şükela:  tümü | bugün
  • gidip de fatiha okuyani yoktur diyen sigirlarin aksine neredeyse herkesin fatiha okudugu anit. arkadas hic gitmedigi icin saniyor ki her giden vatandas mozoleye celenk koyup saygi durusunda bulunuyor.
  • anıtkabir hakkında özel bilgiler:

    1-
    anıtkabir’de sembolik lahit taşı olarak kullanılan vişne renkli beyaz damarlı doğal taş, 1953 yılında osmaniye’nin çağşak köyü kınalıçınar ocağından, ofiyolitik melanj içerisinden çıkarılan ofikalsit kayacıdır. günümüzde bu taş, “amanos kırmızısı” olarak halen üretilmektedir.

    görsel

    2-
    anıtkabir hürriyet kulesi'nin içinde sergilenen bir parça

    3-
    anıtkabir mozole’deki sembolik lahit taşının osmaniye çağşak köyündeki doğal taş ocağı ve 1953 yılında lahit taşının yapıldığı bloğu çıkaran ocak işçileri
    sayın süleyman toprak ve sayın hasan yalman.
    görsel

    4-
    anıtkabir’deki aslanlı yol’da bulunan ve 24 oğuz boyu’nu temsil eden, kuvvet ve sükuneti ifade eden hititler’in sanat üslubu ile yapılmış aslan heykelleri, kayseri pınarbaşı traverten taşı ile yapılmıştır.
    görsel

    5-
    anıtkabir’de atatürk’ün mezar odası’ndaki sanduka taşı; osmaniye-çağşak köyünden, zeminindeki ve duvardaki sarımsı beyaz mermerler; afyonkarahisar-iscehisar’dan, bordürdeki siyah mermerler; osmaniye-bilallik’ten, ana zemindeki kırmızı kireçtaşıları ise hatay-gözlekçiler’dendir.
    görsel

    6-
    anıtkabir’in mozole kolonatları ve duvarları ile zafer kabartmalarında kullanılan sarı renkli doğal taş; karabük-eskipazar budaklar köyündeki ocaktan çıkarılan “traverten” kayacıdır. günümüzde bu taşın üretimi halen bölgede yapılmaktadır.
    görsel

    7-
    anıtkabir’deki aslan heykelleri gibi, heykeltıraş hüseyin anka özkan’ın eserleri olan üçlü kadın (istiklal kulesi önü) ve erkek heykelleri `(hürriyet kulesi` önü) de kayseri pınarbaşı traverten taşı ile yapılmıştır.
    görsel

    8-
    anıtkabir şeref holü’ndeki yer döşemelerinde; hatay-yayladağı gözlekçiler köyünden kırmızı-pembe kireçtaşı ve osmaniye-bahçe bilallik köyünden çıkarılan siyah kireçtaşı, duvar kaplamalarında ise bilecik-merkez hasandere köyü yeşil serpantinit taşı kullanılmıştır.
    görsel

    bilgiler dr. o. serkan angı'ya aittir..

    debe editi:
    tıklayın
    görsel

    bir edit daha:

    anıtkabir bir kabirden çok fazlasıdır.
    geçmişiyle geleceği arasındaki bağı kopartılmak istenen bir milletin emperyalizme isyanı,
    bu isyanın önderi ve son türk devletinin kurucusunun
    bilge kağan'dan devraldığı "milletine öğüt" geleneğinin son
    örneğidir.
    türk'ün son kurganıdır!

    dr.selim erdoğan

    3. edit:

    arkadaşlar kusura bakmayın.
    sizi hazır yakalamışken edit bolluğuna bolmak istiyorum *

    şu flood'ta anıtkabir barış ormanı'na dair bilgiler mevcuttur. bunlar da anıtkabir'e dair güzel bilgiler olduğu için bu entry'e eklemek ve daha fazla insana ulaşıp bilgilendirmek istedim.
    ilginiz için teşekkürler.
  • nerdeyse tüm camiler de hristiyan ayasofya kilisesinin doğrudan taklididir. ona bir şey denmez. zaten çok sıkışırsa kubbeli yapıları ilk benim dinim icat etti, sonra unutuldu kökü bizedir der ve bir kanıt gösterme gereği duymaz.

    ama ben sütunlu yapıları yunanlar türklerden öğrenmiştir desem yunanlardan daha ateşli bir şekilde kanıt sorar, inkar eder. aynı sorgulayıcı tavrı sümer mitolojisinden alınan hikayeler konusunda göstermez.

    yüksek bir tavan isteniyorsa ya kubbe yaparsın ya da sütunları kullanırsın. ikisi de gavur dediğin batı medeniyetinin ürünüdür. sütunlara laf soktuğunu sanıyorsun ama yine onlardan taklit edilen kubbelere tapıyorsun. çünkü bu kutsaldır diye önüne ne konursa onu kutsal sanırsın. bunun putperestlikten hiçbir farkı yoktur.

