şükela:  tümü | bugün
  • aslında müzik olarak adlandırmak da yanlış olur belki..
    nefret edilesi notalar karmaşası
  • (bkz: duman)
  • illa ki bir tür olarak anılacaksa en büyük temsilcisi erkin koray'dır.. ayrıca ersen dadaşlar'ın aynı adlı bir lp'si vardır.. bu ad zamanında entellektüel köşe yazarlarınca ciddiye alınıp taraflarından ersen arap uşağı ilan edilmiştir.. kardaşlar ve daha sonra dadaşlar insanı fehiman uğurdemir'in de elle tutulur denemeleri vardır.. orhan gencebay, hakkı bulut gibi arabesk'in esas babaları tarafından da bu türe layık görülebiliecek eserler verilmemiş değildir. (bkz: günahkar) (bkz: bir araya gelemeyiz) bunun yanında ajda pekkan, neşe karaböcek, biricik ve mine koşan gibi isimlerden de bu türde eserler nadiren de olsa çıkmıştır.. günümüzde yapılan elle tutulur deneyler de mevcut olmakla beraber, kalıcılıklarını halkın belirleyecek olmasından endişe duymaktayım..
  • türkiye'deki rock yapıyorum diyen bütün insanların yaptığı müzik..
  • "insan neden sozlugu okumayan insanlara bile ayar vermeye calisir ki?" sorusunu akillara getirebilecek muzik turu. boyle bir tur dunyada vardir ve insanlar bununla "duzgun(!)" insanlara hitap etmektedir. turkiye'de rock yaptigini iddia edenler ise populer muzikle ugrasmaktadirlar ne rock'la ne de arabesque ile alakalari yoktur. ha zaten muzigi kategorize etmek de sacma bunyelerin hareketidir. ama dersiniz ki bir iki guzel ornek ver arabesk rock'a, hemen buyrun:
    (bkz: the tea party)
    (bkz: the bazaar)
    (bkz: replikas)
    (bkz: fakir)(bkz: seyyah)
    *
  • aba altından gösterilen aşağılama sopasıdır. işin içinde arabik ya da yakın doğuya ait başka unsurlar taşıyan müzikler türkiye topraklarında yapıldığında görülen "burun kıvırma" refleksidir. aynı refleks sadece müzik değil, sözler için de geçerlidir. "nedir bu böyle abi, aşkından ölmeler, 'kanıma karışıyorsun' vaziyetleri, 'ömrümce seni seveceğim' ayakları?!?!" eleştirisini yapar insanlar. ardından gidip de what love can be gibi şarkılar dinlerler bazen... neyse, neticede bugün koyu derili insanlara güdülen güdük kinden "arabesk" kelimesinin de nasibini aldığı açıktır.
  • (bkz: sarp)
  • arabesk ve rock ın uyumluymuş gibi gözükmesinin sebebi her ikisinin de isyan içermesidir. fakat burada önemli bir nokta vardır. iki müziğin isyanları için sebep olarak gördükleri şey artık ne denir ona bilmiyorum o farklıdır. rock hayattan esinlenir, anları anlatır, isyanı kendinedir, insanadır, hayatadır, sistemedir. arabesk ise daha kadercidir, bilinmez bir yerden yardım isteyerek isyan eder, bencildir başkasını başkasına şikayet eder, onu yargılar ve suçlu bulur. yani ikisi uyumlu değil aksine birbirlerine karşıttır. bir arada bulunamazlar. hele "arabesk rock ın doğudaki halidir" cümlesi hepten yalandır.