şükela:  tümü | bugün
  • trabzonlu bir müzisyen. facebook'ta iki adet parçası dolaşıyor ki ikisi birbirinden leziz. çok yakın bir zamanda buraları inleteceğini şimdiden hissediyorum. aha, şimdiden..
  • rumca şarkı söylemenin en çok yakıştığı müzisyen. yormayan sesin sahibidir. beyefendi duruşu taktir edilir. aslını inkar etmez geldiği toprakların kıymetini bilir.
  • ta malliam ntesprinan adlı şarkısı enfestir.
  • ağapose adlı romeika şarkısını dinleyip hastası olduğum müzisyen..
  • elektronik tadında kullanılınca otantik yapı bozulmadan türküler harikalığını koruyabiliyormuş sayesinde fikir perçinlendi.

    çok güzel çok.
  • albümünü dinledikten sonra insan üzülüyor. bu muhteşem emekten sonra hangi şarkıyı öne çıkartabilirim diye? yok arkaşım, bütün şarkılar güzel olmaz ki albümdeki. öne çıkartırsın bi kaçını.

    albümdeki otantik sesler bitiriyor insanı. yoksa işin sadece modern yüzü olsaydı emin olun sıradan sayılabilirdi bu albüm tüm kalitesine rağmen. müthiş olmuş, o ninemun sesi, akçaabat yol havasının giriş kısmı. bu yüzden araştırmacı kimliğe de saygıyla eğiliyorum. albümde emek büyük. hiç çekinmeden gidip satın aldım.

    yalnız, ta malliam ntesprinan'ı hala stelios kazantzidis'den dinliyorum apolas, özür dilerim.
  • an itibariyle albümünde bulunan yadigar'a ağıt türküsünü tüylerim diken diken olmuş bir şekilde dinliyorum.

    http://fizy.com/#s/3e3bec

    darmadağın oldum yahu...
  • albümünü bugün edinebildiğim sanatçı. kesinlikle oldukça başarılı. karmate ve marsis'le birlikte karadeniz müziğinin kaliteli icracılarından olduğu açıktır. albümü dinledikten sonra kalan müzikten çıkmış olduğunu düşündüm. ama o beni tıpkı okan murat öztürk gibi şaşırttı.
    (bkz: #24900701)
    (bkz: anadolu müzik yapım)
  • tek kelimeyle candır apolas. kazım koyuncu karadeniz müziğinde tartışmasız bir standart oldu. hiç hazzetmesem de sürekli yeni müzisyenler birbiriyle kıyaslanıyor. birinin diğerine üstünlüğü olması şart değil ve hepsinin yeri ayrı benim gönlümde. ama arkadaş bu apolas'ın yeri bambaşka. sanki kardeşimmiş gibi. seviyoruz ulan seni, bol bol çal söyle biz de dinleyelim.

    edit: kimdur nedur?

    köylü bir ailenin çocuğu olarak trabzon’da doğdu. gerçek adı abdurrahman lermi‘dir. ilköğretimi trabzon’da, liseyi ise istanbul’da okudu. şu an işletme bölümü son sınıf öğrencisi olarak üniversite eğitimine devam etmektedir.

    müziğe lise yıllarında tanıştığı tuncelili bir arkadaşının da etkisiyle bağlama çalarak başladı. daha sonra klasik gitar, kemençe ve elektro gitar ile ilgilendi. akademik ya da özel olarak müzik eğitimi almadı. lise yıllarında farklı dillerde etnik müzikle ilgilenen birçok amatör müzik grubuyla çalıştı. çeşitli konser sahnelerinde ve barlarda birlikte çaldığı müzisyenlerden öğrendikleriyle kendisini geliştirdi. bu dönemden beri arkadaşlarının taktığı bir lakap olan ‘ apolas ’ adıyla tanınmaktadır. bu isim, herhangi bir dile ait değildir ve özel bir anlam taşımamaktadır. sahne adı olarak kendisiyle özdeşleşmiştir.

    profesyonel olarak ilk ciddi sahne tecrübesini, protest müzik yapan bir grup olan grup munzur ile çalışarak yaşadı. türkiye ve avrupa’da birçok konser organizasyonuna katıldı. bir süre sonra bu gruptan ayrıldı ve ‘fadime kimdir’ adlı kitaba kabul edilen makalesinin de etkisiyle ayşenur kolivar ile tanıştı. karadeniz müziğinde tanınması daha çok bundan sonra gerçekleşti. bu dönemde doğu karadeniz müziği ve kültürü üzerine araştırmalar yapan helesa projesi’nde yer aldı. ayrıca yine çeşitli tarzlarda karadeniz müziğine ve kültürüne emek veren birçok kişiye eşlik etti ve halen de etmektedir.

    siyasi, kültürel ve sosyal olarak birbirine zıt ortamlarda müzik yapmanın zorluğu ve tecrübesiyle kendi tarzını oluşturan apolas lermi, sahne hayatına şu anda da devam etmektedir. ayrıca; gelecek dönemde gerçekleştirmeyi düşündüğü bireysel projeleri için, özellikle trabzon ve çevresinin kültürel yapısıyla ilgili araştırmalar yaparak altyapı çalışmalarını sürdürmektedir..

    kaynak: apolas lermi kimdir? | taka gazete