şükela:  tümü | bugün
  • kısa ömürlü fakat önemli bir yarışma olmasının bir sebebi bu yarışmaya gayet sağlam ve ilerde de ses getirecek grupların katılmış olmasıdır ki bu gruplar içinde haramiler, moğollar, erkin koray* vardır misal.diğer taraftan katılan grupların 45'liklerini de yayınlayarak da ayrıca güzel bir iş yapmışlardır.kapaklarında sanatçının tarihi eserler önündeki fotolarının konsept yapıldığı plaklar aranası taranası alınasıdır.
  • sonradan rock n roll calanlarin isimlerini duyurma platformu olan bu yarismayi, ilk senesinde* yildirim gurses'in kazanmis olmasi ilginc ayrintilardan. ayni sekilde 1968'de erkin koray ve mogollar'in onunde batman'li devlet memurlarindan kurulu tpao batman orkestrasi'nin birinciligi almasi da.
  • yarısmada finale kalan yarısmacılar türkiye turnesine çıkarak pop müzigin sınırlarını genisletmis oluyorlardı. turneler halkoyuna sunuluyor, kitlelerin begenisine gore türk pop müzigi sekilleniyordu..
    türk popuna kazandırdıgı isimler bakımından çok onemlidir.
    cem karaca da bu yarısmanın kazandırdıgı isimlerdendir.
  • buyuk mujde.. entry formuna getirirsek, "65-68 arasinda yarisan butun sarkıların pek yakinda album olarak nesredilecegi yarisma".. proje ve muzik direktorlugu hakan eren'den, kapak yazıları naim dilmener'den.. bal borek..
  • biraz bilgi alabilmek içün;
    http://www.birzamanlar.net/altinmikrofon/
  • 1972'den itibaren gunaydin gazetesi tarafindan tekrar duzenlenmeye baslanmissa da, 60'lardaki popularitesine ulasmamistir. nedenlerinden biri, gunaydin'in 45'lik yayinlamayi taahhut etmemis olmasi. bu ikinci yarisma ile edip akbayram, nur yoldas gibileri muzige baslamislardir..
  • bülent ersoyun konserlerinde kullandığı mikrofon.
  • sayesinde, türkiye' de müziğin çağ atladığı yarışma desek yalan olmaz hani... halen ve halen avrupa' daki müzikten anlayan entelektüel kesim bu müzikleri ayıla bayıla dinlemekte, yenilerini keşfetmelerini sağlayanlara minnettarlığa varan hisler beslemektedir.

    kendi yaşadığım tecrübelere dayanarak söylüyorum; 12 eylül ve getirdiklerini, bu müzikler eşliğinde anlattığımda; "tüh be, halbuki ne kadar da yaklaşmışsınız, yazık olmuş" gibisinden tepkiler almışlığım ve hatta bu durumun yasını ecnebi insanlarla beraber tutmuşluğum vardır.

    bilhassa; erkin koray' ın, cahit oben' in ve bunalımlar' ın methiyeleri pek bi fazladır. "turkish psychedelic rock" olarak da anılır avropada bu yarışmadaki gibi müzikler.

    5 gün amsterdam' da, bu yarışmanın eserlerinin bir derlemesi olan, "turkish delights" albümünü evirip çevirip dinlemişliğim vardır velhasıl...

    (şarkı sözlerinin tercümelerini sormasalar pek daha bi iyi olacak kanaatindeyim; kafa güzel çevirmek/açıklamak çok zor oluyo valla...)
  • tam 4 kez hürriyet gazetesi tarafindan düzenlenen yarismadir. müzik piyasasi doyuma ulastigi noktada görevini sonlandirmistir iyi de yapmistir. bir cok ünlü isim müzik sektörüne kazandirmakla kalmamis ilk plaklarini bizzat basmistir. yillar sonra plak kayitlarini albüm halinde cd-kaset basimi da dmc sirketine nasip olacak ve tarafimdan satin alinip defalarca dinlenecektir. kendisinden sonra düzenlenen tüm ses yarismalari ayni etkiyi kesinlikle gösterememislerdir. etkisi itibariyle alaninda ilk ve tektir.

    1965 altin mikrofon: 1. yildirim gürses 2. mavi isiklar 3. silüetler
    1965 altin mikrofon konser noktalari: ankara, adana, izmir, istanbul
    1965 altin mikrofon finali katilimci sayisi: 10

    kasik havasi ile mesut aytunca ve grubu ücüncü olmustur ama ülkede solistsiz de müzik yapilabilecegini cümle aleme göstermistir. benim en hosuma giden final sarkilarindan metin alkanli nin "gül dalinda öten bülbülün olsam" adli sarkisidir. bu arada cem karaca, erol evgin, ayla dikmen gibi genc sarkicilarin ön elemelerde elendigini ekleyelim.

