şükela:  tümü | bugün
  • (bkz: articuno)
  • ad kasılınca tadından yenmez.
  • bana göre sezon 2'nin en favori 3 midinden bir tanesi(diğer ikisi kartush ve orianna). sezon 3'e geçtiğimizden beri özellikle profesyonel düzeydeki kullanım bayağı düştü ama bu mevzulara girmeden karakterin kitinden bahsedeyim.

    anivia'yı ilk oynadığınızda özellikle skilleri dikkatli okumazsanız karakterden bir bok anlamamanız olasıdır. q skillinin ikinci aktifini bilmeden maksimum rangeden stun tutturmak için bir süre kıçımı yırtmıştım. anivia'nın en önemli skilli flash frost olarak gözükse de emin olun lane'deki en büyük haras yardımınız frostbite'tır. double q + e damage'ı 21 ap'niz olduğunu varsayarsak level 3'te 120(+21) + 170(+21) = 332'ye denk gelir. arada bir adet de aa(auto atack) salladığınızı ve karşının magic resistini hesaba katarsak kemiksiz(eksiği yok fazlası var) 300 damage demek. normal bir ap karakterin level 3 health i zaten 600-650(fazlası yok eksiği var) civarı bir şey olur. yani hp'nin yarısına elveda diyebilirsiniz. bu anlattığımdan bir halt anlamamış olabilirsiniz. skillerin açıklamasından sonra umarım anlarsınız.

    q skilli(flash frost) iki kullanımlı bir skilldir. buz kütlesini belli bir düzlemde gönderirsiniz, havadayken patlatabilirsiniz, patlatmazsanız maksimum range'de patlar. eğer ki patlama esnasında yakında şampiyon varsa 1 saniyeliğine sersemler. üzerinden geçtiği her karaktere %20 slow verir ve chill efekti yaratır. bu chill efektini birazdan açıklayacağım. skillin gidiş animasyonu yavaş olduğundan genelde tutturması zordur. anivia'nın her haltı slowmotion hareket ettiği için mobility'si yüksek karakterler anivia'ya yaramaz pek. son olarak, q'yu ilk kullandıktan sonra silence, stun vs yerseniz ikinci aktifini kullanamazsınız. o yüzden kassadin üstünüze atladığında refleks olarak q'yu kullanırsanız geçmiş olsun. stun mefta.

    karaktere yeni başlayanlar anivia'yı 3 skille oynarlar. q e r. duvarı nadir kullanırlar, bazen kullanmasan daha iyiydi dersiniz. vezir rezil muhabbeti. her ne kadar smartcast kullansanız da anivia'nın duvarını smarcast'siz kullanmanızı tavsiye ederim. peki bu duvar ne işe yarar? karakterin hoplaması zıplaması yoksa çok işinize yarar. karakteri belli bir alana hapsetmek, çıkış yolunu kapatmak, giriş yolunu kapatmak, takım savaşını başlatmak/bitirmek temel kullanım alanları olsa da en baba kullanımı açık alanda kendinize pozisyon hazırlamanızdır. kolay değildir, ama alıştıktan sonra stunları daha rahat oturtabilirsiniz. nasıl yaparız diyorsanız anlatayım hemen. diyelim ki jungle'ınız gank'e geldi. bodoslama q atmak yerine karakterin arkasına duvarı yerleştirdiniz bir güzel. bu adam duvarın ya sağından ya da solundan geçecek. yöneldiği tarafa doğru buz kütlemizi itinayla yol-hız hesabı yapıp adamın tam köşeyi döneceği yere doğru atıyoruz(duvarın hafif arkasında yakalamanız olası). sonra e'mizi auto atacklarla ve ignite'la süsleyip karşı midi afiyetle yiyoruz. jungle'a noldu diyenler olabilir, asist alsın diye insaniyet namına bekleyebilirsiniz evet.

    gelelim e skillimize. bu aslında auto atağın mana yiyeni gibi bir şey özellikle düşük levellarda. yalnız yukarda bahsettiğim chill efekti bu skillin damageını ikiye katlıyor. yani 100 yerine 200 vuruyorsunuz öncesinde q'ya ya da ultiye maruz kalmışsa. bunun da bir istisnası var, oyunda anivia dışında chill efekti veren tek karakter ashe ve onun da sadece ultisi. aynı kabiledenler falan fistan işte. yalnız özellikle level 6 öncesi bunu kullanmak için illa chill efektini beklemeyin, q skilli tekrar dolana kadar o bir daha açılır zaten. post level 6 da hem ultiyi hem q'yu kaçırdıysanız siktir edin, gidin bi çay koyun.

