şükela:  tümü | bugün soru sor
  • bir meseleyi eleştirebilmek için illa alternatif sunmak mı gerekiyor amk?
    banane moruk.

    fakültede bir akademisyen de bunu demişti çok net hatırlıyorum, geçen gün iş yerinde eğitim veren kadın da bunu söyledi. fakültede şov yapmıştım niye aq zorunda mıyım diye ama buna sesimi çıkarmadım, şimdi genel müdür falan tutulur bana belli mi olur aq almayalım başımıza ihaleyi sektörde yeniyiz zaten.

    neyse, diyeceğim şu ki, eleştiririm arkadaşım. bir çözüm ya da farklı bir yol sunmak zorunda değilim. içimde kalmıştı söyleyemedim diye. şimdi rahatladım.
  • yanlis konusan insandir.

    misal dunyada hakim duzenin iyi olmadigi elestirisi yapildiginda bir sistem alternatifi getirme zorunlulugu beklenemez. bu bir nevi tespittir.

    alternatif gosterememen elestiri getirdigin noktalarin gercekligini degistirmez. bu dunyada milyonlarca ac var. bu nesnel bir gercekliktir
    buradan hareketle sistemin hatali oldugunu soylemek yerinde bir elestiridir.

    zaten alternatif getiremiyorsun o halde bu dunyada hakim sistem guzeldir demek kiytirik bir kivirma cumlesinden ote degildir.

    bir baska ornek. vatandas ekonomik darbogazdan etkilenir ve iki sene once maasiyla rahat gecinirken suan gecinemediginden dem vurur. bu realiteye dayanarak hukumeti elestirir. peki bu vatandasin elestirisi duzgun bir ekonomi politigi ortaya koyamadigi icin gecersiz yada yanlis midir? hic sanmam...
  • fethi naci'ye "madem eleştiriyon otur bi roman yaz da görelim aq!" da diyebilir bu insan. gerzeklik parayla değil.
  • herkes her an, her sn her probleme çözüm üretemez, ki üretmemelidir de.. ancak eleştiri ortamı oluşmasına izin verildiğinde doğabilecek farklı yaklaşım ve fikirlere zemin hazırlanmış olur..
    özetle böyle adamlar olmasa keşke de... eleştiriler zamanla alternatif fikirlere ordan da farklı çözümlere dönüşebilse..
  • eleştirinin önünü kesmek istiyordur.

    bu kafayla hiç bir şeyi eleştiremezsiniz. ayakkabınızın vurduğunu ve ayağınızı acıttığını söyleyebilmek için kunduracı mı olmak gerekir? bu baklava güzel olmamış diyebilmek için baklava açabiliyor mu olmak gerekir? bu araba iyi hızlanmıyor, vites geçişleri sorunlu diyebilmek için makine mühendisi mi olmak gerekir?

    çözümü bulamasan da bilmesen de şikayet edeceksin, eleştireceksin ki birileri duysun, sorumlu olan kişiler daha çok kafa yorsun, düzeltsin.
  • alternatif sunuyorsan eleştiriyi de göze alacaksın diyen insana dönüşmesi muhtemel insandır.
  • az gelişmiş insan söylemidir. söyleyin rahatsız olduğunuz herşeyi.. çözüm üretme görevi çok para alanların görevidir...
  • eleştirecğim türde bir adamdır.
    üstelik de alternatif de sunmam sinir olsun diye.

    engelleyebiliyorsa gelsin engellesin mk.
  • cahiliye döneminde putları, puta tapmayı eleştirene "yeni bir din getir o zaman" demek gibi bir şey söylüyordur.

    saçmalıyordur yani.

    dediğini eleştirdim ama alternatif filan da sunmuyorum. (o nasıl olacaksa artık)
  • mal beyanatıdır. eleştiri başlı başına alternatif sunmaktır.