şükela:  tümü | bugün soru sor
  • (eylem) kültürün arap kültürüne dönüştürülmesi, tahrip edilmesi.

    çoğunlukla, türklerin örneğinde görüldüğü gibi, savaşlar ve katliamlar aracılığıyla sağlanan müslümanlaştırma ile bağdaşık ve paralel ilerler. keza arap (ve dolayısıyla kökensel olarak müslüman) bakış açısından araplık ile müslümanlık eşdeğerdir.

    görelilik kuramı temel alınarak çözümlenirse, hareket ekseninin evrimsel skala olduğu bir özel durumla karşılaşırız:
    gözlemci araplaştırılan kitlede yer alıyor ise, modernitenin peşine takılıp gitmekte olan toplumlar hızla evrim geçirir durumda gözlenecektir.
    modernite ile hareket etmekte olan toplumların bireylerinin gözlerinden ise, araplaşmış toplumlar evrimde gerilemekte olarak algılanacaktır.
  • şu şekilde savunulur "biz millet değil, ümmetiz". sonra gelsin arap kültürü, giyimi kuşamı, isimleri, harfleri, yemekleri.
  • ebu'l kasım firdevsi ismi belki de dünyanın en büyük ironilerinden biridir.

    10. yüzyılda yazdığı bir beyitte der ki:

    "nereye gitti büyük sasaniler?"
    "ne oldu behram'a ve samanilere?"

    bu dizeler bana öyle trajik gelmiştir ki, her okuyuşumda hüzünlenirim.

    firdevsi 900 lü yıllarda gazneli devletinde yaşıyor, ismi arapçada "kasım'ın babası firdevsi" anlamına geliyor. ebu'l ve kasım kelimeleri arapça kelimeler, çocuğuna arapça isim vermiş yani. kendisi acem, firdevs zaten acemce/farsça "cennet bahçesi" demek. yazdığı şehnamede ilk insandan itibaren acem tarihini anlatmış. türklere de giydirmiş yer yer. firdevsi bile ismini arapça yapacak kadar araplaşmışsa bütün dünya araplaşabilir demektir bu ki dünyanın yarısı araplaşmıştır da zaten.

    demiş ya dizelerinde "nereye gitti büyük sasaniler?" ben size onların nereye gittiğinin hikayesini anlatayım:

    muhammet'ten sonra halifeler döneminde ortadoğuda siyasal bir birlik mevcut değilken orta doğunun en güçlü devleti kadim pers medeniyetinden gelen sasanilerdi. ve hatta eğer sasaniler o vakitte islam ordularını durdurabilmiş olsalardı bugün bir tane bile türk müslüman göremezdiniz. ve hatta mısırlı müslüman ya da mezopotamyalı müslüman dahi olmazdı. islam arabistan yarım adasına sıkışır ve belki de yok olup giderdi. ancak böyle olmadı. mö. 652 yılında med imparatorluğunun kurulması ile başlayan zerdüşt iran devletleri ardından pers imaparatorluğuna ve onun ardından sasani imparatorluğuna dönüştü ve sasaniler olarak olarak ms. 651 yılında arap halife ordusunun kazandığı zafer ile son buldu. bu tarihe kadar ilkel bir kabile dini olan islam tüm dünyaya özellikle de türk coğrafyasına yayılmaya başladı ve bugünkü dünyanın en büyük dinlerinden biri halinde geldi. kimler araplaşmadı ki ondan sonra:

    sümer, babil ve akadın devamı olan halklar, firavunlar devleti büyük mısır'ın halkı, koskoca hitit'in devamı olan halklardan o bölgede yaşayanlar, fenikeliler, israilliler,filistinliler, ürdünlüler, süryaniler, mitanniler, hurriler, badariler, kenan devletleri: ugaritliler, kadeşliler, megiddolular, kuzey afrika halkları: kartacalılar,vandallar, numidialılar, berberiler, roma ve yunan kolonilerinden kalma halklar, fenikelilerin fasta kurduğu kolonilerden kalma halklar, osmanlı kolonilerinden kalma halklar...

    daha isimlerini bile sayamadığımız bunca halkın bugün tek bir ismi var: arap

    belki binlerce farklı geleneği göreneği adeti olan bu halkların bugün tek bir adeti var "sünnet". belki onlarca farklı dili olan bu halkların bugün tek bir dili var arapça ve tek bir alfabesi var arap alfabesi.

    islamiyet sanıldığının aksine aşırı derecede ırkçı bir ideolojidir.ense kökünden yakaladığı bir halkı kendi ırkına kendi milletine dönüştürmeden rahat edemez. evet soruyorum sizlere ne oldu o koskoca babil imparatorlarına yenilmez ölümsüz mısır firavunlarına ey ahali? bunların tümünü islam unutturmadı ise bu insanlara ne unutturdu, kim unutturdu? tutankamonun neslini eğer islamiyet arap yapmadı ise kim yaptı? islamdan daha asimilasyoncu, kültür yıkımcı, tek tipleştirici bir öğreti gelmiş midir acaba bu dünyaya?