    madem ki yunan roma mimarisini inkar etmeye bu kadar meraklısınız peygamberiniz döneminden kalan tek yapı olan küp şeklindeki kabe'ye öykünsenize. yüksek kubbeli mabetler yapmayı bırakın ve tek kat kutu kutu mabetler yapın, ondan sonra başkalarının yapılarına laf söylersiniz.

    anıtkabir çok görkemli ve modern bir yapıdır.
    atatürk'ün hedeflediği modernleşme ülküsünü çok başarılı bir şekilde temsil eder. insanlığın ortak mirası olan binlerce yıllık mimari akımları yok antin kuntin şeylerle laf ediyorsanız batı medeniyetinin icadı olan ve insanlığın ortak kullanımına sunulmuş internette ne işiniz var amk? gidin izbe yerlerde birbirinizi badeleyerek tensel temasla iletişim kurun.
  • çocukken kafamda anıtka-1 olarak canlandırdığım yer. hatta anıtka-2'de inönü, anıtka-3'te de fevzi çakmak var sanırdım... (bkz: cocukluk sanrilari)
  • aynı işi gören 81,000 adet anıtkabir yok diye biliyorum.
  • ilkokulu kayseri'de bitirdim. aynı apartmanda oturduğumuz, beraber oyun oynadığımız bir arkadaşım, küçükken gelip anıtkabir'in inşa sebebinin, toprağın atatürk'ün vücudunu kabul etmemesi olduğunu, anıtkabir'in bu nedenle yapıldığını anlatmıştı. (toprak her gece atatürk'ün vücudunu dışarı itiyormuş, bu nedenle üstüne devasa bir taş yapı inşa etmek zorunda kalmışlar. bedeni toprağın altında kalsın diye.)

    kendisine bunu anası babası anlatmış, çocuk tabii, o da inanmış.

    sistematik dezenformasyona bir tek kemalist kısım tabi değil yani. bu yapı bana hep bunu hatırlatır.
  • gitmeden fatiha okuyanı çoktur.
  • küçükken yarı yıl tatilinde ankara'da oturan annanemlere giderdik. babam, kuzenlerim ve beni arabayla gezmeye çıkarmıştı. anıtkabir'i görünce ben ''aa baba hadi anıtkabir'e gidelim nolur'' dedim. daha önce hiç gitmemiştim. ama üste başa, kılık kıyafete fazlaca önem veren babam ''anıtkabir'e gitmek için ayakkabılarınız fazla pis'' demişti. ve dediği şey anında olsun isteyen ben bu sözü çok doğru bulmuştum. çok gitmek istesem de ısrar etmedim. çünkü babam haklıydı. anıtkabir'e kirli ayakkabıyla gidilmezdi.
  • beton kafalı kamillerin "buraya kimbilir ne kadar çimento gitmiştir yea" diyerek beton hesabı yapmalarına neden olan ebedi istirahatgâh.

    sabah akşam kabuslar görüyorlar hala. biz desek putperest derler. takıntılı takunyalı liboşlar sizi.
  • şimdi bir troll'ü ciddiye alıp cevap yazmak, istediği popülariteyi kazandırmak ne kadar doğru bilemiyorum ama yazmak lazım biraz da.

    senin beton yığını dediğin yeri görmediğin muhtemel. büyük ihtimalle sadece devlet erkanının geçtiği törenleri izleyip sıkıcı buluyorsun o da normal.

    yalnız olağan günlerde anıtkabir'i gören ve ziyaret edenler için bu anlam biraz daha farklıdır. gidersin askerlerle şafak sohbeti yaparsın, hal hatır sorarsın. hatta işi abartıp "asker ağa harçlığın var mı bak sen asker adamsın" diye çocuklara harçlık vermeye çalışanları görüp gülümsersin.

    sonra ufacık ilkokullu bebeleri görürsün, heyecanla etrafı inceleyen. senin lugatında onlar resmi tarih yalanlarını öğrenen küçük koyunlar ama onların merakı oradaki her şeye. kullandığı arabaları görünce ağızları açık kalır, manevi çocuklarıyla olan fotoğraflarına gülerek birbirlerine gösterirler. kısacası eğlencedir onlar için anıtkabir.

    sonra içeri doğru girersin mozolenin o taraflara doğru. baş örtülü teyzeleri görürsün. garibandır belli ki, kıyafetlerinden anlarsın. karanfil bırakmaz. belki parası yok, belki de ona saçma geliyordur. ama bakarsın ellerini açar duasını eder yüzüne sürer. allah senden binlerce kez razı olsun der.

    bir turist grubu görürsün, her detayı en iyi şekilde öğrenmek için etrafına bakan, fotoğraflayan. biliyorsa eğer çevredekilerle çat pat türkçe konuşmaya çalışan.

    çeşitli canlandırmalar vardır, istiklal savaşının ruhunu yansıtan. fotoğraflar vardır o dönemlerden anadolu insanının fedakarlıklarını söze mahal vermeden anlatan.

    sözün özü, koca bir ülkenin tarihi vardır orada. anıtkabir sadece mustafa kemal atatürk'ün yattığı yer değildir, bir milletin kalbidir.

hesabın var mı? giriş yap