy zengin olmuştur.

    ayrıca kendisinden ses çıkmamaktadır. kanal-i-zasyonda kendi kalesine attığı golü çıkarması için muhteşem bir geri dönüşe ihtiyacı var. gökhan yıkılkan 'lı bir hareket bekliyorum.
  • gelmiş geçmiş en iyi türk korku filminin yönetmeni, tebrikler alper mestçi siccin filmi kanımca iyi bir imza olmuştur.
    bu film tarz ve yöntem olarak düşündürmüş, duygulandırmış ve korkutmuştur yani sen süper üçleme yapmışsın. kolay kolay her yönetmenin yapamadığı çok ekşi bir tat bırakmışsın, yani ne çok tatlı ne tuzlu tam kıvamında ve sade.

    siccin filminde emeği geçen herkese teşekkürler.
  • zaga'nin iki yönetmeninden biri..*
  • dikkat şahan çıkabilir hadisesinde insanları gülmekten yaran çoğu detayda parmağı olan yönetmendir. söz konusu programın dönem sonu bölümünde, süha amca karakterinin solunda oturarak (bize göre sağında) kamera önüne geçmiştir. kamera önünü sevmediğinden kelli, spontan gelişen komikliklere gülse de rahatsızlığı yüzünden okunmuştur. balonun arkasına saklanarak şahan'a masalda değineceği konuları hatırlatması da gözden kaçmamıştır. ya da ben öyle sanmışımdır. birlikte çalışmayı özlediğim bir insandır ayrıca.
  • bilip bilmeden, iskebme-i kubradan konusacak olursak, dikkat sahan cikabilir ile voleyi vurunca shockhaber'i sktreden sahsiyet.
    (bkz: dost aci soyler) ya da
    (bkz: insan sevdigine sitem eder)*
  • başarılı işlere imza atan ve zekasıyla ön plana çıkan genç yeteneklere ne kadar gıcık olan bir başka gençliğe sahip olduğumuzu gösteren onlarca yaratıcıdan sadece biri. hakkında bu kadar az yorum yapılmış daha nice genç bir çalışkan var. türk işlerini beğenmemek, burun kıvırmak marifet olduğu için yermekle yükümlü insanlar böyle yetenekleri küstürüp kaçırdıklarında da türkler tembel çalışmıyor derler. e sen çalışanı da beğenmiyorsun ki.
  • filmleri için bol bütçe bulan ve ülke standartlarının çok üstünde görsel efekt desteği olan bir senarist ve yönetmen kendisi. iblisli büyülü filmlerinin sayısı neredeyse binlere dayandı lakin adam hala kötü senaryoya doyamadı. alper'ciğim buraları okuyorsan git bir yaratıcı yazarlık atölyesine falan kaydol da insanlara tamamı ucubik yaratıkların ordan burdan fırladığı tamamı halüsinasyon ve kabus sahnesi dolu filmler izletme. valla bak ilk siccin'den sonraki filmlerine para verip gitmedim hep korsan hep korsan. ve lütfen hiçbir zeka parıltısı barındırmayan senaryolarını filmin sonunda bilal'e anlatır gibi repliklerle anlattırma . zaten herkes her şeyi görüyor, bir yığın halüsinasyon sahnesi izliyoruz bunu da anlayamayacaksak eyvah eyvah.

    belki bu tip sayfaları okuyorsundur alper'ciğim. otur evinde musallat 2 filmini dvd'den falan tekrar tekrar seyret, nasıl bu kadar zirveye çıkıp nasıl bu kadar kötü filmlere inmişim diye kara kara düşün. hatta bu esnada bir şarap aç aydınlanmana yardım eder. öptüm, hoşça kal.
  • yıllarca türk medyası ve sinemasının rezil haliyle daşşak geçtikten sonra daşşak geçtiği işlerden daha kötü işler ortaya çıkaran adam.