    1966 altin mikrofon: 1. silüetler 2. mavi isiklar 3. selcuk alagöz
    1966 altin mikrofon konser noktalari: ankara, adana, izmir, istanbul, samsun, konya, eskisehir, bursa
    1966 altin mikrofon finali katilimci sayisi: 7

    silüetler bu sefer birinci geldiler ama sarkilari cok ritmik ve dönemine göre oldukca sert diyebiliriz. mesut aytunca gitariyla adeta dans eder bu parcasiyla. mavi isiklar cayir cimen geze geze ile tekrar ikinci olurlar seneye cok istemelerine ragmen yarismaya katilamayacaklardir. cahit oben grubunun her gün kavga var sarkisi döneminin beat ezgilerini tasir. mühür gözlüm türküsü ise kent yedilisinin yorumu dinlenesi bir hal almis.

    1967 altin mikrofon: 1. mavi cocuklar 2. cem karaca ve apaslar 3. rana alagöz
    1967 altin mikrofon konser noktalari: ankara, adana, izmir, istanbul, adapazari, kayseri, mersin, antalya, denizli, balikesir
    1967 altin mikrofon finali katilimci sayisi: 6

    emrah sarkisiyla cem karaca icin durduralamayacak yükselisi baslamistir artik. mavi cocuklar kil payi kazandilar ancak benim favori gruplarindan biri icine beatles kacmis topluluk olan haramiler. dönemin beat rüzgarindan fazlasiyla nasiplenmis bir topluluk haramiler. ücüncü olan alagöz orkestrasinda davulda engin yörükoglu ve gitarda cahit berkay bulunmakta daha sonraki yillarda ise 3 hürel toplulugunun üyeleri de bu orkestra da kendilerine yer bulacaklardir. bir de ankarali yabancilar grubunun solisti ile orkestrasyonu dinlenmeye deger.

    1968 altin mikrofon: 1. t.p.a.o batman orkestrasi 2. haramiler 3. mogollar
    1968 altin mikrofon konser noktalari: adana, sanliurfa, diyarbakir, elazig, malatya, gaziantep, antakya, afyon, izmir, canakkale, edirne
    1968 altin mikrofon finali katilimci sayisi: 5

    diger yarismalarin aksine bu sefer otobüsle yapilir seyahatler. bunun neticesinde mogollar anadolu folklorünü ve insanini yakindan tanir. yarismanin ardindan anadolu pop üzerine yogunlasirlar. yarismanin agirlikli olarak dogu ve güneydogu illerinde yapilmasi bir bakima batman orkestrasina avantaj saglamistir. müzisyenler en iyi sekilde halk tarafindan kabul görmüs ve agirlanmis ama oylamada hemsehrilerini gözetmislerdir. haramiler grubunun aya bak yildiza bak sarkisini anadolu da calarken vatandasin hangi gözlerle onlari izledigini gercekten görmek isterdim. erkin koray dörtlüsü ise ilk üce giremeyecek fakat söhreti sonra tüm türkiyeyi saracaktir. benim favori sarkim ise turgut oksay ve sis beslisinin carsambayi sel aldi adli türkü düzenlemesidir.
  • kısacası devrim olarak nitelendirilebilecek, türk müzik tarihinin en önemli yapıtaşlarından biri ve bir neslin evrilmesini sağlayan yarışmalardır. 1965 senesine kadar daha çok the beatles ve elvis presley gibi batı müziğinin temsilcilerinin etkisinde işler yapan, çalışmalarında bu ve benzeri isimlerin altyapılarından çokça öğe yer alan moğollar, cem karaca, apaşlar, barış manço gibi isimler, hürriyet gazetesinin yarışmaya katılacak grupların özellikle türk müziğinin batı müziği aletleriyle çalınarak yorumlanacak parçalarla katılmasını istemesiyle beraber kulaklarını anadoluya açmışlardır. o dönem daha çok anadolu pop, sonrasında anadolu rock olarak bilinen ve özellikle 60'lar ve 70'lerde çok kaliteli işlere imza atılan çalışmaların oluşması büyük ölçüde bu yarışmanın katkılarıyla gerçekleşmiştir.