    ultisi aç kapa olarak adlandırdığımız cd'si neredeyse olmayan, geniş bir alana açık olduğu zaman içinde damage + slow + atack speed slow veren (slow efektleri ultiden sonra 1 saniye daha devam ediyor), gene chill efekti yaratan ve kitimizi tamamlayan hoş bir arkadaşımız. q ile ultinin slowları stacklenmiyor. başka da ne söylesem bilemedim.

    son olarak en sevdiğim, pasifi. öldüğünüzde ölmüyorsunuz(ne güzel di mi). full hp ile yumurtaya dönüşüp 6 saniye hayata tutunmaya çalışıyorsunuz. 6 saniye sonra ne kadar canınız kaldıysa o kadar canla tekrar doğuyorsunuz. mana'yı etkilemiyor bu yumurta hali. yumurta halindeyken hiçbir skill-spell vs kullanamazsınız zhonya dahil. bunun da bir istisnası var, yumurtanız knock up larla yerinden oynarsa(alistar w, riven 3. q, tristana ulti, lee sin ulti) havadayken skill kullanabiliyorsunuz(ulti hariç). ne kadar saçma da olsa böyle bir olay var. buna zhonya da dahil. iki kere becerebildim şimdiye kadar yumurtayken zhonya kullanmayı, acayip zevkli evet. son olarak yumurta haliniz düşük levellarda size armor-magic resist kaybettirirken level aldıkça pozitife dönüyor. -40'la başlayıp +20'ye kadar gidiyor 18'de. elimizdeki mal bu işte.

    kimi counterlar kimden counter yer muhabbetlerine pek girmek istemiyorum, ama özetle mobility'si yüksek karakterler(fizz, gragas, kassadin), range'i sizden fazla olan karakterler(orianna, ahri. oriannayı aşağıda açıkladım) işinize pek gelmez. ama dövemezsiniz diye bir kural yok. hepsine karşı güçlü olduğunuz bir yanınız var, bunun da bana göre en büyük istisnası orianna. mobility desen var, poke desen var, kule altında yumurta formunda güvende değilsin, shield var, cc var. var oğlu var yani.

    gelelim neden s3'te geri planda kaldığına. birincisi yeni çıkan neredeyse her karakter duvarınızı etkisiz kılıyor. herkeste bir hoplama zıplama ışınlanma skilli var. bildiğin 3 skille oynuyorsun karakteri bazı oyunlarda ister istemez. aynı zamanda yeni gelen karakterlerin yapıları, yeni gelişen taktikler, bir ara gelip azalsa da bitmeyen ad mid modası, mobility'nin daha fazla ve daha fazla(sevgiler aref) önem kazanması... gider böyle.

    sabahtan beri anivia dedik, bir kere froggen demedik. bu karakteri öğrenmek istiyorsanız bu adamın en azından bir anivia oyununu izleyin. girimi sonlandırırken size bu counterpick tablosu ile veda ediyorum.

    not: şaka maka destan yazıp cılkını çıkarmışım girinin de hiç traşlayamayacağım valla. o kadar bilgi birikim aktarmışız, peh.
  • çipetpet diye bir skini çıksa her r açtığımızda çipetpetpetpetpetpet... diye devam etse kapatana kadar, q attığımızda aniyaaaa diye bağırsa ne kadar güzel olabilecek lol karakteri.
  • league of legends oyununda bir karakter.
  • 6.9 yaması ile güncelleme gören canım midlane herom.

    efenim son güncelleme ile birlikte artık r ( buzul fırtınası ) , küçük bir alanda açılarak saniyeler içerisinde eski halini alıyor tabi bu durumda r+e kombosu eskisi gibi rahat yapılamıyor ancak özellikle team fight anlarında r max. boyuta ulaştığında eskiye göre %50 daha fazla yavaşlatma etkisine sahip oluyor.

    ayrıca q ( buz kütlesi ) artık daha az damage vurup daha fazla yavaşlatma eğer altında tutar ise sersemletme etkisine sahip oluyor.

    genel olarak bakıldığında ise yeni patch ile birlikte eskiye göre kısmen daha az fantastik damageler çıkarabileceğimiz ancak kitle kontrol ve takım fightlarında etkimizi daha çok hissettirebileceğimiz bir hero ortaya çıkmış.
  • froggen adlı oyuncunun elinde bambaşka bir hal alan, lol mid lane herosu.