şükela:  tümü | bugün
  • anadolu üniversitesi açık öğretim fakültesinin anadil(yabancılara türkçeyi öğretme amacında olan bir program) diye bir programı var. bu programla ilgili verilen bir sunumda bir video vardı. bu videoda günlük yaşamdan konuşan insanlar vardı. insanlar birbirlerini gördüklerinde "selamın aleyküm", yatarken de "allah rahatlık versin" gibi şeyler söylüyorlardı. bir öğrenci ise bunun neden böyle olduğunu sadece müslümanlara göre mi hazırlandığını sordu. gelen cevap "türkçenin yabancılara öğretilirken bir yandan da türk kültürünü öğretmeyi amaçlıyoruz" oldu.
    kısacası türk kültürünü arap kültürüyle karıştıran üniversitenin hazırladığı sorudur.

    edit:imla.
  • anadolu üniversitesi'nin açıköğretim için sorduğu sorudur.

    link

    --- spoiler ---

    "aşağıdakilerden hangisi, kadının daha çok evde yaptığı işlerle uyumlu ya da evdeki sorumluluklarını aksatmayacak işler arasında yer almaz?"

    "hemşirelik, hasta bakıcılık, ev temizliği, mühendislik, öğretmenlik"
    --- spoiler ---

    yapılan iğrençliğe bakın. kadının toplumdaki konumu bunlara göre bu işte. yazıklar olsun ne denir ki.
  • sorunun cinsiyetçiliğini bir kenara bırakıyorum da, soru bu haliyle zaten yanlış. mühendislik ile hemşireliği karşı karşıya koyduğunda hangisi ev işlerine zaman bırakıyor? branşına göre mühendis bir insanın bir hemşireden çok daha düzenli bir hayatı olması daha olası. hemşirenin vardiyası var, bilmem nesi var.
    amaç soru falan değil tabii, fikir empoze etmek. şaşırmıyoruz artık.
    bir de şu üniversiteye giriş düzeyinde eleyici bir soru. vay amk. *
  • cevabının mantığı da yanlış olan sorudur.

    mühendislik genellikle büro saatlerinde yapılan bir iştir. haftada beş gün, gündüz çalışılır. hemşirelik ise hafta sonu ve gece nöbetleri olan, vardiyalı bir iştir. hemşire gece on birde de işten çıkıp eve gidebilir, geceyi hastanede de geçirebilir. yani olay evdeki işleri aksatmamak, çocuğunu okula filan göndermek ise mühendislik bu açıdan daha makul biir meslektir.

    ama soruyu hazırlayan şu kadar bile mantık yürütecek çapta olmadığından aslında toplumdaki geleneksel kadın mesleklerini yazmış, zaten mühendislik seçeneği için de bir gerekçe göstermemiş.

    iki ileri, üç geri, yola devam...
  • "işler arasında yer almaz" değil de " işler arasında görülmez" şeklinde sorulmalıydı. cevap anahtarında zaten kadını ev işleriyle ilişkilendirmenin kalıpyargı olduğuna değinilmiş. niyet o olmadığı halde soru böyle sorulmuş gibi, bu da büyük bir akademik yetersizlik veya dikkatsizlik. kalıpyargı, stereotip kavramını öğrenecek kadar beyin kıvrımı olan adam "kadının yeri evidir", "mühendislik yapmasın" gibi bir kafada olup, sınav sorusu hazırlayamaz, hazırlamaz.

    tabi şimdi ortalığa dökülen "ilahiyat kökenli" sözümona psikolog sosyolog tarihçi ünvanı kullanan sahte akademisyen vaizlerden değilse.
  • eğer dersin adı "türk toplumundaki çarpıklık ve yanlışlıklar" falan değilse utanılacak bir sorudur.
  • yalnız yaşayan erkeğim ve şıklar benim için de geçerli sanırım.
  • (bkz: yeni türkiye)
  • bu hafta yapılan aöf sınavında sorulan, cinsiyet eşitsizliğini bir kez daha ortaya çıkaran sorudur.

    --- spoiler ---

    "aşağıdakilerden hangisi, kadının daha çok evde yaptığı işlerle uyumlu ya da evdeki sorumluluklarını aksatmayacak işler arasında yer almaz?"

    cevap şıklarında "hemşirelik, hasta bakıcılık, ev temizliği, mühendislik, öğretmenlik"

    --- spoiler ---

    "kadın işi - erkek işi " diye artık sınav sorularında bile ayrımcı tavırlar sergileniyor.
    sanırsın ev işini sadece kadınlar yapmak zorunda.

    nar kadınlar dayanışması tarafından twitter üzerinden yazılı açıklamayla da protesto edilmiş. sonuna kadar da arkasındayız.

    tweet

    --- spoiler ---

    "anadolu üniversitesi açıköğretim sisteminde yer alan soru üniversiteleri bilimsel değerleri üreten yerler olmaktan uzaklaştırarak toplumsal cinsiyet eşitsizliğini yeniden üreten bir yere taşımaktadır. kadın erkek eşitliğini yok sayan bu zihniyeti kınıyoruz!

    --- spoiler ---

    kaynak
  • kadın işi erkek işi varmış dostlarrrr..
    t: zekâsız biri tarafından hazırlanmış hatta diğer zekâsızlarca taraftar bulmuş sorudur.