    hakikaten nereye gitti bu büyük sasaniler?
  • iyi bir fikir değil.
    çok isteyen arkadaşları uçaklara doldurup çölün sam yeline indirmeyi teklif ediyorum arkadaşlar.
    bi'şekil toplarız yol parasını , buna değer çünkü.

    orada takılsınlar, ayılıp bayıldıkları ile,
    takılıp dursunlar her kelimesinin sonu allaha çıkan, gerçeği bulmak yerine üstünü örtüp gizleyen arap dili ile.

    kaybetmiş bir medeniyetin acıklı yaşamlar süren insanları ile.
  • kuzey afrika ve levant halklarına yapılan şeydir.
  • ben de diyorum bu katar seyhleri neden her iki haftada bir ulkemizdeler.

    kendilerinin gelmedigi haftada bizimkiler onlara iadeyi ziyarete gidiyorlar zaten.

    ne diyelim, allah bozmasin bu muhabbeti...
  • karl marx'in çoktan çürümüş tarih evrimi tezini okuyup sosyal medya nietzsche'si olmuş ekşi yazari tespitleri.

    cehalet kötüdür, ancak cehalet sahibi olduğunun farkında olmamak daha da kötüdür. bunun belirtisi de bir şeylerin gerçek olmadığı çoktan ortaya çıkmış olmasına rağmen hala onda diretmektir.

    tarih evrimi çizelgesine göre şu an hep beraber sosyalist idik. dünya kapitalizmin kötülüğünün çoktan farkında olmalıydı.

    fakat aksine, sosyalizm fikri git gide metro çıkışlarında broşür dagitma davasından ibaret artık.

    gelelim araplasma ile islamlaşma arasındaki farkı ayiramayan dar vizyonlu arkadaslara.

    islam, arap toplumuna indirildi. dolayısıyla dini ilk yaşayanların arap olmasi, dini milli bir kimliğe büründürmez.

    aksine, islam'ın inişi arapcilik fikrine vurulan ilk balyozdu.

    araplarda islam öncesi toplumsal dostluk/düşmanlığı belirleyen sosyal yapi şu şekildeydi;

    "arap olmak"
    "aynı kabileden olmak"
    "aynı kabile içinde aynı babadan olmak"
    "baba ortak ise aynı anneden olmak"

    bu toplumsal kirilmislik, darun nedve gibi ortak meclislerle kapatılmaya calisilirdi. fakat yine ise yaramazdi. hatta yesrib'de savaşlar o kadar sıktı ki, böyle bir meclis kurmak hayal haline gelmişti.

    kölelerin çoğu bu sebeple arap değildir ya da uzak kabile kökenlidir. işin kökeni "kan yakınlığı" çünkü.

    ninovali addas, bilal buna en temel örneklerdendir.

    derken muhammed geldi. peygamber.

    arapların yüzlerce yıllık kemikleşmiş ırkçılık sistemine balyoz indiren bir mesajı vardı çünkü.

    "üstünlük takvadadir"
    "kardeşlik kabile bağı değildir."
    "gerçek kardeşlik seçilir."
    "afrikalı bilal kardeşimdir, öz amcam ebu leheb değil!"

    bu tip mesajlar dönemin arapları için ciddi olarak tehlike çanları demekti. peygamber muhammed putlara zaten tapmiyordu, rahatsız oldukları bu değildi. rahatsız oldukları, kurdukları kültürel düzenin kokunu sarsacak bir mesajdi.

    başladılar işkenceye. boykota. sonunda da şehirlerinden attılar.

    tacize devam, müslümanların kalan malları yakıldı, kervanları dağıtıldı.

    geldi sıra bedir'e. bedir'de bırakın ırk ve kabile kardeşliğini, baba ve oğul karşı saftaydi.

    birbirlerine kılıç çektiler.

    artık mesele kan değildi, aile hiç değildi. mesele hak ve batılin ta kendisi idi.

    "muhammed birliğimizi bozdu!" diyordu müşrikler.

    muslumanlar ise "muhammed bize çok daha büyük bir aile verdi, dostluk verdi, bizi kabuğumuzdan çıkardı" dediler.

    ırk ve araplasma putu yıkılmıştı artık.

    kuran'da arapları eleştiren ayetler inmeye başladı:

    "kufurde en çok siddetli arapları bulursun." 9/97

    artık kuran, müslümanların kulturu haline geldi. dava sadece bu oldu.

    sonra mı?

    islam'dan uzaklaşan kisiler, irk davalari gutmeye basladilar. bunlar kerih goruldu elbette. fakat emevi sistematiği bunu yıktı, dine rağmen yapılan tek şey bu değildi zaten.

    araplasma'nin kökeni asla islam olmadı.

    araplasma'nin kökeni, tıpkı türkçülük, kürtçülük, ingiliz emperyalciligi gibi cehaletin ürünü oldu.

    arapcilik ile islam arasında bağ kuran kişi, tarih bilgisi sıfır olan, kültür seviyesi facebook'taki ergen ateist sayfalardan ibaret bir kişidir.

    debeye girse de öyledir, en çok okunan kitabın yazarı olsa da.