şükela:  tümü | bugün
  • http://www.bbc.com/turkce/haberler-dunya-37220928

    avrupanın amerikalı şirketlere mesajı ''altınları ikiye böleceeeeeeeeeeeeeeez''
  • 13 milyar avro çarpı 3.29 lira eşittir 42.770.000.000 lira eder. ona göre şey yapın!
  • "bu kararın, yatırım ve istihdam yaratılması konusunda avrupa genelinde zarar verici bir etkisi olacak'' ifadesiyle aba altından sopa gösterilmiş karardır.

    2015 itibariyle geliri 233.715 milyar dolar olan şirkete pek komaz gibi. zaten temyize gidilecekmiş, orta yol bulunur.
  • 1 centlik bozuk yaptırarak 728288271616262 tane damperli kamyonla ödeyecekmiş apple. gelen bilgiler o yönde.
  • başbakan yardımcısı mehmet şimşek'in apple'ı türkiyeye davet etmesiyle sonuçlanmıştır.

    https://twitter.com/…msek/status/770590795099467776

    adam resmen fikret orman.
  • (bkz: volkswagen'e 18 milyar dolarlık ceza)

    avrupa birliği'nin restidir.
  • darisi google'in basina.

    bilmeyenler icin, google irlanda'da bir sirket kurup baska bir ulkedeki sirketine transfer ettigi parayla nerdeyse hic vergi odemiyor! hadi avrupa birligi, goster gucunu!
  • apple da cevap olarak bu mektubu yayınlamış.
  • 600-700 milyon euro civarında bağlanacak olan karardır.
    apple ödese abd hükümeti ödetmez o parayı.
  • burada suç apple'dan çok irlanda'da. apple'a yasadışı bir teklif sunmuş, apple da kabul etmiş.

    irlanda istiyor ki şirketler avrupa ofislerini orada kursun ve istihdam yaratsın, bunun için de vergide güzellik yapıyor.

    gel gör ki ab üyesi diğer ülkeler bizim başımız kel mi, tek akıllı sen misin diye isyan ediyor haliyle.

    yani irlanda kafasına göre vergi düşürmek istiyorsa ab'den ve tek piyasa anlaşmalarından çıkması lazım. ha o zaman da hiç bir şirket orada ofis kurmaz zira ab'ye şimdiki gibi rahatça mal satamaz.

    irlanda'nın bir halt yemesi, apple'ın da her hıyarım var diyene tuz ile koşmasından kaynaklanıyor. köftehorlar apple'a ayrıcalıklı vergi ayarlamış, %0.005 ne lan, bari %1 falan olaydı da yazması kolay olurdu.